Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  325 57591
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Bare lurer på hva PST egentlig får ut av denne ringerunden sin, Enhver kan jo bare si at han har interesse for pyroteknikk og lager for moroskyld.

Ikke at jeg ser det som ett problem at de ringer, men for en ressursbruk!
Vis hele sitatet...
Vil tro de kan være i stand til å få tak i litt informasjon om hvordan du er som person. Er vel det de er ute etter, ikkje plage livet av flere hundre (tusen?) nordmenn som har handlet noen lunter eller jordbrukes kjemikalier over nett.

De kan i tilleg uttale seg offentlig over at de har snakket med alle mennesker av interesse, og vi i landet vil føle oss trygge igjen.

Du kan selv velge hvilke av disse å tro på
Sist endret av Larsiii; 21. september 2011 kl. 23:28.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Og det kan da ikke ta opp så mye ressurser å slå opp i telefonkatalogen på de personen som er på denne listen og ringe og slå av en prat
Hva er timesprisene på disse personene som slår opp i telefonkatalogen tror du? Men jeg skal ikke si det er helt unødvendig det de driver med heller..
Reinert med beine !
griped's Avatar
Neida, det vil gi folk en falsk trygghet. La oss si at de plutselig begynte med dette et år før 22.07. De ville aldri hindret breivik i å gjennomføre likevel, de hadde hvertfall ikke funner han på denne måten ^^
Det er sant! Men ja, er mye falsk trygghet rundt det. Og tviler på det ville hindret ABB..
Nå har de ringt meg også skal møte en fra pst neste uke
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk regner med det kommer til å gå bra
Jada, hørtes ikke ut på de andre at det var noe skummelt så lenge du er ærlig , Og som UP sa så er det værste som skjer konfiskering av kjemikalier
Sitat av ilucarsm Vis innlegg
Jada, hørtes ikke ut på de andre at det var noe skummelt så lenge du er ærlig , Og som UP sa så er det værste som skjer konfiskering av kjemikalier
Vis hele sitatet...
Har ingen kjemikalier å miste jeg, siden foreldrene mine "konfiskerte" de og til slutt ble de destruert/gravd ned
Ja men da går det kjempebra
Da ble det date med pst for meg og da! ^^
Føler meg litt badass
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Da ble det date med pst for meg og da! ^^
Føler meg litt badass
Vis hele sitatet...
haha, lykke til Skal melde ifra hvis han kisen du skal snakke med er blandt de strenge PST folka.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg skulle ønske jeg også hadde bestilt noe så jeg også hadde blitt kontaktet
Hadde vært så badass å si til læreren foran hele klassen at jeg må gå de to siste øktene fordi jeg skal i møte med PST!
Sist endret av Up; 24. september 2011 kl. 02:00.
Da blir det ett møte med pst i morgen:-(
PTS neste veka på meg og
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
PST er Politiets Sikkerhetstjeneste, og de har vel vært siden 1947 tror jeg
http://no.wikipedia.org/wiki/Politie...erhetstjeneste
Jepp, da ble det date med PST neste uke for meg også da :s

Wish me good luck, jeg fant alt av informasjon på Diskusjon.no
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jepp, da ble det date med PST neste uke for meg også da :s

Wish me good luck, jeg fant alt av informasjon på Diskusjon.no
Vis hele sitatet...
Who didnt?
Hva i helvete skjer med at alle her blir bedt ut på date av PST??!?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Hva i helvete skjer med at alle her blir bedt ut på date av PST??!?
Vis hele sitatet...
Bestilt ting som er halvveis lovlig, men som kan brukes til "bomber". Alt gikk til hælvete etter 22.juli for å si det sånn.

Mamma begynte å grine når politiet ringte idag btw.
Såpass ja, fikk du roet henne ned da?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Såpass ja, fikk du roet henne ned da?
Vis hele sitatet...
Hun tror verden går under og at jeg kommer til å få problemer resten av livet.
Og når politiet sier de kommer på besøk i uniform og med bil så blir det ikke mye bedre.
Sist endret av Eplegutten; 26. september 2011 kl. 21:38.
hvorfor kommer de i uniform og politibil.. vi dro bare på stasjonen og møtte en sivil aktig dude o0
Sitat av TobNor Vis innlegg
hvorfor kommer de i uniform og politibil.. vi dro bare på stasjonen og møtte en sivil aktig dude o0
Vis hele sitatet...
Fordi de ikke har så mye og gjøre, det ble sagtat de kom ihvertfall ihvertfall.
Dumt at jeg bor et par hundre mil hjemmefra da.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jepp, da ble det date med PST neste uke for meg også da :s

Wish me good luck, jeg fant alt av informasjon på Diskusjon.no
Vis hele sitatet...
lykke til btw: diskusjon.no er rene bibelen for pyrotekikkere, adminfolka er så sååå glade i smell, farger og flammer der
Og var min date med PST over veldig grei kar! ikke noe å grue seg til det møtet. Spørr i vei hvis det er noe dere lurer på

btw: PST fikk listen(e) over folk som har handlet kjemikalier fra andre diverse utenlandske PST, de har altså et nettverk :P
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Og var min date med PST over veldig grei kar! ikke noe å grue seg til det møtet. Spørr i vei hvis det er noe dere lurer på

btw: PST fikk listen(e) over folk som har handlet kjemikalier fra andre diverse utenlandske PST, de har altså et nettverk :P
Vis hele sitatet...
Ånei, har PST ett nettverk? Tror de har ganske mange jeg gitt..
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Ånei, har PST ett nettverk? Tror de har ganske mange jeg gitt..
Vis hele sitatet...
trodde først PST bare fantes i Norge jeg
At PST har operatører i andre land er ikke noe nytt, men såklart arbeider de også sammen med andre land sine etteretningstjenester. Dog ofte gjennom E-tjenesten i Forsvaret, da PST hovedsaklig skal sørge for sikkerhet innad i landet, ikke utenfor.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jepp, da ble det date med PST neste uke for meg også da :s

Wish me good luck, jeg fant alt av informasjon på Diskusjon.no
Vis hele sitatet...
Sitat av TobNor Vis innlegg
Who didnt?
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å understreke at nFF er en kurant side for god og trygg informasjon,
med mange kompetente brukere som gledelig vil hjelpe så man ikke sprenger av seg fingrene?

Om målet er å prøve å skjule for myndighetene og PST at nFF diskuterer pyroteknikk,
så vil det være like effektivt som å si at du har fått alt av informasjon i ett Kjemisett for barn fra julenissen.

Om de skulle stengt pyrovirksomheten til nFF for å hindre at folk får tak i oppskrifter,
så måtte de blokkert for alle sider med slik informasjon om det skulle hatt noen effekt.
Det vil være praktisk talt umulig, og derfor er det bra at man har et sted som nFF,
hvor man kan få lært det skikkelig om interessen er et faktum

PST vil bare sjekke at alle de som har bestilt lumske saker er normale folk, og ikke ekstremister av noe som helst slag.
Skal dog nevnes at en myndighet som er i stand til å stoppe slike terrorister som ABB,
er ikke en myndighet man egentlig vil ha.
Men trenger ikke mere politi på freak en det er
Sitat av Up Vis innlegg
Hva er galt med å understreke at nFF er en kurant side for god og trygg informasjon,
med mange kompetente brukere som gledelig vil hjelpe så man ikke sprenger av seg fingrene?

Om målet er å prøve å skjule for myndighetene og PST at nFF diskuterer pyroteknikk,
så vil det være like effektivt som å si at du har fått alt av informasjon i ett Kjemisett for barn fra julenissen.

Om de skulle stengt pyrovirksomheten til nFF for å hindre at folk får tak i oppskrifter,
så måtte de blokkert for alle sider med slik informasjon om det skulle hatt noen effekt.
Det vil være praktisk talt umulig, og derfor er det bra at man har et sted som nFF,
hvor man kan få lært det skikkelig om interessen er et faktum

PST vil bare sjekke at alle de som har bestilt lumske saker er normale folk, og ikke ekstremister av noe som helst slag.
Skal dog nevnes at en myndighet som er i stand til å stoppe slike terrorister som ABB,
er ikke en myndighet man egentlig vil ha.
Vis hele sitatet...
Han spurte meg hvor jeg fant oppskrifter, og da svarte jeg selvfølgelig diverse Internett sider. Da kom "Freakforum" ganske fort. Svarte jo selvfølgelig ja, at det var hovedkilden.
Han spurte meg også om jeg brukte freak, svarte ja jeg :P han var godt kjent med denne siden. PST har egene folk som sitter å snoker på freak.no :P spessielt på rus delen
Nei. Til meg sa han at de ikke kunne ha folk på siden, men at der var innom av og til. Uansett ble Internett bevis bare brukt i veldig spesielle situasjoner.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
PST har egene folk som sitter å snoker på freak.no :P spessielt på rus delen
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle egentlig PST gidde å overvåke rusdelen på dette forumet? Narkotikabruk har da ikke akkurat så mye med rikets sikkerhet å gjøre.
Han sa faktisk til meg at de hadde noen folk som sjekket forumet her hver dag
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Han sa faktisk til meg at de hadde noen folk som sjekket forumet her hver dag
Vis hele sitatet...
Skremselspropaganda?
Noen bør skrive noe helt vilt etellerannet, og se om de reagerer.

(Skal spørre pst-folka neste uke jeg også, og høre hva de sier )
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvorfor skulle egentlig PST gidde å overvåke rusdelen på dette forumet? Narkotikabruk har da ikke akkurat så mye med rikets sikkerhet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Dersom man plutselig finner spor av noe som kan lede til mistanke om organisert kriminalitet så kan det faktisk ha en sammenheng med rikets sikkerhet å gjøre.
Narkotikavirksomhet er en meget lukrativ bransje som som utmerket godt kan brukes til å finansiere terror da pengene ikke kan spores osv.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Dersom man plutselig finner spor av noe som kan lede til mistanke om organisert kriminalitet så kan det faktisk ha en sammenheng med rikets sikkerhet å gjøre.
Narkotikavirksomhet er en meget lukrativ bransje som som utmerket godt kan brukes til å finansiere terror da pengene ikke kan spores osv.
Vis hele sitatet...
Hvordan går/gikk det med deg knask? (hvorfor fan har du ikke det gode gamle geniale brukenavnet ditt??)

Mtp straff og ting og tang?
Lager en ny og informativ tråd om saken min innen ett par uker.
Sitat av Knask Vis innlegg
Dersom man plutselig finner spor av noe som kan lede til mistanke om organisert kriminalitet så kan det faktisk ha en sammenheng med rikets sikkerhet å gjøre.
Narkotikavirksomhet er en meget lukrativ bransje som som utmerket godt kan brukes til å finansiere terror da pengene ikke kan spores osv.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, men hva er egentlig sjangsen for å finne en "storhai" her, som i tillegg er dum nok til å inkriminere seg selv? Da tror jeg det er større sjangs for at de står å overvåker dealerne på plata, eller langs akerselva.

Noe politi titter sikkert innom forumet her for å overvåke hva som skrives på alle foraene, men jeg tviler på at de har ressurser og vilje til å gjøre noe særlig mer.

Men detta blir litt OT
Over for min del også, gikk bedre enn jeg trodde.
Flesteparten PST hadde inn var ungdomsgutter fra 15-20 år som hadde "hatt det morro", sa fyren. Hobbypyroteknikk var fortsatt ulovlig i henhold til brann og beredskapsloven (?) , innreknet "små guttestreker". Så jeg ble frarådet å legge det fra meg, som jeg vil gjøre :/

Og de følger fint med på denne tråden (og resten av bruket) sånn at dere vet det, se nå hvilken fin rapport jeg skriver til de om hvordan møtet var
Ellers så sa han at han syntes masse her virket interessant, selv om det var på kanten av loven. Faktisk så hadde han lært mesteparten av det han kunne om pyroteknikk her på pyroforumet

Peace out.
hyggelig kar han der ja

jeg slapp siste timen på skolen pga samtalen, han bare forklarte at pyro er ulovlig men han kan ikke stoppe meg, og så spurte han meg om hva jeg hadde bestilt og hva jeg skulle gjøre/har gjort med det.
da svarte jeg bare, jeg har bestilt 3 kilo svovel og har laget dårlig kvalitets svartkrutt

har ikke vert noe problem og pratet med han hele skoledagen. ingen ting og gruve seg over
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
Han hadde nå kjøpt aluminium for 16000.
Vis hele sitatet...
Det var ikke i denne nettbutikken. Der hadde han handlet for 100 kroner eller noe slikt.

Sitat av lumbricus Vis innlegg
Tror du kan kan være ganske sikker på at PST vet om dette forumet og leser denne tråden med et smil rundt munnen.
Vis hele sitatet...
Hei, onkel P!

Sitat av visitår Vis innlegg
Det er ikke riktig. PST burde (i etterpåklokskapens lys) sammenlignet lister over folk som kunne ha kjøpt bombekjemikalier med folk som hadde våpen, pluss at de burde ha laget lister over folk som kjøper mye kunstgjødsel.
Vis hele sitatet...
Nei, det burde de ikke. Det er mange som kjøper alt dette. Det er nemlig mange bønder i Norge.

De to første listene hadde de allerede, og den tredje listen (folk som kjøper store mengder kunstgjødsel) burde de ha laget. I tillegg kommer det faktum at ABB hadde skrevet en del ekstremistiske ting på nettet.

All grunn til å kritisere PST.
Vis hele sitatet...
Igjen: Nei.

For det første skrev ABB aldri noe som tilsa at han ville utføre voldelige aksjoner.

For det andre skrev han som regel under med varianter av navnet sitt som ikke pekte direkte på ham med mindre man faktisk visste hvem han var.

For det tredje er det totalt idiotisk av deg å tro at PST har ressurser til å sitte og lese alt som skrives på nettet og analysere det i detalj.

For det fjerde var han registrert som bonde med småbruk, og bønder kjøper mye kunstgjødsel.

Sitat av visitår Vis innlegg
Joda, men poenget var at situasjonen er litt mer komplisert enn det hemmeligegreier ville ha det til.
Vis hele sitatet...
Nei, det er du som desperat prøver å vrøvle deg frem til at PST liksom skal kritiseres fordi de ikke har total oversikt over alt alle nordmenn gjør 24/7.
Ny artikkel i Aftenposten om "sprengstoffkunder"
Føler at PST har blåst dette opp noe jævlig..

Spessielt med bildet på artikkelen
Sendte mail til Aftenposten og klaget på innholdet i artikkelen, og at dette var svært misvisende og ensporet.
De ønsker kontakt med pyrointeresserte som er i politiets søkelys etter 22. juli, og lurer på om de har blitt utsatt for noen ubehageligheter.

Jeg veit ikke hvordan man bør svare på dette, eller om man bare bør la det ligge som følge av at det allerede har vært nok oppmerksomhet rundt pyro i mediene.
Go for it Monkey_Drone!

Er det flere her inne som har bestillt fra likurg, som ikke har blitt kontaktet av politi/pst?