Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2634
holder på med python.

tatt en kode fra github

koden krever et annet program installert.

dette programmet som kreves, ønsket at man skulle installere ubuntu 20.04.4 fra windows 10 appstore.

okej fikk opp en terminal. ikke noe annet??
altså høyre klikker på ikonet - properties. så står det bare "target destination: Applications"

har brukt mkdir for å lage noen destinasjons folder til det jeg hentet fra github også med terminalen, å dær inne finnes python filer jeg må edite.

men i windows explorer finner jeg ikke disse, navigerer med terminal cd hit å cd dit å kommer inn, ls - a viser allt som finnes men ikke fan om de er i explorer noen steder. ?

virker som eneste måten å nå disse filene på er i ubuntu terminalen??
noen som vet hvor disse havner?

jeg vil jo ha de opp i pycharm i windows :S
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kanskje enklare om du linker til beskrivelsen du har fulgt. Om du skal drive med utvikling av ting som kun køyrer på Linux, er neppe Windows rett utviklingsmiljø, og du må nesten lære deg miljøet du skal bruke.
Hei det du ser etter er noe ala «shared folder between wsl and windows», eller «how to access wsl in windows» som var det jeg googlet.
Hvis du åpner lenken under, så skal du kunne få et lite og enkelt forslag.

https://www.google.com/amp/s/www.how...indows-10/amp/
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Hei det du ser etter er noe ala «shared folder between wsl and windows», eller «how to access wsl in windows» som var det jeg googlet.
Hvis du åpner lenken under, så skal du kunne få et lite og enkelt forslag.

https://www.google.com/amp/s/www.how...indows-10/amp/
Vis hele sitatet...
fyfan, takk.
var nært å gi opp.

merkelig at ingenting kommer opp når man søker med windows sin søke funksjon heller :S