Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1710
Mye diskusjoner om rus, rus og atter rus? hvorfor ikke diskutere føring, politiske temaer eller andre dagligdagse temaer?
Fordi som en selvutnevnt knarkoman og livsnyter så er det bare rus stacks, pisseprøver og potensielle forfalskede piller som står i hodet mitt om dagen.

Politikk er så blæææ. Bare ytre venstre på freak uansett lmao

Hvordan har dagen din idag vært MarlboroTN?
Sist endret av IneartheDx; 16. oktober 2023 kl. 19:25.
Det er bare å starte en tråd om emnet og bidra til å holde diskusjonen i gang.
På et forum så er det brukerne selv som må sørge for innholdet.
Sitat av MarlboroTN Vis innlegg
Mye diskusjoner om rus, rus og atter rus?
Vis hele sitatet...
Er du ny her eller? Tripp-rapporter og diskusjoner rundt alternative rusmidler har alltid vært en sentral del av FF.
Sist endret av Juicekongen; 16. oktober 2023 kl. 19:54.
Psykisk ustabil
Hvorfor diskutere politikk og andre dagligdagse ting her på freakforum? Vi har vel kvinneguiden til sånt?
Her diskuterer vi vel det meste. Blir endel knark siden det er få andre plasser å diskutere det uten å bli forhåndsdømt og belært av bedrevitende a4 tullinger med lav knark-tolleranse.

Mistrives du så er det ingen som tvinger deg til å henge rundt, ei heller blir du savnet.

Er ikke værre enn at du skipper å lese/involvere deg i knark-trådene, og du står selv fritt til å opprette emne om det du føler er relevant, slik som du nettopp gjorde for å klage over knarken.

Blir du krenket for tråder om knark eksisterer så er det ditt problem.

Plass til alle her, og sånn bør det være.
Sist endret av mr.roundtree; 16. oktober 2023 kl. 20:18.
fuck politikk! bare negativtiet alt sammen jeg liker han Abid raja da, men mest fordi han inhalerte jeg har lært så mye om hvilke doser man skal holde seg til å hva man ikke skal blande for å minimere skade, for rus entusiaster så er det mye mer viktig å vite enn hva høyre mener å står for, de bare juger folk i trynet uansett. Freak gir deg den harde sannhet! som jeg og flere her elsker, freak for life!
Innimellom så føler jeg at freak kunne blitt døpt om til drugs.no
Jeg skulle ønske det var et større forum miljø i Norge, og at det var flere geeks generelt, som bryr seg om alt mulig, ikke bare rus.

Det er en gjeng smarte ildsjelder som gjør Freak til et kompetent forum, som vi alle tar litt for gitt.
Jeg tror ikke det er noen selvfølge at Freak lever, så jeg er glad for det vi har.
Som ellers i livet må man feie for egen dør. Folk har forskjellige interesser, og det er ingen som skylder noen å skrive om det ene eller det andre. Nå har vi en brukermasse som generelt har lite interesse for, eller manglende evne til å skrive lengre, reflekterte innlegg om kompliserte temaer. Synd, men det nytter ikke å klage på det. Skal man allikevel klage, så bør man i det minste sørge for at man bidrar selv til det man mener er mangelvare. Bidragsytere har klagerett, ikke tilskuere =)
Sist endret av mentalmelt; 16. oktober 2023 kl. 20:48.
At det er såpass mye prat rundt rus viser bare at det er et stort behov for en platform hvor man kan snakke åpent om det. Selv om det finnes mye rusopplysning på nett, finnes det ingen steder hvor man kan drive erfaringsutveksling på denne måten. Jeg tror det har en nokså skadereduserende effekt for å være helt ærlig. På ingen måte en "knarker" selv, men har jobbet innenfor rusfeltet i mange år og synes det er nyttig å følge med på hva som rører seg.
Det høres ut som du kanskje matcher bedre med gjengen på R/Norge, der florerer det med poster om Støre, brunost, nytt design på first price ketchup, det beste dusjhodet til under tusenlappen.

Forresten, du vet at du kan skjule rus-delen av forumet? Er jo din egen feil at du vasser i rusposter når du ikke engang evner å bruke forumets funksjoner.

Selv er jeg her primært for å snakke om rusmidler, så det er hovedsakelig disse postene jeg er ute etter, men setter selvfølgelig pris på en spennende tråd i de andre kategoriene også.
Selvfølgelig er det mye jeg savner, men jeg evner heldigvis å starte egne tråder om slike andre tema hvis trangen er stor nok. Har du vurdert å prøve det selv? Hvis vi ser bort i fra denne posten(som forøvrig tilsvarer hele 20% av alle postene og trådene dine) så er du virkelig ikke i noen posisjon til å klage.

Freak er forresten det stikk fuckings motsatte av en «narkis-guide», det er ett veldig lærerikt sted for både aspirerende og rutinerte rusbrukere som vil diskutere, samt få/tilby skadereduserende informasjon. Informasjon som antageligvis har reddet langt flere liv enn selveste NNPF har hatt på medlemslisten sin.
Sitat av MarlboroTN Vis innlegg
Mye diskusjoner om rus, rus og atter rus? hvorfor ikke diskutere føring, politiske temaer eller andre dagligdagse temaer?
Vis hele sitatet...
Vil du ha sånn kommentarfelthelvete, som det er i de fleste andre steder i samfunnet?

Jævla streiting!

Neida! Bare spøker.

Det jeg liker med freak er at det ofte er ukonvensjonelle temaer, det jeg tolker som ukonvensjonelle folk og en ukonvensjonell tone.

Som multidysfunksjonell narsissitsisk narkoman passer det meg og mitt verdensbilde utmerket, da jeg sjeldent klarer og se forbi meg og min rus.

Neida! Bare spøker.

Også her finner vi diskusjoner om hverdagslige trivialiteter, og vi tør også å bryne oss på de store spørsmålene. Alle stenene blir snudd. Politivold i Kongsberg. Partiledere som blir tatt for brilletyveri. Nordstream. Vaksiner generelt, covid spesifikt, Pride. Innvandring, politikk og fandens oldemor.

Det jeg liker med dette forumet er at jeg oftere finner flere forskjellige svar og synspunkter sammenlignet med mange av de andre stedene jeg har lest, og de kommer ofte fort og ufiltrert.
Synes det er positivt at folk har en plass de kan stille spørsmål om rus anonymt. Tror nok det har reddet noen liv.
Kan anbefale dette valget i brukerinnstillingene:
Sist endret av Snillorg; 17. oktober 2023 kl. 13:48.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Jeg skulle ønske det var et større forum miljø i Norge, og at det var flere geeks generelt, som bryr seg om alt mulig, ikke bare rus.
Vis hele sitatet...
Men det kommer neppe til å skje, derfor er det litt viktig at vi holder liv i de som fortsatt eksisterer. Forum hadde vel sin prime si rundt år 2000 ish og noen år fremover. Så kom SoMe og forum ble døvt for mange.

Selv på store engelske forum på smale felt er det langt mindre aktivitet idag enn det har vært tidligere. Så vil du ha mer forumaktivitet så er vel løsningen at du bidrar mer selv. Både på freak og på andre forum du finner treffer dine interesser.
Facebook ble lansert i Norge rundt 2006, men det tok noen år før man fikk følelsen av at dette var noe veldig
mange brukte. Så tok det helt av en periode når foreldre generasjonen (og besteforeldre) entret plattformen
ca.2009-10 før kidza gradvis begynte å stikke til bla. Vine. Da hadde vel Reddit rukket å bli ganske store også.