Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 6841
Har vært klønete nok til å miste min halvt år gamle iPhone 4 til 5000 spenn.
Kjørte snøscooter på et ikke veldig stort område så vet hvor den er, men området er ikke så lite at jeg bare kan grave bort alt også har jeg den i lomma igjen...

Sansynligheten for at den er daua er stor, menn skulle gjerne hatt den likevell for å få igjen på forsikringen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har noen smarte metoder å klare å finne den igjen. Tenke på metalldetektor, er det mulig å låne noen plass? Jeg bor i Trondheim. Teknikkmagasinet? Har ikke egentlig bruk for en til vanlig så hadde vært fint om jeg kunne leie istedet for å kjøpe.

Forslag og hjelp tas imot emd stor takk!
Om den fortsatt er på, kan du spore den via http://www.me.com.
Det er selvsagt ikke 100% nøyaktig, men gir en liten pekepinn på hvor den ligger.
Sitat av Zepur Vis innlegg
Om den fortsatt er på, kan du spore den via http://www.me.com.
Det er selvsagt ikke 100% nøyaktig, men gir en liten pekepinn på hvor den ligger.
Vis hele sitatet...
Men dette kommer vel an på om telefonen er satt opp med tracking?

får du ringt telefonen slik at du vet at den er på?
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Du er klar over at du ikke nødvendigvis behøver enheten fysisk for å få den på forsikringen?
Jeg har ringt telefonen. Får ringelyd så den er på Men tviler på at det varer lenge! Banen er ikke mer enn kanskje 500*250 meter. Eller kanskje som en friidrettsbane, og vi kjørte bare rundt i ring. Så den er ikke i midten av den...
Har ikke satt opp telefonen for tracking.

Fikk pappa til å ringe forsikringsselskapet, de sa at jeg kun fikk ny om den var ødelagt. Men skal lese igjennom forsikringvilkårene for å sjekke at han har fått rette opplyssninger
Om den fortsatt er på i kveld når det blir mørkt, så ta deg en tur rundt i området der du mistet den og ring og se/hør etter lys og lyd. Tipper du skal kunne se lyset selv om den er begravd under en del cm med snø så lenge det er mørkt nok.
Sitat av plohg Vis innlegg
Om den fortsatt er på i kveld når det blir mørkt, så ta deg en tur rundt i området der du mistet den og ring og se/hør etter lys og lyd. Tipper du skal kunne se lyset selv om den er begravd under en del cm med snø så lenge det er mørkt nok.
Vis hele sitatet...
En annen ting er at telefoner med dårlig signal (f.eks. fordi de ligger under snøen) bruker en del mer effekt på antennen for å få kontakt. Dette gjør at man kan få inn "støy" på sensitive høyttalere når telefonen sender. Det ser kanskje litt tøysete ut å gå rundt med en stor høyttaler/reiseradio e.l. når du leter, men det kan fort hjelpe til å pin-pointe posisjonen hvis batteriet holder.
Sist endret av Dyret; 19. mars 2011 kl. 19:15.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Tviler vel egentlig på att du finner den med metalldetektor, siden den stort sett er laget av glass og rustfritt stål.
Men skal ikke nekte for att det kan gå...
Hva med å ringe til den når du er ute å går?
Du vil jo kunne høre den om det ikke er for støyete område du bor i =)
Sitat av Dyret Vis innlegg
En annen ting er at telefoner med dårlig signal (f.eks. fordi de ligger under snøen) bruker en del mer effekt på antennen for å få kontakt. Dette gjør at man kan få inn "støy" på sensitive høyttalere når telefonen sender. Det ser kanskje litt tøysete ut å gå rundt med en stor høyttaler/reiseradio e.l. når du leter, men det kan fort hjelpe til å pin-pointe posisjonen hvis batteriet holder.
Vis hele sitatet...
godt tenkt! merker spesielt det selv på tivoli radioen. så har du en slik så kan du ta den med. + at den er veldig hendig å ha med

om du finner den så vil jeg sterkt anbefale å installere tracking på den! den har mange gode funksjoner som gjør at du kan se hvor den er. og du kan sende en melding til den som viser tekst pluss at telefonen lager lyd i ca 2 minutter. Er ideelt til å finne telefonen når du har glemt den i et hus også!

få med noen kompiser og ha med radio og se eter lyset når du ringer etter telefonen. Lykke til med å finne telefonen
Ja det Tivoli radiotrikset har jeg tro på for grovlokaliseringen, men å finne telefonen i snøen kan nok likevel bli vanskelig.

Jeg vil anbefale en metalldetektor for finlokaliseringen, dvs når du har fått avgrenset området til noen kvadratmeter. iPhone har svært mye metall i seg så det er ikke noe problem å finne den med en metalldetektor. Så faktisk nylig en video på youtube der det var en som fant en iPhone dypt nede i sanda på en strand.

Har god erfaring med Bounty Hunter Junior metalldetektor for å finne tapte nøkler i snøen, så den burde funke bra for iPhone også. Prisen på kr. 890 er heller ikke avskrekkende.

Prøv først med radioen. Dersom dere får grovlokalisert den men ikke finner den i finsøket, så kan dere bare merke området, bestille metalldetektoren, og returnere til området når dere har fått den i posten.

Lykke til.
Usikker på hvordan metalldetektor vil fungere i snøen.

har hatt iphonen i lomma gjennom 3 sikkerhets kontroller på flyplass, bare en plass det peip og det var i bangkok.

men skurrer det på radioen så er den nok innenfor 3 meter. og lager den støy så er det veldig enkelt å lokalisere det og lys fra telefonen når den blir ringt til!

skal du finne telefonen bør du begynne å søke veldig snart før den går tom for strøm!
Takk for gode tips! Prøvde å ringe i mørke. Var ikke lys å se i det hele tatt, og hadde såklart satt den på lydløs-.-
Tviler på at jeg rekker radiotipset, men skal spørre mor om å kjøre meg opp i morgen om jeg fortsatt får ringelyd når jeg ringer den!

Hadde vært greit om jeg fant en plass som LEIER ut Metalldetektorer, er ganske sikker på at den vil reagere på iphonen
Vil helst ikke bruke penger på å kjøpe en.
Du må nok regne med å betale noen hundrelapper om du skal leie uansett. Kanskje du kan ringe Norges Metallsøkerforening og høre om de har medlemmer i ditt område som vil ta et oppdrag. http://www.nmf.nu
Sendte en mail til han som var oppført som kontaktperson i Trøndelag Håper han kan hjelpe på noen måte
men er den ikke satt opp med findmyiphone? det er pinlig nøyaktig sporing på den
Ikke satt opp med findmyiphone

Det blir sånn at om jeg ikke får positivt svar på mailen jeg sendte, så kjøper jeg meg en metalldetektor til tusen spenn!
Iphonen min MÅ jeg ha. Klarer meg ikke uten. Og hvor kult er det ikke å ha en metalldetektor!?
om den ikker er på lydløs, ta med en kompis, be han ringe mobilen konstant helt til du finner den bare gå løypa!
Sitat av Eirik0405 Vis innlegg
om den ikker er på lydløs, ta med en kompis, be han ringe mobilen konstant helt til du finner den bare gå løypa!
Vis hele sitatet...
Den er på lydløs Vi var 10 mann som prøvde da jeg mistet den. Ingen lyd og ikkeno lys.
Men nå har jeg kommet i kontakt med en som eiger en metalldetektor i nærområdet mitt, så skal orde en avtale og se om vi finner den!
Hvis du finner den igjen, så burde det første du gjør være å legge inn Find My iPhone, det er gratis, så slipper du alle problemene neste gang du mister den
Avtale med en som eiger en metalldetektor imorgen! Så da skal vi nok finne den igjen!
Skal definitivt legge inn Find My iPhone!
Det første du burde gjøre er å ta ut batteriet og la telefonen ligge et tørt sted i to-tre dager, evt sammen med ris slik at evt fuktighet forsvinner
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Det første du burde gjøre er å ta ut batteriet og la telefonen ligge et tørt sted i to-tre dager, evt sammen med ris slik at evt fuktighet forsvinner
Vis hele sitatet...
På en iphone? Kan bli vanskelig xD Går det i det hele tatt ann?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Går ann, frem med skrujern/torx men du mister alt av garanti osv, men det er vel allerede borte pga væskepapirene er utløst.
Trodde man kunna ta av bakpanelet og bytte batteri osv selv med den nye iPhone, men neida

Men du burde la den ligge et varmt og tørt sted to-tre dager uten at den er på. Ris absorberer vann fuktighet som bare det, men vet ikke helt om det har noen effekt når du ikke kan ta av dekselet bak.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Går ann, frem med skrujern/torx men du mister alt av garanti osv, men det er vel allerede borte pga væskepapirene er utløst.
Vis hele sitatet...
Åpnet selv opp min iPhone da den var fullstendig ubrukelig, og det å finne frem det batteriet var et helvete. Det var riktignok på en 3G, mulig litt annen plassering på iPhone 4, hva vet vel jeg. Batteriet var forresten festet latterlig godt til dekselet.
Du venter til det blir mørkt, og så tar du meg deg sånn ting som forsterker lyden rundt deg. kall meg nub å alt det der, men jeg kjøpte en sånn, men husker ikke ka det het. putter ørepropper i ørene, å holder inne en knapp, så har den på en måte en "tallerken, parabol bue" som den søker innenfor, så kan du gå rundt der og søke..

lykke til, håper du finner Iphonen din
Han satte den på lydløs
Hahahaha! Fantastisk! Fikk hjelp av en kar med to metalldetektorer, vi dro opp og søkte med en hver! Fant den etter 40 minutt!!! Creds til Norges Metallsøkerforbund!!!
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Funker den da :P ?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
På nyere iPhone er skruene skiftet ut. Apple har en egen standar på hodene, så du kommer ingen vei med torx..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Funker den da :P ?
Vis hele sitatet...
Iphonen var faktisk PÅ da jeg fant den! Lugget i snøen siden torsdag
Har skrudd den av og lagt den i en matboks med ris!
Tviler ikke på at den overlever

Min Nexus One lever enda. Falt ut i sjøen med den i lomma i fjor sommer. Lot den ligge tre dager. Vibrasjonen ble aldri den samme da.
Om jeg bruker mobile-me, og spiller av den lyden i to min. Funker den selv om iphonen er på lydløs?
Sitat av mrMosquito Vis innlegg
Om jeg bruker mobile-me, og spiller av den lyden i to min. Funker den selv om iphonen er på lydløs?
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent, ja. Ville vært litt pointless om det ikke fungerte bare fordi den var på lydløs når du mistet den. Nei tror nok den lyden overstyrer lydløsen på telefonen.