Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 928
Jeg har en mor som trenger ny pc. Til hennes bruk bil det egentlig være like greit med en eller annen pad/tablet. Problemet er når hun skal legge inn bilder fra digitalkameraet. Hvordan får man gjort dette uten pc? Ser for meg en nas eller usb disk og en eller annen mulighet for å se bildene på tven. Har noen et godt forslag?
Jeg tror det heller mot ipad grunnet brukervennlighet, men er helt åpen for android eller windows løsninger.
Kan fint legge bilder rett inn på iPaden. Med denne eller denne.

Edit: Med en apple TV i tillegg så kan du fyre bildene på TVen når hele familen er samlet å skal se gjennom bildene fra sommeren 2014.
Sist endret av trauMa; 29. mai 2014 kl. 20:54.
Trådstarter
4 0
Takk for raskt svar. Men kan man da legge inn bildene på ekstern plassering? En ipad har jo begrenset med lagringsplass, og jeg tror ikke jeg får gjennomslag for å lagre noe i skyen uten at det finnes lokalt i tillegg... Må si at jeg aldri har hatt ipad selv, kun android
Sist endret av Hobs; 29. mai 2014 kl. 21:01.
Å få det over på noe eksternt fra iPaden blir straks verre. iOS er ganske lukket når det gjeler å koble til ekstern lagring. Så da må man nok ty til PC for å få overført bildene til ekstern HDD feks. Kjøper du en 64GB iPad er jo ikke dette noe som trenger å gjøres veldig ofte, (med mindre hun tar veldig mange bilder da) og det fins vel en PC i husstanden? Jeg ser jo at dette ikke er helt det du var ute etter, men det funker endog.

Personlig så syns jeg MS surface pro 3 er veldig kul, og den kjører jo windows 8, så der kan du jo koble til kamera, ekstern HDD, minnepinne m.m. Det kan være verdt en nærmere kikk.
Støtter Surface 3! Er ett supert nettbrett som også erstatter behovet for en laptop. Koster heller ikke skjorta med tanke på hva du får.
Trådstarter
4 0
Ja, surface er en sterk kandidat. Ms har faktisk en bra skyløsning og. Men finnes det ikke f.eks. en nas/usb disk som kan importere bilder automatisk, og har media server?