Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1217
Hei.

Jeg har en venn som er under behandling av hepatitt c med medikamentet Epclusa.

Dette er en behandling som går over noen måneder, og spørsmålet er om noen har kjennskap til eller informasjon om konsekvenser ved bruk av illegale rusmidler under denne behandlingen. Personen har ikke fått frarådning av alkohol av lege under behandlingstiden.

Stoffer som kan være aktuelle å prøve er 2c-b, mdma eller psilocybin sopp.

Personen det gjelder har ikke noe rusmisbruk annet enn jevnlig nytelse av cannabis.

Er det noen som har erfaring med dette? Eller bør eksperimentering av slike stoffer unngås totalt frem til behandlingen er avsluttet?
Jeg ville hvertfall spurt en lege her altså, det går an å spørre legen litt vagt. Jeg har hepatit c men det gjør ikke noe med meg tror jeg. Det jeg har fått hørt av legen annet en at jeg kan smitte noen. Jeg er enslig, så jeg har stått over da jeg har ingen å smitte. jeg vet også at den gamle behandlingen har angst og depresjon som bivirkning og er over måneder mens den nye behandlingen er hurtigere og snilllere. Så om din kompis kjenner på det vil jeg fråde sopp og kanskje også 2c-b nå, men jeg hadde ikke vært redd for å gjøre det selv. Mitt råd er likevel å holde seg til hasjen under behandling dersom ikke han snakker med lege eller noen andre som vet mer sikkert en meg.

Skal faktisk ta lsd senere i dag. Jeg vvil trippe med hunden min før han skal avlives og får min beste venn på besøk kanskje. men jeg er veldig nøye med å passe dosen og tar litt mindre nå som hunden er sjuk oog døden er nær. Man må ikke få bad trip av å ta mens man er deppa og har angst, men jeg har trippet over hundre ganger og bare en gang bad'et på sopp med en usikker kompis.

Jeg kommer til å behandle min hepatitt dersom jeg skulle fått meg en dame, eller sjanse for det da. Prøver litt å få det til nå og har møtt en skjønn jente en gang tilfeldig nylig, men ny hund er først prioritet for meg. En dag i mai er det en valp som kjører med meg hjem til meg for et godt liv med en som liker hunder bedre en mennesker. Lyset i enden av en lang svartn tunell det der. Skinner som solen. Jeg har dog en bra morgen nå, og gleder meg til å se min beste venn lyse i farger på lsd.

Ønsker din venn lykke til om han skulle gjøre det han har lyst til, men om han er deppa og eller har angst som ikke han er vandt med så er mdma bedre en de to andre. Sopp er værst sånn sett selv om det er en flott ting. Skulle helst hatt en god pose med mdma selv i dag men det kom lsd i nærheten og mdma har funket litt svakt de siste gangene jeg har tatt.

s
Takk for svar!

Å ta opp dette med lege vil ikke være aktuelt da det vil være risiko for at barnevern eller andre instanser blir innblandet. Personen har barn og hatt trøbbel med barnevernet for ca 12-14 år siden grunnet rusmisbruk som ble avsluttet på denne tiden.

Er det ansett å være for mye risiko å prøve et rusmiddel nå så vil personen vente med dette. Det var fra før planlagt å prøve disse stoffene av rene nytelsesgrunner men siden hepatitt behandlingen i år er blitt gratis kom personen på behandling raskere enn planlagt og vi vil derfor vurdere om det er best å utsette en tripp til behandlingen er over eller om vi kan fortsette som planlagt.

Vi kan ikke se noen andre grunner til å avvente en trip enn mulig interaksjon med medisinen/behandlingen. Psykisk og fysisk form er på topp 2 uker ut i behandlingen.
Som sagt er jeg ikke lege, men jeg har hepatitt c og går på russmidler og har blitt tilbudt to typer behandling så ville prøve å hjelpe litt hvertfall. Uansett kos dere hva der ender opp med å gjøre da. Håper jeg kan bli kvitt smitten en dag, men mangler likevel noen å smitte så har venta med liksom. Håper en dag alt dette er over. Hele greia.

s