Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5359
Hei. Venter lønnig nå snart og tenkte og bruke alt fra 0-7k
På en ny tv.
Tenkte en tv fra 42tm - 50tm
Men da kommer spørsmålet, Plasma eller LCD tv?
Jeg tenkte og spille en del ps3 og bruke den som pc skjerm,
Jeg ser også en del filmer.
Sitter som regel i halv mørket eller helt mørk under tv titting.
Noen forslag hva som passer best for meg ?
Skal du bruke den som PC-skjerm ville jeg anbefalt deg en (LED) LCD.

Ellers er jeg stor fan av plasmaskjermer. Synes de er klart best til film og det meste av vanlig TV-titting.
Hva er det ? xD
Gå for LED(http://lmgtfy.com/?q=LED), har det selv er og stor fornøyd.
Ellers er det lcd for pc og plasma for film ^^
Sist endret av Dantie; 17. november 2010 kl. 21:44.
Plasma er uansett helt ut. Led er best, men har du et stramt budsjett så er LCD helt greit liksom. Vet du ikke hva LED er? (Hint: Google)
Sitat av Dantie Vis innlegg
Gå for LED(http://lmgtfy.com/?q=LED), har det selv er og stor fornøyd.
Ellers er det lcd for pc og plasma for film ^^
Vis hele sitatet...
Hva finner du ut av ved å gjøre det søket? Hva en LED diode er?

Sitat av trauMa Vis innlegg
Plasma er uansett helt ut. Led er best, men har du et stramt budsjett så er LCD helt greit liksom. Vet du ikke hva LED er? (Hint: Google)
Vis hele sitatet...
LED-TV er også en LCD-TV - Med mindre du snakker om OLED, og det har du ikke råd til (mest sannsynlig). Å si at plasma er helt ut, er helt ute.
Sist endret av httpwhat; 17. november 2010 kl. 21:49. Grunn: Tillegg.
Jeg skal game ps3 og kanskje noe pc spill på den og se noe film.
Hva er og anbefale for 0-7 k ?
Jeg har en som jeg spiller PS3 og PC på, og det er en LED-tv fra Samsung. Ett ord, fantastisk. Jeg er litt usikker på pris, men om du ikke vil betale så over 7k tror jeg jeg ville gått for en LCD i og med at plasma er elendig til å spille på (hvertfall de jeg har testet).
Sitat av GraasXo Vis innlegg
Jeg skal game ps3 og kanskje noe pc spill på den og se noe film.
Hva er og anbefale for 0-7 k ?
Vis hele sitatet...
Skyt meg vist jeg tar feil, men var det ikke slik at PLASMA tv'er kan legge igjen merker på selve skjermen vist noe står stille for lenge? Mener og si det var derfor vi i denne husholdningen ikke kjøpte det fremfor LCD tv noen år tilbake.
Helt enig med alle andre her, LED-lcd er en klar vinner til spill og pc.
plasma har en stygg greie med at bildet brenner seg fast i skjermen hvis bildet er det samme for lenge. Altså: DU gamer, setter på pause, glemmer å slå av, og den er ruined. Du får gode LCD er lit 7k nå om dagen!
Sitat av Crazy-Norwegian Vis innlegg
Skyt meg vist jeg tar feil, men var det ikke slik at PLASMA tv'er kan legge igjen merker på selve skjermen vist noe står stille for lenge? Mener og si det var derfor vi i denne husholdningen ikke kjøpte det fremfor LCD tv noen år tilbake.
Vis hele sitatet...
De har begynt å få bukt med det problemet nå, men det eksisterer i en hvis grad fortsatt. Kan også legge til at plasma må bli transportert stående.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Plasma er uansett helt ut. Led er best, men har du et stramt budsjett så er LCD helt greit liksom. Vet du ikke hva LED er? (Hint: Google)
Vis hele sitatet...
jeg synes fortsatt Plasma er klart best til film i stuen, og jeg vet at jeg ikke er alene om å synes det.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
plasma har en stygg greie med at bildet brenner seg fast i skjermen hvis bildet er det samme for lenge. Altså: DU gamer, setter på pause, glemmer å slå av, og den er ruined. Du får gode LCD er lit 7k nå om dagen!
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri hatt problem med, nye plasma-tver har filtre som flytter på bildet og bruker screensaver dersom det ikke er aktivitet.
Du burde dra i butikk å se hvilke du foretrekker - det er forskjell på hva du og andre synes er 'bra' bilde. Så bestiller du på beste og billigste nettbutikk.

Men noen alternativer som er fine spesifikasjonsmessig:

LG 42LE5300
LG 46LD550N
Det er selvsagt vanskelig å si noe generelt om Plasma kontra LED/LCD men det er i allefall en løgn av dimensjoner av "plasma er ut". Min erfaring med plasma er at det gir det suverent beste bildet i forhold til prisen, både til TV/film og PC/konsoll, og at LED/LCD til samme pris ikke når plasma opp til knehasen en gang.

Kjøper du en 42" Panasonic 42G20E garanterer jeg at du blir fornøyd. Uansett hva du ender på må du sørge for å prøve den hjemme før du bestemmer deg.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er selvsagt vanskelig å si noe generelt om Plasma kontra LED/LCD men det er i allefall en løgn av dimensjoner av "plasma er ut". Min erfaring med plasma er at det gir det suverent beste bildet i forhold til prisen, både til TV/film og PC/konsoll, og at LED/LCD til samme pris ikke når plasma opp til knehasen en gang.
Vis hele sitatet...
Problemet med plasma er jo at det bruker utrolig mye strøm i forhold til andre skjermer. Så mye at mange land vurderer å forby dem akkurat slik som norge har gjort med gamle gløde-lyspærer.
Sitat av Grix Vis innlegg
Problemet med plasma er jo at det bruker utrolig mye strøm i forhold til andre skjermer. Så mye at mange land vurderer å forby dem akkurat slik som norge har gjort med gamle gløde-lyspærer.
Vis hele sitatet...
DET er nok den største bekymringen til trådstarter. Ikke hvilken som har best forhold mellom pris og bilde.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
den store forkjellen er at plasma har blank overflate og egner seg ikke til lyse rom pga. gjenskinn, LCD derimot har en matt overflate og fungerer til de fleste formål, på plasma brenner også bildet seg fast hvis det ikke er noen endringer på bildet over lengre tid.

Det er selvsagt vanskelig å si noe generelt om Plasma kontra LED/LCD men det er i allefall en løgn av dimensjoner av "plasma er ut". Min erfaring med plasma er at det gir det suverent beste bildet i forhold til prisen, både til TV/film og PC/konsoll, og at LED/LCD til samme pris ikke når plasma opp til knehasen en gang.
Vis hele sitatet...
seriøst? hvordan kan du si at LCD/LED ikke når plasma opp til knehalsen?
Sist endret av Echuz; 18. november 2010 kl. 01:18.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hva finner du ut av ved å gjøre det søket? Hva en LED diode er?



LED-TV er også en LCD-TV - Med mindre du snakker om OLED, og det har du ikke råd til (mest sannsynlig). Å si at plasma er helt ut, er helt ute.
Vis hele sitatet...

LED tv er også en LCD?? Den er jeg ikke helt med på. Er det flytende krystaller i en LED tv også??
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
LED tv er også en LCD?? Den er jeg ikke helt med på. Er det flytende krystaller i en LED tv også??
Vis hele sitatet...
LED-TV vil i de aller fleste tilfeller bety LCD-tv med LED-baklys. Jeg antar at du vet hvordan en vanlig LCD funker, med konstant baklys på hele flaten. LED-LCD har LED som baklys, og kan derfor skru av lys i sorte områder.

Tatt fra hukommelsen, så kan ikke love at det er 100% rett.
Ikke kjøp plasma hvis du skal spille konsoll eller bruke tv`en som pc skjerm.
Greien er at et stillestående bilde over tid "brenner" seg inn i plasma skjermen!
Trådstarter, du sier at du vil bruke tv`et rom hvor det er ganske mørkt, og du har kontroll på belysningen. I tillegg sier du at du skal se en del film, noe plasma er best på. fargene blir mye sterkere og mer dynamiske, og responstiden på en plasma er MYE raskere enn LCD/LED skjermer noen gang vil bli. Jeg selv har en Panasonic Viera 50 ", og er storfornøyd. Responstiden er 0,001 ms, i motsetning til 2 ms til vanlige LCD-skjermer. Jeg gamer også en del på TV`en (MW2) og vil si at bildekvaliteten er fantastisk god her og, siden du har en egen modus for spilling. (game mode). Denne tv`en koster 4995 på lefdal akkurat nå, supertilbud.

http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...c-50-plasma-tv

Dette er en svært god TV.
Sikkerhetsklarert
Plasma er absolutt ikke noe å kimse av. Det at bildet blir innbrent er så og si ikke-eksisterende lenger.

Går du for LED så vær obs på at mange av led tv`ene har edge-led, dvs diodene sitter langs kantene, dette fører i noen tilfeller til ujevn spredning av lys (clouding)

Jeg hadde valgt billig plasma, eller lcd.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Trådstarter, du sier at du vil bruke tv`et rom hvor det er ganske mørkt, og du har kontroll på belysningen. I tillegg sier du at du skal se en del film, noe plasma er best på. fargene blir mye sterkere og mer dynamiske, og responstiden på en plasma er MYE raskere enn LCD/LED skjermer noen gang vil bli. Jeg selv har en Panasonic Viera 50 ", og er storfornøyd. Responstiden er 0,001 ms, i motsetning til 2 ms til vanlige LCD-skjermer. Jeg gamer også en del på TV`en (MW2) og vil si at bildekvaliteten er fantastisk god her og, siden du har en egen modus for spilling. (game mode). Denne tv`en koster 4995 på lefdal akkurat nå, supertilbud.

http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...c-50-plasma-tv

Dette er en svært god TV.
Vis hele sitatet...
Jeg har 42"-versjonen, og er også svært fornøyd. Egner seg meget godt til spill (ps3) og film. Det med at skjermbildet kan bli innbrent er ikke noe problem. Dette har aldri skjedd meg før, men TV'en har en funksjon som ordner opp i dette problemet, dersom det skulle oppstå.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Oppløsning: 1024x720. Hmm. Skeptisk. Vil ikke dette gi ganske mye kjipere bilde på en 50" TV?

Ellers har jeg sett flere Panasonic-apparater og synes de er fantastisk bra.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Går du for LED så vær obs på at mange av led tv`ene har edge-led, dvs diodene sitter langs kantene, dette fører i noen tilfeller til ujevn spredning av lys (clouding)
Vis hele sitatet...
Dette er viktig! Det er to typer LED-TVer, og i begge tilfellene er det snakk om LCD-paneler som bakgrunnsbelyses med LEDs i stedet for vanlige lysrør. I det ene tilfellet er LED-belysningen plassert langs kantene, slik som med lysrørene, og den eneste fordelen med dette fremfor å bruke lysrør er en tynnere TV – LEDs langs kantene gir ingen kvalitetsmessig forskjell i bildet fra en "vanlig" LCD-TV. I det andre tilfellet er LEDs spredd utover hele baksiden av LCD-panelet, og dette gjør at man kan skru av bakgrunnsbelysningen i sorte områder – dette gir et bedre sortnivå enn man har i LCD-skjermer med lysrør eller LEDs langs kanten, men ikke bedre enn i plasmaskjermer.

Grunnen til at plasma har så godt sortnivå i forhold til LCD er at hver piksel i en plasmaskjerm lyser på egenhånd, og man har altså ikke problem med at bakgrunnsbelysningen lekker gjennom klaffene i displayet slik som med LCD.
Sist endret av Provo; 18. november 2010 kl. 12:04.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Oppløsning: 1024x720. Hmm. Skeptisk. Vil ikke dette gi ganske mye kjipere bilde på en 50" TV?

Ellers har jeg sett flere Panasonic-apparater og synes de er fantastisk bra.
Vis hele sitatet...
Selve oppløsningen er lav, ja, men stol på meg, når man sitter 3-4 meter unna skjermen som jeg gjør eller mer, ser bildet faktisk vanvittig skarpt ut. Fargene skjermen leverer er i mine øyne minst like viktig som oppløsningen, ettersom at et bilde på en TV kan se veldig blast ut med høy oppløsning men med svake og dårlige farger.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
plasma har en stygg greie med at bildet brenner seg fast i skjermen hvis bildet er det samme for lenge. Altså: DU gamer, setter på pause, glemmer å slå av, og den er ruined. Du får gode LCD er lit 7k nå om dagen!
Vis hele sitatet...
Dette er noe tull.
pr. idag har det kun skjedd EN gang at det er kommet inn en plasma tv med fastbrenning som ikke kan fjernes.

Da hadde tv stått på på samme kanal i 48 timer i strekk, og hadde brent inn TvN logoen.
Dette er ENESTE tilfellet som norsk elektronikk forbund vet om.

Har selv testet dette, v å la en plasma stå på med txt tv i 24 timer, merkene som da ble i skjermen, ble borte igjen ettter 2 til 3 timer med vanlig tv sending.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Euforia Vis innlegg
Selve oppløsningen er lav, ja, men stol på meg, når man sitter 3-4 meter unna skjermen som jeg gjør eller mer, ser bildet faktisk vanvittig skarpt ut. Fargene skjermen leverer er i mine øyne minst like viktig som oppløsningen, ettersom at et bilde på en TV kan se veldig blast ut med høy oppløsning men med svake og dårlige farger.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke i 2010 kjøpt en tv som ikke har native 16:9-oppløsning hvertfall. Og med 1024x768 så er den jo strengt tatt ikke "HD Ready" en gang.
Jeg har selv en Pioneer Kuro HD 50", og selv om den begynner å bli noen år gammel så duger den enda, spesielt når det kommer til film. Det jeg ikke liker med den er responstiden, du merker veldig mye "ghosting", noe som er et problem med plasma generelt sett. Hvis du skal bruke TVen til spilling og film så ville jeg nok heller gått for en LCD eller LED. Jeg har aldri hatt noen problemer med burn-ins på plasmaen, det var et problem da teknologien var ny.

For all del, gå i det minste for en TV med skikkelig oppløsning hvis du skal kjøpe noe som er større enn 30". Spesielt hvis du skal bruke den til PCen også. Jeg kjører 1960x1080p (?) på min, og alt annet virker bare kornete og uskarpt. Jeg tror heller herren over som påstår at 1024x768 blir skarpt på avstand burde sjekke øynene sine for defekter.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Jeg har selv en Pioneer Kuro HD 50", og selv om den begynner å bli noen år gammel så duger den enda, spesielt når det kommer til film. Det jeg ikke liker med den er responstiden, du merker veldig mye "ghosting", noe som er et problem med plasma generelt sett. Hvis du skal bruke TVen til spilling og film så ville jeg nok heller gått for en LCD eller LED. Jeg har aldri hatt noen problemer med burn-ins på plasmaen, det var et problem da teknologien var ny.

For all del, gå i det minste for en TV med skikkelig oppløsning hvis du skal kjøpe noe som er større enn 30". Spesielt hvis du skal bruke den til PCen også. Jeg kjører 1960x1080p (?) på min, og alt annet virker bare kornete og uskarpt. Jeg tror heller herren over som påstår at 1024x768 blir skarpt på avstand burde sjekke øynene sine for defekter.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med "ghosting" i responstiden? at den har treg responstid? Hvis det er det du mener, er det jo plasma skjermer som har den desidert raskeste responstiden av alle skjermer på markedet.
Har sett på Samsung LE46C535 og tenker jeg skal kjøpe den i dag. Ganske billig LCD-tv til 5995 hos forskjellige leverandører. Gidder ikke betale mer siden jeg ikke legger merke til forskjellen med dyr og billig TV likevel Tenkte først på Samsung UE46C5105 (LED-tv), men det er jo ikke noe annet enn en tynn LCD-tv som koster 2000 mer.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Markmus Vis innlegg
Har sett på Samsung LE46C535 og tenker jeg skal kjøpe den i dag. Ganske billig LCD-tv til 5995 hos forskjellige leverandører. Gidder ikke betale mer siden jeg ikke legger merke til forskjellen med dyr og billig TV likevel Tenkte først på Samsung UE46C5105 (LED-tv), men det er jo ikke noe annet enn en tynn LCD-tv som koster 2000 mer.
Vis hele sitatet...
En tynn lcd med en helt annen bakgrunnsbelysning, som gir ett helt annet sortnivå blandt annet - selv om jeg ikke er noe fan av edgeled.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
En tynn lcd med en helt annen bakgrunnsbelysning, som gir ett helt annet sortnivå blandt annet - selv om jeg ikke er noe fan av edgeled.
Vis hele sitatet...
Kantbelysning med LEDs gir vel akkurat det samme sortnivået som normal kantbelysning med lysrør. Sortnivåforbedringen kommer først når man bruker LEDs i punktvis bakgrunnsbelysning, slik at belysningen kan skrus av i bestemte områder. Det dårlige sortnivået til LCD-TVer kommer nemlig av at bakgrunnsbelysningen skinner gjennom LCD-panelet, noe man ikke unngår ved å skifte kantbelysningen med en annen kantbelysning. Og punktvis bakgrunnsbelysning går da utover tykkelsen, slik at den blir omtrent så tykk som en vanlig LCD-TV, og får nesten like godt sortnivå som plasma-TVer.

Personlig ser jeg ikke poenget med at TVen på død og liv skal være så forferdelig tynn, og prioriterer heller bildekvalitet fremfor 4 mm tykkelsesreduksjon – jeg har nemlig ikke dårlig plass.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Provo Vis innlegg
Personlig ser jeg ikke poenget med at TVen på død og liv skal være så forferdelig tynn, og prioriterer heller bildekvalitet fremfor 4 mm tykkelsesreduksjon – jeg har nemlig ikke dårlig plass.
Vis hele sitatet...
Problemet er at majoriteten av de som handler husholdningselektronikk (eventuelt deres bedre halvdel) mener at jo mindre jo bedre, og aller helst usynlig. Derfor er edgeled og satelitt-kompaktanlegg helt kanon.
Det skal gå an å spille på Plasma, men ikke mye.
Dvs. du kan spille på et tidskjema.

Men anbefaler LCD, eller LED.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Problemet er at majoriteten av de som handler husholdningselektronikk (eventuelt deres bedre halvdel) mener at jo mindre jo bedre, og aller helst usynlig. Derfor er edgeled og satelitt-kompaktanlegg helt kanon.
Vis hele sitatet...
Ja, satelitt-kompaktanlegget kan jeg se fordelen ved at er lite i en liten leilighet, men at TVen er 2 cm tykk i stedet for 4, det har jeg virkelig problemer med å se fordelen med. Bor man så vanvittig trangt at man trenger de to centimeterne foran TVen, så ville jeg kanskje prioritert å finne meg et nytt sted før jeg kjøpte TV. Jeg tror nok "kulhetsfaktoren" spiller kraftig inn, sammen med det at mange ikke er klar over at det finnes to typer LED-TVer, hvorav kun den "tykke" gir bedre bildekvalitet.

Sitat av Snippxx
Det skal gå an å spille på Plasma, men ikke mye.
Dvs. du kan spille på et tidskjema.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du det på?
Sist endret av Provo; 30. november 2010 kl. 10:07.
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Gå for plasma. Mye mer for pengene. Kulere teknologi også(Uten at det nødvendigvis har noe å si)
Klarer heller ikke og bestemme meg. Lurer litt på denne: Samsung DNLA sertifisert. Tv på nettverket. Noen som har erfaring med dette?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Snippxx Vis innlegg
Det skal gå an å spille på Plasma, men ikke mye.
Dvs. du kan spille på et tidskjema.

Men anbefaler LCD, eller LED.
Vis hele sitatet...
Det er så meningsløst og bare kaste ut slike påstander uten noe grunnlag eller fakta. Jeg har spilt Xbox 360 i ett år regelmessig på min plasmaskjerm uten at hverken jeg eller tven har tatt noe skade av det.
Har denne TVn hjemme og den fungerer utmerket til både spill, tv og film. Burde ikke være for mye lys i rommet da den reflekterer lyset til en viss grad.
Sist endret av TinnSoldat; 2. desember 2010 kl. 18:33.
Ikke gå for plasma om du sovner foran skjermen. Jeg kjøpte en Panasonic Viera tx-p42u20e og spilte i hele 3 uker uten å se tegn på innbrenning, men iforgårs så sovna jeg på sofaen med fifa på pause, også våknet jeg til en innbrent pause meny på morgenen etter, har prøvd å kjøre snø i ca 6 timer, prøvde en wash dvd i 2 timer og har hatt den av i 4, jeg trooor det har blitt litt svakere men jeg legger fotsatt merke til det når visse farger vises på fjernsynsbildet. Det jeg lurer på , er dette permanent? Er dette noe som går over? eller kan jeg konkludere med at fjernsynet er merket for all tid? Kjøpte teven for 5 uker siden så detter veldig leit.

Tips noen ? Råd? trøst? på forhånd takk.
Sitat av nisselue1 Vis innlegg
Ikke gå for plasma om du sovner foran skjermen. Jeg kjøpte en Panasonic Viera tx-p42u20e og spilte i hele 3 uker uten å se tegn på innbrenning, men iforgårs så sovna jeg på sofaen med fifa på pause, også våknet jeg til en innbrent pause meny på morgenen etter, har prøvd å kjøre snø i ca 6 timer, prøvde en wash dvd i 2 timer og har hatt den av i 4, jeg trooor det har blitt litt svakere men jeg legger fotsatt merke til det når visse farger vises på fjernsynsbildet. Det jeg lurer på , er dette permanent? Er dette noe som går over? eller kan jeg konkludere med at fjernsynet er merket for all tid? Kjøpte teven for 5 uker siden så detter veldig leit.

Tips noen ? Råd? trøst? på forhånd takk.
Vis hele sitatet...
Og har du faktisk skrudd på "anti-innbrennings" funksjonen til Panasonic da ?

Min blir stående med statiske bilder hele tiden, men den driver å flytter bildet konstant visstnok (Samsung) og jeg har ikke et snev av innbrenning.
Det er nok ikke innbrent for alltid, men i følge produsenter kan det henge i litt ekstra lenge hvis bildet er statisk for lenge når TVen er ny. Det er fordi de pikslene som har stått på lenge har relativt sett blitt brukt mye mer enn de som har stått av. Etterhvert som alle pikslene eldres vil denne forskjellen forsvinne. Vil du være helt sikker kan du jo ta kontakt med selger eller leverandør og spørre.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er nok ikke innbrent for alltid, men i følge produsenter kan det henge i litt ekstra lenge hvis bildet er statisk for lenge når TVen er ny. Det er fordi de pikslene som har stått på lenge har relativt sett blitt brukt mye mer enn de som har stått av. Etterhvert som alle pikslene eldres vil denne forskjellen forsvinne. Vil du være helt sikker kan du jo ta kontakt med selger eller leverandør og spørre.
Vis hele sitatet...
Jeg tok kontakt med begge, ingen av de ville gi endelig svar , de var mest fokuserte på å forsikre meg om at garantien ikke gjaldt. Ja jeg hadde på sidepanel "høy" som det heter, det er det eneste panasonic har.

Har nå gått 2 dager, har teven på diverse kanaler hele dagen, lurer på hvor lenge jeg må gjøre dette.
Hvorfor skulle ikke garantien gjelde? Høres merkelig ut, og jeg ville sjekket det ut litt nærmere om jeg var deg. I mellomtiden kan du jo la den stå på et heldekkende snøbilde om natten, f.eks., for å "elde" samtlige piksler like mye, slik at du minsker forskjellen i brukstid mellom pikslene.
jeg tror det har noe med at man er på forhånd advart mot problemet. Ok takk for det, jeg gav det et forsøk med snøstorm noen eller ca 6 timer for å være mer nøyaktig, det fikk det ikke bort , men kanskje om jeg prøver lengre?

Sitat av Provo Vis innlegg
Hvorfor skulle ikke garantien gjelde? Høres merkelig ut, og jeg ville sjekket det ut litt nærmere om jeg var deg. I mellomtiden kan du jo la den stå på et heldekkende snøbilde om natten, f.eks., for å "elde" samtlige piksler like mye, slik at du minsker forskjellen i brukstid mellom pikslene.
Vis hele sitatet...
Har nå kjørt snøstorm i 7 timer til å det virker som om , eller det HAR forsvunnet noe, men det svarte er fortsatt der, tyder dette på at alt går bort?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har plasma, bruker den til film,tv og spill. Selv om lcd har blitt bedre så synes jeg enda plasma gir mest bang for the buck.
Foretrekker plasma over lcd.
skal du bruke til pc ikke kjøp plasma der har ting veldig lett for og brenne seg fast
Sitat av xavi0n Vis innlegg
skal du bruke til pc ikke kjøp plasma der har ting veldig lett for og brenne seg fast
Vis hele sitatet...
Hvis du leser tråden så ser du at det ikke stemmer.