Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1515
Hei, begynte å jobbe på 7 eleven hadde 9 timer opplæring som var 100kr i timen, etter det har jeg jobbet 10,5 time fra uke 37-40 med 175 i timelønn, idag fikk jeg lønnslippet der det står netto utbetaling 4637, dette må være feil og de mener jeg har jobbet 26,5 timer. Jeg har jobbet 42 timer+ opplæring. Hva kan ha skjedd
Har du spurt de, eller kun lest på lønnsslippen?
Uke 40-timene vil vel gjerne komme med på NESTE lønning.
Mange steder får du lønn i mnd 2 de timene du jobbet i mnd 1.
Eller tilsvarende fra dato x til dato y
Slik at du nå får lønn for uke 37- lør uke 39
Sikker på at det ikke er dette som har skjedd?
Kan du ha betalt skatt?
Legg ut lønnsslippen her, så skal vi hjelpe deg.

Og sladd ut sensitiv info
Det kan hende betaling for de resterende timene kommer på neste lønnsutbetaling.
Hehe. Hvis man trekker fra 35% skatt, så ser jo beløpet ganske riktig ut da for 42 arbeidstimer.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Hehe. Hvis man trekker fra 35% skatt, så ser jo beløpet ganske riktig ut da for 42 arbeidstimer.
Vis hele sitatet...
Hvordan regnet du deg fram til det?

42 timer á 175,- / time + 9 timer opplæring (900,-) så blir det 8250,- brutto.

8250−(0,35×8250) = 5362,5 netto
Sist endret av IneartheDx; 11. oktober 2023 kl. 18:29.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Hvordan regnet du deg fram til det?

42 timer á 175,- / time + 9 timer opplæring (900,-) så blir det 8250,- brutto.

8250−(0,35×8250) = 5362,5 netto
Vis hele sitatet...
Jeg tok ikke med de 9 timene. Jeg er ikke helt nøyaktig for å si det sånn. Så det er du som leverer fasiten.

Det burde jo være enkelt å finne ut hvor mange timer de har betalt deg for da. På lønnsslippen min så står det antall timer oppført.
Sitat av Spaceman Vis innlegg
Jeg tok ikke med de 9 timene. Jeg er ikke helt nøyaktig for å si det sånn. Så det er du som leverer fasiten.

Det burde jo være enkelt å finne ut hvor mange timer de har betalt deg for da. På lønnsslippen min så står det antall timer oppført.
Vis hele sitatet...
Samtidig er det mest logisk at han har fått utbetalt for det han har jobbet inn i september måned.
Spør sjefen din. seveneleven har ingenting å tjene på å snyte en ungdom for noen tusen. Ganske sikker på det kommer på neste lønning.
Jeg er ganske sikker på at 7/11 som er Reitan Convenience Norway AS har et større personal/lønningskontor som svarer deg på dette. Forklarer deg hva du har fått og eventuelt retter feil. Alt har en forklaring.