Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1561
Hei alle sammen har alltid lurt på dette la oss si man er i Amsterdam og røyker tar edibles eller tar trøfler før man går på flyet man lander i Norge, vil man bli straffet for å være høy om man blir luket ut politi.
Politiet driver vel ikke å luker ut folk på flyplassen. Tollerne gir faen tror jeg men er usikker. Kanskje Expialidocious vet?
Du blir hengt foran slottet om du blir tatt.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blir ikke straffet så lenge man ikke har noe på seg, men du må påregne om det er tollhund eller andre signaler som sier du har brukt dop, blir du dratt inn for kontroll
Nei.

Hadde snuten hatt mulighet til å dra inn 50k i bøter på hvert fly fra amsterdam som lander, så hadde de gjort det for lenge siden.
Sist endret av mr.roundtree; 18. september 2023 kl. 18:52.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Kanskje Expialidocious vet?
Vis hele sitatet...
Lmao

Nei. Du blir ikke straffet.
Sist endret av IneartheDx; 18. september 2023 kl. 18:59.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Politiet driver vel ikke å luker ut folk på flyplassen. Tollerne gir faen tror jeg men er usikker. Kanskje Expialidocious vet?
Vis hele sitatet...
Sorry, biter ikke på lengre, dere får klare dere selv. Snakkes!
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Politiet driver vel ikke å luker ut folk på flyplassen. Tollerne gir faen tror jeg men er usikker. Kanskje Expialidocious vet?
Vis hele sitatet...
Dette er vel definisjon på hva de faktisk gjør, og ikke som det du hevder. Du sier tilogmed at du "ikke vet hva faen" tollerne gjør og er usikker, fordi det er nettopp det de driver med, det er ikke noe "kanskje" i denne sammenheng
Hvis du fortsatt er påvirket når du kommer til norge, så er vel det ulovlig tror jeg. Det er ikke ulovlig å tidligere ha ruset seg på ulovlige stoffer. Men det er ulovlig å være påvirket av de.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Fra rusinfo.no

Ettersom kjøp/bruk/besittelse av såkalte «soft drugs» ikke er straffbart i Amsterdam, kan du heller ikke straffes for dette etter norsk lovgivning. Men du har selvsagt ikke lov til å ta med deg disse stoffene tilbake til Norge, med mindre du har gyldig legeerklæring.

Det er en ganske vanlig myte at norske statsborgere kan straffes for kjøp («ervervelse») av rusmidler som er ulovlige i Norge men lovlige i det aktuelle landet; dette er altså feil. Myten stammer nok fra det faktum at bruk/besittelse straffes etter Legemiddelloven § 24 (som kun har anvendelse for handlinger begått i Norge), mens kjøp («ervervelse») straffes etter Straffeloven § 231, som har anvendelse for norske statsborgere også når handlingen begås i utlandet. Men, Straffeloven har kun gyldighet når handlingen også er straffbar i det aktuelle landet (§ 5).

Men: hvis du f.eks. røyker cannabis på formiddagen i Amsterdam, flyr hjem til Norge like etter, og setter deg i bilen, vil du selvsagt kunne straffes for ruspåvirket kjøring (eller hvis du kjører bil i Amsterdam, for den saks skyld). Videre, hvis du f.eks. av en eller annen grunn skulle bli bedt av politiet om å avlegge en rus-urinprøve i Norge, forholdsvis kort tid etter at du har røkt cannabis i Amsterdam (og følgelig avlegger positivt prøveresultat), må du i prinsippet kunne bevise at røykingen fant sted i Amsterdam og ikke Norge, noe som i praksis kanskje er lettere sagt enn gjort. Her blir det nok en del bruk av skjønn fra politiets side.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av thenorwegiandud Vis innlegg
Hei alle sammen har alltid lurt på dette la oss si man er i Amsterdam og røyker tar edibles eller tar trøfler før man går på flyet man lander i Norge, vil man bli straffet for å være høy om man blir luket ut politi.
Vis hele sitatet...
Nei man vil ikke kunne bli straffet for dette
Goggen Evanger og Jan Erik Bresil møter deg på Gardermoen og «tar» deg på bakrommet. Før de går ut i media og slår alarm om at nordmenn ruser seg på andre ting enn alkohol i andre land.

Og jeg vet dere følger med NN(P)F klovner. Dere taper på alle fronter. Legg ned sjappa, innrøm at dere har tatt feil, og redd dere selv fra total ydmykelse. Men dere ser jo ut til å arbeide aktivt med å drite dere mer og mer ut så…
Sitat av Buzzin Vis innlegg
Du blir hengt foran slottet om du blir tatt.
Vis hele sitatet...
Stemmer, jeg ble tatt i fjor sommer og jeg henger her enda.

Ts. Lukter du weed/hasj så blir du nok tatt ut, men har du ingenting med deg, så går det fint.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Blitt stoppet 2-3 ganger på Gardemoen. Eneste som skjer er at de tar deg inn på et rom og de sier rett ut at de gir faen i at du har røykt i Amsterdam, bare at de MÅ vite HVORFOR bikkja reagerte på deg. Det vil si, de må forsikre seg at det ikke gjelder smugling. De tar selvfølgelig også personalia men de gjør ingenting med informasjonen, jeg har fremdeles førerkort og ikke hatt noe problem pga. det. Eneste negative var at jeg nesten fikk en gummihanske oppi "akterspeilet", det såkalte "daim krysset" der man vanligvis presser ut en "snickers" eller "bjørnehale" (brun bjørn?) men ettersom jeg hadde et "shit eating grin" så ombestemte de seg. Det er dog veldig lett å unngå slike situasjoner ved å bare vaske klærene og ikke oppsøke situasjonen med viten og vilje.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blitt stoppet 2-3 ganger på Gardemoen. Eneste som skjer er at de tar deg inn på et rom og de sier rett ut at de gir faen i at du har røykt i Amsterdam, bare at de MÅ vite HVORFOR bikkja reagerte på deg. Det vil si, de må forsikre seg at det ikke gjelder smugling. De tar selvfølgelig også personalia men de gjør ingenting med informasjonen, jeg har fremdeles førerkort og ikke hatt noe problem pga. det. Eneste negative var at jeg nesten fikk en gummihanske oppi "akterspeilet", det såkalte "daim krysset" der man vanligvis presser ut en "snickers" eller "bjørnehale" (brun bjørn?) men ettersom jeg hadde et "shit eating grin" så ombestemte de seg. Det er dog veldig lett å unngå slike situasjoner ved å bare vaske klærene og ikke oppsøke situasjonen med viten og vilje.
Vis hele sitatet...
Du fikk en hånd i ræva etter at du innrømmet bruk? Brukte de glidemiddel? Aldri vært borti det der
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du fikk en hånd i ræva etter at du innrømmet bruk? Brukte de glidemiddel? Aldri vært borti det der
Vis hele sitatet...
Hadde jeg fått en hel hånd oppi ræva hadde jeg tatt såpass mye nytelse av det at det hadde vært ulovlig. Neida, innrømte ingenting, var en litt over en time lang ransakelse hvor de ble lettere irritert over å ikke finne noe. De hadde lyst til å gjøre en "såkalt" prostata eksaminasjon for å sjekke om jeg hadde noen ulovlige legemidler/rusmidler oppi det aller helligste, men som sakt skjønte de at det ikke var nødvendig, etter jeg hadde kledd meg naken og de hadde gjort utvendig eksaminering. YMMV!