Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1059
Hey folkens

Jeg er kommet over en defekt tredemølle der selger mistenkte «hovedkortet».
Selv tror jeg det ikke er «hovedkortet» men er problem med lcd skjermen, evt kortet der.
Grunnen til at jeg tror dette, er at jeg har spenning ut fra hovedkort og opp til skjermen, men ikke noe liv i skjermen.
Er det noen som er god på feilsøking på kretskort som kan gi meg noen gode råd/tips?
Sist endret av MrKris636; 20. august 2022 kl. 19:56.
Ingen ekspert men du kan bruke lupe og se over kortet om det er noen skadede komponenter eller ledere. Hvis det har vært utsatt for varme eller fysisk støt kan kortet ha bøyd seg litt og lederne/gatene (usikker på riktig ord her) sprukket og mistet kontakt. Kondensatorer (de sylindriske, stående) kan være relativt lett å se om er ødelagt. Da må du eventuelt kjøpe riktig komponent og lodde inn. Har du sett hvordan skjerm og skjermkort er koblet sammen? Er ikke så enkelt som en kontakt som har løsnet pga vibrasjoner?
Trådstarter
2 0
Kort og komponenter ser ok ut, mistenkte en kondensator. Men den er ok.
Ledninger ser fit og braut, ingen løse jeg kan se.
Har målt, og har strøm på alle utganger på kortet som skal ha.
Har også strøm fra hovedkort opp til skjermen. Så syns det er rart den ikke starter opp.