Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1347
Hei, har lenge tenkt på å bytte ut gaming skjermen med en jeg kan få inn Altibox på.
Har TV også, men jeg ser så lite på den at jeg vurderer å selge også.

Skjermen jeg vil kjøpe nå, må ha betegnelser som IPS, HDCP og Audio out for at det skal fungere å koble til dekoder.

Skjermen jeg har nå er 144hz, og jeg merker det veldig godt på responstid kontra 60hz på skytespill, men budsjettet mitt er veldig lite nå, så tenker en på 75hz skal kunne gjøre jobben.

Hva burde jeg egentlig se etter? Noen med litt erfaring?
Takker for svar
Sist endret av fjellape; 24. august 2018 kl. 00:21. Grunn: skriveleif
Hæ? Du kan vel få altibox på alt av skjermer så lenge det er en hdmi inngang?
Nå tror jeg du surrer litt. IPS er panel typen, dette går på ting som fargegjengivelse, innsynsvinkel og responstid etc.
Du kan fint koble altiboxen din til en skjerm uansett om det er IPS, TN eller VA.

Skjermen du har nå kan nesten garantert kobles til altiboxen så lenge den har hdmi. Jeg blir overrasket om ikke.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Nå tror jeg du surrer litt. IPS er panel typen, dette går på ting som fargegjengivelse, innsynsvinkel og responstid etc.
Du kan fint koble altiboxen din til en skjerm uansett om det er IPS, TN eller VA.

Skjermen du har nå kan nesten garantert kobles til altiboxen så lenge den har hdmi. Jeg blir overrasket om ikke.
Vis hele sitatet...
Når det er sagt trenger han vell innebygde høytalere i skjermen for lyd?.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Når det er sagt trenger han vell innebygde høytalere i skjermen for lyd?.
Vis hele sitatet...
Må ikke.
Mange skjermer fra 1000 kr og oppover kommer med 3.5mm lydutgang. Kan bare koble til høytaler eller headset.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Må ikke.
Mange skjermer fra 1000 kr og oppover kommer med 3.5mm lydutgang. Kan bare koble til høytaler eller headset.
Vis hele sitatet...
Altiboxen har nok også en form for lydutgang hvis skjermen han har, eventuelt skjermen han kjøper, ikke har.
Altibox tv fungerer jo evt rett i nettleseren på pc. Funker fint.

Du kan se direkte-tv og starte programmer forfra. Du kan se og ta opptak av programmer og serier.
Jeg kom over denne: https://www.monitornerds.com/how-to-...-tv-diy-guide/

Another important aspect is if your display is HDCP compliant which is sort of like a DRM that protects HD and UHD content from piracy. If your monitor’s HDMI input does not support HDCP, it will not be able to decode the signal, defeating the purpose of this endeavor.

Sitat av apekatt2 Vis innlegg
Altibox tv fungerer jo evt rett i nettleseren på pc. Funker fint.

Du kan se direkte-tv og starte programmer forfra. Du kan se og ta opptak av programmer og serier.
Vis hele sitatet...
Jasså? Kan jeg bruke det fra grunnpakken, uten å betale noe mer? Mye mikkmakk å sette opp det da?
Limited edition
Moff's Avatar
Så godt som alle moderne skjermer støtter HDCP, og siden du har en 144hz monitor (som er en moderne ting), så kan jeg nesten garantere at den støtter HDCP. Hvis monitoren din ikke støtter HDMI direkte, så kan du kjøpe en liten adapter for HDMI-DVI, for eksempel; men om du har HDMI, så er det bare å plugge i dekoderen og se hva som skjer. Hvis du har HDMI på monitoren så er sjansen også stor for at skjermen har innebygde høyttalere og/eller lyd-utgang du kan bruke.
Sitat av fjellape Vis innlegg
Jeg kom over denne: https://www.monitornerds.com/how-to-...-tv-diy-guide/

Another important aspect is if your display is HDCP compliant which is sort of like a DRM that protects HD and UHD content from piracy. If your monitor’s HDMI input does not support HDCP, it will not be able to decode the signal, defeating the purpose of this endeavor.

Jasså? Kan jeg bruke det fra grunnpakken, uten å betale noe mer? Mye mikkmakk å sette opp det da?
Vis hele sitatet...
Er vel det de kaller for tv overalt. Bare laste ned appen til mob eller gå til https://tvoveralt.altibox.no i nettleser, ser jeg blir sendt til https://tv.altibox.no/tv/619 feks