Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1583
Flere enn meg her som er glad i dream-trance?

Da snakker jeg ikke om den komersielle dritten du ser på VG-lista top20, men de som gir ut musikken sin på vinyl i tillegg til cd.

Min oppfordring er da: post navn på noen gode artister og et par låter.

System F står for veldig mye av det jeg liker, og selvom de selger bra, klarer de holde seg til bra musikk.

DJ Tïësto er en kar mange mener har tapt seg, og jeg er veldig enig, men når jeg hører Avalon - cant live a day (dj tiesto remix), så må jeg si at den gamle reven ikke har tapt seg så veldig mye.

I tillegg må jeg dra fram Gouryella. Gouryella er i likhet med System F et prosjekt bestående av et par karer. Gouryella lager nydelig musikk, og da kan jeg dra fram ligaya, som er en av gouryella's mest mixede sanger.

Simen
Guyver!!
Differences
Serious Sound
Trapped [I Will Become Him]

Wavetraxx Presents Chris Menzi - Das Boot 2003

No smått nytt And we all like it... aight!
Gouryella består av Tiësto og Ferry Corsten

Ferry Corsten er også en del av System F, greit å vite kanskje (du visste det sikkert men)

ligaya er bra, sjekk ut kamaya painters også (et annet prosjkekt Tiësto er med i..)
Jeg kjenner Gouryella, jeg kjenner System F, og jeg kjenner Kamaya Painters. Endless wave er en av mine favoritter, klart

Puma: flottings. Er ikke så mange som liker dream-trance, spør meg ei hvorfor...

Simen
kanskje fordi endel av oss stort sett gikk utrolig lei av det i 98?
System F - Ferry Corsten
Gouryella - Tijs Verwest & Ferry Corsten
Kamaya Painters - Tijs Verwest & Benno De Goeij (fra Rank 1)

anyways. Rank 1 har bøttevis med låter som er ren nytelse, symsonic er et diggbart album.
ellers er det verdt å nevne cass'n'slide, skikkelig rå, mystisk, litt psyaktig dreamtrance.
Gabriel & Dresden ikke minst, to dyktige gutter. få ned alt av låter og remixer

og sist og ikke minst, Solar Stone (Andy Bury & Rich Mowatt).
Seven Cities er jo et must i seg selv, Solarcoaster står på samme høyden. + det er bøttevis av andre behagelige låter fra deres side, bare å downe
DJ Tïësto
DJ Johan Gielen
Perpetous Dreamer
DJ Gert
Disco Valente
Scoopex
iio
(...)

Ikkje alle er 100% dream trance, men dei er bra
Fordi dere andre gikk lei av dream-trance i 98? Altså, jeg tror ikke du er klar over hva det prates om. Tenker du på kommersh musikk eller hva?

Jeg har ihvertfall fått meg mye bra musikk nå, og Solar Stone har en sang som heter Solar Stone Feat. Elizabeth Fields - Speak In Sympathy (Original_Mix)

Simen
veit hva jeg snakker om? tja... sånn nogenlunde vil jeg da si. Om du kaller det "dream trance" eller whatever - Gouryella/tiesto/system F/ferry corsten er samme ulla samme hva du kaller det (jeg kaller det ostepop). Syns ikke det har fornya seg det døyt siden 98. Det har vel utvikla seg noe, men det er så minimalt at jeg syns jeg har hørt alt sammen før samme hva.

Det er forresten litt latterlig å tro at det er et automatisk kvalitetsstempel at noe kommer ut på vinyl. Kommer ut masse søppel på vinyl også, selv om det er enda mer søppel på cd.
Du får ikke tak i britney spears eller backstreet boys på vinyl, det er poenget mitt. Du kan kalle det hva du vil, men hvis du ikke har noe godt å si, kan du egentlig holde deg langt unna denne threaden. Denne er for de som liker denne typen musikk, og jeg ba ikke om din mening om musikken.

Simen
Dream-trance, tiësto, ferry corsten, vinyler. Jeg anbefaler deg virkelig å sette deg litt dypere inn i den evig store trance sjangeren. Fordi artister utgir sine låter på vinyl betyr overhodet ikke at dette gjør de hverken kule eller flinke. Både Ferry og Tijs har gitt ut plater kun for å tjene penger. Slike som disse liker vi ikke. Folk som lager musikk for å tjene penger er teite. Men for all del, begge er store tallenter og front figurer :>

ozon: Robert Smit er også en del av System F.
Nå er det kanskje en veldig diffus sjanger, men goa, psy-trance, hard-trance osv er ikke noe mer. Det låter ikke bra i ørene mine,

Simen
Jeg syns bare det var litt komisk å si at det ikke er så mange som liker det du kaller for dream-trance, når det er disse artistene du nevner som eksempler på sjangeren. Tyder litt på at du ikke aner hva du snakker om, for disse gutta er noe av det mest kommerse du får innenfor elektronica. Hva finner du f.ex. på alle mulige trance 200x-og-liknende-cd'er? Det er en grunn til at det blir solgt og reklamert for på samme måte som absolute music/mac music/whateverdafuck...
Har du tenkt på at disse artistene trenger penger, for å kunne lage musikken sin? Det finnes MASSE musikk fra disse artistene, som du aldri i verden finner på en cd i free record shop ol. Det er klart at de må tjene noen kroner, og det gjør de ved å lage en og annen kommersh hit.

Simen
Det du sier der er helt på trynet. Artister lager ikke musikk for å få penger til å lage mer musikk. Deres eneste mål er å tjene penger.
eh, Astral Projection laget Burning Up for å tjene penger til å lage mer psytrance, ettersom psytrance selger mye mindre trengte de kapital for å overleve i musikkbransjen, og slik oppstår noen av de kommerse låtene.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
http://www.student.smsu.edu/s/san232s/hardfunnypics/flame_2.jpg
DJ ozon: flott, endelig noen som har skjønt det.

Disse dj'ene er ikke millionærer, de lager denne musikken fordi de elsker musikk og de elsker å lage musikk. Tiësto har mange låter som du skal lete lenge etter for å finne. Det samme gjelder de andre.

Simen
Vil bare legge til at Paul Oakenfold har et par gode eksempler på bra musikk, f.eks. Southern Sun (DJ Tiësto Remix), og som dere anti-tiësto folk ser, så er denne mixa av Tiësto. Kaller man denne musikken kommersiell? Nei.

Simen
Jeg tror du har missforstått noe av kritikken av noen av oss. Paul Oakenfold er som sagt blandt verdens topp DJ's. Samme med Tiësto...