Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  293 44314
Sitat av hollow Vis innlegg
Ser ikke noe etisk dilemma her da oligark-eiere ikke kan regnes som vanlige privatpersoner.
Om oligark ikke kan forklare overfor ligningsmyndighet tydelig om eierstruktur og hvordan formue er inntjent så enda sterkere grunn til rask ekspropriering.
Vis hele sitatet...
I de aller fleste tilfeller er eiendommene helt eller delvis eid av firmaer/stiftelser i UK med hovedsete(r) utenlands, som i sin tur er eid av andre firmaer/stiftelser. Det blir bortimot umulig å bevise, og ennå enklere å motbevise ved å -helt lovlig- leie eiendommen fra et firma via et eiendomsforvaltningsselskap f eks.

Til og med om man bruker omvendt bevisbyrde (som praksis i skattesaker) blir det enkelt å motbevise eierskap.
Sitat av Båbb Vis innlegg
Tanker om mulighetene for verdenskrig...

USA har militærmakt nok til å knuse Russland helt alene hvis de vil. Med Støtte fra NATO så vil de ved hjelp av Frankrike og Storbritannia kunne gjøre det uten tap av egne liv.

Hvem skal da hjelpe Russland for at de ikke skal bli utradert i løpet av dager?

Kina? Kina har som mål og bli en økonomisk stormakt og vil ikke ha militær konflikt med EU eller NATO. Ikke det at de er redd oss men det er ikke noe å hente. Samtidig synes de nok Putin er en dust og vil fortsette å late som om de er venner.

Israel? De er venner med både NATO og EU og stiller seg på vår side med en av verdens best trente armeer.

India og Pakistan? De har mer en nok med å bølle med hverandre om et forblåst fjellområde og har holdt seg unna alle konflikter i lang tid.

Alle land som kan tenkes å stille seg på Russisk side må bruke en konvensjonell hær og det er noe vi ikke vil bruke. NATO har ingen ambisjoner om å befeste områder i østeuropa. Stridsvogner er i praksis verdiløse mot bombefly og raketter.

Når det gjelder atomvåpen så har amerikanerne utplassert nok av dem i Tyskland til å nøytralisere Russland. De har også rakettsjold som blokkerer Russlands raketter...

Kan ikke se noe som tilsier at en konfrontasjon mellom NATO og Russland skulle føre til noe annet en fullstendig tap for Russland på under tre uker.

Det er nevnt over her at Russland bruker gammelt ræl i Ukraina og ikke nye fine greier. Jeg mistenker at de ikke har så mye nytt og at det de bruker er hva de faktisk har. Gammelt søppel fra den kalde krigen som burde ha vært på museum for årevis siden...
Vis hele sitatet...
Russland har atomvåpen.
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Det er mye mer nitrist for de unge i Ukraina!
Vis hele sitatet...
Og hva er poenget ditt?

At jeg ikke ser at det er forferdelig for ukraina akkurat nå eller det faktum at jeg påpeker at fremtiden for unge Russland fort kan bli knust?
Om krigen hadde endt i morgen.
Hvem tror du sanksjonene treffer?
Hvorfor hjelper ikke andre land til med militærkrefter? Jeg vet at Ukraina ikke er med i nato men burde ikke dette handle om moral og ikke formaliteter??? Er det fordi de er redde for at putin begynner med atombombing? Hjelper det han å vinne når uansett mange land overmanner russisk militær? Jeg får sånn følelsen av at andre europere er feige og holder seg i bakgrunnen for å slippe.. Putin hadde jo tapt om militære styrker fra andre land grep inn og hjalp Ukraina og tok igjen på Russland. Det må være så jævlig situasjon tenk om det hadde vært norge og ingen gadd å hjelp oss!
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Hvorfor hjelper ikke andre land til med militærkrefter? Jeg vet at Ukraina ikke er med i nato men burde ikke dette handle om moral og ikke formaliteter??? Er det fordi de er redde for at putin begynner med atombombing? Hjelper det han å vinne når uansett mange land overmanner russisk militær? Jeg får sånn følelsen av at andre europere er feige og holder seg i bakgrunnen for å slippe.. Putin hadde jo tapt om militære styrker fra andre land grep inn og hjalp Ukraina og tok igjen på Russland. Det må være så jævlig situasjon tenk om det hadde vært norge og ingen gadd å hjelp oss!
Vis hele sitatet...
Ingen hjelper direkte fordi det vil føre til 3. verdenskrig, og fordi Putin truer med atomvåpen, som vil bety utryddelse... Men store deler av verden hjelper jo med å sende utstyr og penger, og de aller fleste har gått sammen for å fryse ut Russland mest mulig.

Norge er med i NATO, så et angrep på oss er et angrep på hele NATO. Dette vil også føre til 3. verdenskrig, atomvåpen, osv. Men ja, det er selvsagt trist at det er så komplisert å kunne hjelpe Ukraina. Er du derimot virkelig klar for at menneskeheten skal tilintetgjøres over denne krigen?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Hvorfor hjelper ikke andre land til med militærkrefter? Jeg vet at Ukraina ikke er med i nato men burde ikke dette handle om moral og ikke formaliteter??? Er det fordi de er redde for at putin begynner med atombombing? Hjelper det han å vinne når uansett mange land overmanner russisk militær? Jeg får sånn følelsen av at andre europere er feige og holder seg i bakgrunnen for å slippe.. Putin hadde jo tapt om militære styrker fra andre land grep inn og hjalp Ukraina og tok igjen på Russland. Det må være så jævlig situasjon tenk om det hadde vært norge og ingen gadd å hjelp oss!
Vis hele sitatet...
Enkelt å greit så ville det antageligvis eskalert konflikten ytterligere.

Nå har Nato grepet inn i konflikter tidligere, Jugoslavia, Kosovo og Libya, men her står man overfor en fiende som kan match Nato pluss atomvåpen. En konflikt mellom Nato og Russland ville lagte sentral og øst Europa i ruiner i beste tilfelle, i verste tilfelle så blir det atomholocaust.

Pluss at de er ikke medlem, så vi har ingen forpliktelser, utenom moralske.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Ingen hjelper direkte fordi det vil føre til 3. verdenskrig, og fordi Putin truer med atomvåpen, som vil bety utryddelse... Men store deler av verden hjelper jo med å sende utstyr og penger, og de aller fleste har gått sammen for å fryse ut Russland mest mulig.

Norge er med i NATO, så et angrep på oss er et angrep på hele NATO. Dette vil også føre til 3. verdenskrig, atomvåpen, osv. Men ja, det er selvsagt trist at det er så komplisert å kunne hjelpe Ukraina. Er du derimot virkelig klar for at menneskeheten skal tilintetgjøres over denne krigen?
Vis hele sitatet...
"3. verdenskrig" er vel helst en ytterste konsekvens av en eskalert krig mot Russland.

Det fins andre gode grunner til å ikke ville eskalere.
Ikke minst fordi dette sannsynligvis vil bli en kamp
på ukrainsk jord, og vil sannsynligvis være med å
ødelegge landet man forsøker å beskytte.

Men nå ser det ut til at Putin viser vilje til å gå inn
i forhandlinger om å skåne sivilbefolkningen. Det er
kanskje vel optimistisk å tro han mener alvor, men
jeg tenker det kan vise at han begynner å forstå
alvoret og de mulige konsekvensene herjingen
hans har, ikke minst for Russlands status og fremtid.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Enkelt å greit så ville det antageligvis eskalert konflikten ytterligere.

Nå har Nato grepet inn i konflikter tidligere, Jugoslavia, Kosovo og Libya, men her står man overfor en fiende som kan match Nato pluss atomvåpen. En konflikt mellom Nato og Russland ville lagte sentral og øst Europa i ruiner i beste tilfelle, i verste tilfelle så blir det atomholocaust.

Pluss at de er ikke medlem, så vi har ingen forpliktelser, utenom moralske.
Vis hele sitatet...
med NATO er det alltid noe som forsvinner.

I konflikter mellom noen mindre nasjoner, så forsvinner konflikten.

I konflikter mellom en stor og en liten nasjon, så forsvinner den lille nasjonen.

I konflikte mellom to veldig store nasjoner, så forsvinner hele NATO
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Hvorfor hjelper ikke andre land til med militærkrefter? Jeg vet at Ukraina ikke er med i nato men burde ikke dette handle om moral og ikke formaliteter??? Er det fordi de er redde for at putin begynner med atombombing? Hjelper det han å vinne når uansett mange land overmanner russisk militær? Jeg får sånn følelsen av at andre europere er feige og holder seg i bakgrunnen for å slippe.. Putin hadde jo tapt om militære styrker fra andre land grep inn og hjalp Ukraina og tok igjen på Russland. Det må være så jævlig situasjon tenk om det hadde vært norge og ingen gadd å hjelp oss!
Vis hele sitatet...


Ja situasjonen er forjævlig, det er nok millioner i verden som skulle ønske at de bare kunne begrave en kule i panna til Putin. Jeg vet hva jeg hadde gjort om han sto fremfor meg. Og det er nok den eneste gangen i livet mitt at jeg synes dette er greit.

Men hvis alle følelser blir lagt til side så er det logiske å ikke gå til krig mot Russland.
Ja vi hadde vunnet men prisen er mye høyere enn Ukraina, derfor gjør vi ikke det.
Den beste sjansen for verden er at krefter innad i Russland gjør opprør, det koster minst liv.
Hva skjer egentlig om Ukraine blir medlem i EU?

8 land krever at behandlingen blir behandlet umiddelbart
Sist endret av justastonedhuman; 28. februar 2022 kl. 21:35.
Det vil vel bety at EU erklærer krig mot Russland? Vi har allerede tatt del ved å forsyne våpen, så det er kanskje like greit å ta tyren ved hornene. Har vi virkelig lyst til å gå nok en runde med den kalde krigen?
Hva skjer når russiske passasjerfly krenker luftrommet i Europa? Blir de skutt ned eller hva...?
Sitat av oggen Vis innlegg
Hva skjer når russiske passasjerfly krenker luftrommet i Europa? Blir de skutt ned eller hva...?
Vis hele sitatet...
Jagerfly omringer flyet og leder det ut av luftrommet, hvis passasjerflyet ikke samarbeider kan det bli skutt ned men det er ekstremt sjeldent.
Jeg ser at det er Aeroflot fly over Østersjøen nå, men da er vel det lovlig. Jeg synes hele greia er ubehagelig.
Sitat av oggen Vis innlegg
Jeg ser at det er Aeroflot fly over Østersjøen nå, men da er vel det lovlig. Jeg synes hele greia er ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Regner med det var dette flyet som skulle til Kaliningrad fra Moskva:




Flights between Kaliningrad and mainland Russia to continue despite Baltics' total ban - regional authorities
Vis hele sitatet...
KALININGRAD. Feb 26 (Interfax) - The Baltic countries banning Russia from their airspaces will not stop flights between its Kaliningrad region and mainland, the regional governor's spokesperson Dmitry Lyskov told Interfax on Saturday.

" Flights will be made over the neutral Baltic waters, from Kaliningrad to St. Petersburg and onwards," Lyskov said.

Such an air bridge has already been used for years by Russian military aircraft, which are barred from NATO countries' airspace, he said. This is a well-trodden route.
Vis hele sitatet...
https://interfax.com/newsroom/top-stories/74526/
Ja, det var dette flyet. Så også at et Engelsk overvåkningsfly med eskorte fløy i sirkel rundt Polen, men returnerer til England nå. Det er rart at de flyr med transponderne på. Normalt flyr jo militære fly uten transpondere på. Noen som vet noe om det?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av oggen Vis innlegg
Ja, det var dette flyet. Så også at et Engelsk overvåkningsfly med eskorte fløy i sirkel rundt Polen, men returnerer til England nå. Det er rart at de flyr med transponderne på. Normalt flyr jo militære fly uten transpondere på. Noen som vet noe om det?
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanlig at de flyr med ads-b på.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Det vil vel bety at EU erklærer krig mot Russland? Vi har allerede tatt del ved å forsyne våpen, så det er kanskje like greit å ta tyren ved hornene. Har vi virkelig lyst til å gå nok en runde med den kalde krigen?
Vis hele sitatet...
EU erklærer nok ikke krig mot noen. Uansett har vel en hasteinnmelding
av Ukraina lite for seg, annet enn å sende tydelige signaler til Kreml.

Putin har kanskje satset på at et destabilisert EU ikke ville ha mulighet
til å reagere på hans aggressivitet. Mulig han har trodd f.eks. Órban
ville støtte ham. Nå ser det ut som om konsekvensen kan bli det motsatte
av hva Putin ønsker seg. Han håpet kanskje på en splittelse mellom de
såkalte liberale og de såkalte nasjonalkonservative EU-landene.
Istedet kan han bli møtt av et mer sammensveiset EU, som også
inkluderer Ukraina. Georgia følger kanskje etter om ikke lenge, de
har jo lenge hatt Europa i sikte.

Da står Putins Russland igjen sammen med "røverstater" som
Belarus og Tsjetsjenia.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
EU erklærer nok ikke krig mot noen
Vis hele sitatet...
Hvis de skulle innlemme Ukraina nå vil de vel i praksis gjøre det. Da har jo Russland invadert et EU-land og EU kan nesten ikke la være å forsvare seg... Men jeg hverken tror eller håper det skjer.

Uansett har Europa (og verden) klart å samle seg overraskende raskt.
Sitat av Donaukinder Vis innlegg
Jeg skal innrømme at jeg er redd, jeg. I mitt hode gir det mening på alle mulige måter at dette er starten på 3. verdenskrig. Jeg tror ikke Putin nøyer seg med bare Ukraina - han vil gjenforene Sovjetunionen, og jeg tror det er begrenset hvor lenge de andre verdenslederne orker å se på at Putin bare tar for seg. Noe, eller noen, må stoppe den mannen, for han stopper ikke selv. Og jeg betviler at vi har så flaks at vi blir kvitt han med det første. Han er kanskje gammel, men ikke gammel.

Det er kanskje "bortkastet" å gå rundt og være redd, men jeg klarer ikke slutte å tenke på dette. Beundrer de som klarer å bevare roen og lukker seg så mye inn i et eget sinn at de tenker "nesj, skjer ikke noe her, dette påvirker ikke oss i det hele tatt". Altså, kudos til dere, inspirer meg gjerne.

Faens jævla Putin.
Vis hele sitatet...

Du, det du insinuerer her kommer ikke til å skje. Vi er her om 20 år fra nå, og har de samme drittlivene som vi har nå Jeg er jævla rolig rundt dette. Bare ta kontakt hvis du trenger å bli trygget. Klem<3
BRAND ∞ STRONG
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Putin har kanskje satset på at et destabilisert EU ikke ville ha mulighet
til å reagere på hans aggressivitet. Mulig han har trodd f.eks. Órban
ville støtte ham. Nå ser det ut som om konsekvensen kan bli det motsatte
av hva Putin ønsker seg. Han håpet kanskje på en splittelse mellom de
såkalte liberale og de såkalte nasjonalkonservative EU-landene.
Istedet kan han bli møtt av et mer sammensveiset EU, som også
inkluderer Ukraina. Georgia følger kanskje etter om ikke lenge, de
har jo lenge hatt Europa i sikte.

Da står Putins Russland igjen sammen med "røverstater" som
Belarus og Tsjetsjenia.
Vis hele sitatet...
Dette tror jeg du har helt rett i.
Samtidig er det nesten umulig å skjønne at det kan skje eller at forklaringen ligger i at Putin er dum slik noen hevder.

Å invadere et land er jo ikke noe man bare man finner på en kveld fordi man kjeder seg. Alle skjønner at konsekvensene er enorme
samme hvem som "vinner". Hvordan kan et land med de resursene som Russland har til rådighet bomme så jævlig?
De må jo ha gjort grundige analyser av alle mulige utfall samt at de ganske sikkert besitter etterretningsinformasjon om hvem som
vil vel mene hva og hvorfor.

Dette er jo ikke lengre bare en kamp over Ukraina, den kan de sikkert vinne, men til hvilken pris?
Hvis man knuser begge beina i prosessen og aldri kan reise seg igjen, er det en seier?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvordan kan et land med de resursene som Russland har til rådighet bomme så jævlig?
Vis hele sitatet...
Fordi landet styres av en totalitær despot. De er notoriske for å omringe seg med ja-menn, så de får bare høre det de ønsker.
Var en interessant artikkel i forhold til Putin, og essensen der var at han har isolert seg fra pandemien i to år med rådgivere som bare sier det putin vil høre.

At han kanskje ikke har fått den informasjonen han burde, noe man har sett gang på gang tidligere. Gamle sovjet, trump, og andre diktatorer.

Ingen unnskyldning for putin, men som den kalde etterretningsmannen han er så hadde jeg faktisk litt høyere tanker om han.

Lav intensitetskrigen i donbass var perfekt for Russland, Ukraina hadde ingen mulighet til å bli med i EU og Nato, ingen brydde seg noe særlig, en gang i halvåret så hørte vi om det i media, og han kunne alltids true litt her og de for å få Ukraina og Vesten til å føye seg.

Men med invasjonen så følte samtlige stater i øst Europa ett gufs fra fortiden og vi kunne ike ovese det lenger. Tror aldri Europa har stått så samlet som nå
Noen som vet om nordmenn som har reist til Ukraina for å bidra? Enten med humanitært arbeid eller som krigere?

Trenger forsåvidt ikke være nordmenn, er det noen som vet hvor man kan følge ikke-ukrainere som har dratt dit? Ønsker å se hvordan situasjonen ser ut for dem som er der og er oppdatert på den lokale situasjonen der de er.
Det er ikke så lett å få med seg nøyaktig hva som foregår gjennom VG, DB, osv osv.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Fordi landet styres av en totalitær despot. De er notoriske for å omringe seg med ja-menn,
så de får bare høre det de ønsker.
Vis hele sitatet...
Mulig det, men målet og ønsket er jo allikevel seier og mer makt, spesielt for en totalitær despot.
Det som utspiller seg nå er jo det motsatte. Hvorfor så de ikke det?
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Fordi landet styres av en totalitær despot. De er notoriske for å omringe seg med ja-menn, så de får bare høre det de ønsker.
Vis hele sitatet...
Ja, en despot, omringet av folk som sier det han vil høre.
Men han mangler et ideologisk bakteppe. Når det nå snakkes
om at det sendes støtte fra Belarus og Tsjetsjenia, tenker jeg
de gjør det i hovedsak for å tekkes Putin. Det kan komme til
å koste dem dyrt.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mulig det, men målet og ønsket er jo allikevel seier og mer makt, spesielt for en totalitær despot.
Det som utspiller seg nå er jo det motsatte. Hvorfor så de ikke det?
Vis hele sitatet...
Putin har kanskje falt for sin egen propaganda?
Det meldes om russiske soldater som ble fortalt
at de skulle på øvelse, og at de trodde befolkningen
i Ukraina ville ønske dem velkommen.
Sist endret av PVestlandia; 1. mars 2022 kl. 16:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Noen som vet om nordmenn som har reist til Ukraina for å bidra? Enten med humanitært arbeid eller som krigere?

Trenger forsåvidt ikke være nordmenn, er det noen som vet hvor man kan følge ikke-ukrainere som har dratt dit? Ønsker å se hvordan situasjonen ser ut for dem som er der og er oppdatert på den lokale situasjonen der de er.
Det er ikke så lett å få med seg nøyaktig hva som foregår gjennom VG, DB, osv osv.
Vis hele sitatet...
last ned tiktok. kan nermest følge krigen der alene.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Ser ut som Russisk statsmedia dreit seg ut og publiserte seiersartikkelen for tidlig. De trakk den kjapt igjen, men ikke før den var arkivert:

https://web.archive.org/web/20220226...775162336.html

Engelsk oversettelse: https://mil.in.ua/en/news/brave-new-...on-of-ukraine/

Her ser man hva den egentlige grunnen til invasjonen var:

Russia is restoring its unity; the tragedy of 1991, this terrible catastrophe in our history, its unnatural dislocation, has been overcome. Yes, at a great cost, yes, through the tragic events of a virtual civil war, because now brothers, separated by belonging to the Russian and Ukrainian armies, are still shooting at each other, but there will be no more Ukraine as anti-Russia. Russia is restoring its historical fullness, gathering the Russian world, the Russian people together – in its entirety of Great Russians, Belarusians and Little Russians.
Vis hele sitatet...
Hvis sant skremmende for øst Europa eller det kan være en del av propagandakrigen
Putin sa jo i tale forrige uke at han skulle befri Ukraina fra narkomane nynazister som styrer landet-lurer på vilke medisiner han går på.
Sitat av hollow Vis innlegg
Putin sa jo i tale forrige uke at han skulle befri Ukraina fra narkomane nynazister som styrer landet-lurer på vilke medisiner han går på.
Vis hele sitatet...
Han ser ihvertfall ikke helt helt bra ut. Syntes han virker litt oppblåst for tia jeg
Sist endret av Gloss; 1. mars 2022 kl. 22:12.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Ser ut som Russisk statsmedia dreit seg ut og publiserte seiersartikkelen for tidlig. De trakk den kjapt igjen, men ikke før den var arkivert:

https://web.archive.org/web/20220226...775162336.html

Engelsk oversettelse: https://mil.in.ua/en/news/brave-new-...on-of-ukraine/

Her ser man hva den egentlige grunnen til invasjonen var:
Vis hele sitatet...
Den "erklæringen" der fremstår parodisk. Utrolig pompøs.
Virker nesten som om han skriver på vegne av en snever
gruppe med "gammelkommunister" som ikke har tålt tidens tann.
Det er vel det Putin er. Han ga sitt liv til KGB, senere FSB.
Spørsmålet er om dette er hvordan han faktisk tenker eller bare propaganda ment for folket. Jeg tror det er noe "annet" på gang her, men hva? Hvor er russiske luftvåpenet? Kan han prøve å dekke over noe verre? Eller har det rett og slett bare rablet for fyren?
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Spørsmålet er om dette er hvordan han faktisk tenker eller bare propaganda ment for folket. Jeg tror det er noe "annet" på gang her, men hva? Hvor er russiske luftvåpenet? Kan han prøve å dekke over noe verre? Eller har det rett og slett bare rablet for fyren?
Vis hele sitatet...
Luftgutta er ihvertfall satt igang med å leke med flyforbudet over EU da dem nettopp blei busta i å krenke svenk luftrom.

Så det heller mot rabling..
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Eller har det rett og slett bare rablet for fyren?
Vis hele sitatet...
Det lover jo ikke bra..

- Helt ute av kontroll


Vladimir Putin har isolert seg og mistet kontakten med omverdenen og Kreml.

Frustrasjonen vokser hos den russiske presidenten, ifølge amerikansk etterretning. Dette skriver NBC News.

USA skal ha solid informasjon om at Putin er frustrert og retter uvanlige sinneutbrudd mot folk i sin indre krets.

Dette er uvanlig, ifølge én tidligere og to nåværende amerikanske tjenestemenn i etterretningen. Grunnen er at Putin, som er tidligere etterretningsoffiser, vanligvis holder følelsene i sjakk.

- Han er ikke lenger den samme kaldblodige diktatoren som han var i 2008, sa tidligere CIA-direktør John Brennan.
Vis hele sitatet...
Jeg håper de som styrer atomvåpen der borte gjør litt sivil ulydighet hvis Vladimir beordrer avfyring
Har dere sett videoklippet som ser ut som en mindre atombombe som går av? Den er sletta fra Reddit og Insta nå så begynner å lure om det faktisk var det men at krefter må holde det skjult for omverdenen!
Sist endret av Mk1; 2. mars 2022 kl. 22:59.
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har dere sett videoklippet som ser ut som en mindre atombombe som går av? Den er sletta fra Reddit og Insta nå så begynner å lure om det faktisk var det men at krefter må holde det skjult for omverdenen!
Vis hele sitatet...
Snakk med en voksen.
Sitat av Dough Vis innlegg
Snakk med en voksen.
Vis hele sitatet...
Wtf?
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har dere sett videoklippet som ser ut som en mindre atombombe som går av? Den er sletta fra Reddit og Insta nå så begynner å lure om det faktisk var det men at krefter må holde det skjult for omverdenen!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg tror jeg har sett det klippet, og det har ikke noe med en atombombe å gjøre. Ta deg et glass vann, og pust rolig ut.
@Mk1: Slikt kan ikke skjules! De har hatt satellitter som ser slikt siden 60-tallet. Og sivile målestasjoner vil uansett oppdage det, både fra seismiske rystelser og fra det uungåelige radioaktive nedfallet.
Sitat av Fulmen Vis innlegg
@Mk1: Slikt kan ikke skjules! De har hatt satellitter som ser slikt siden 60-tallet. Og sivile målestasjoner vil uansett oppdage det, både fra seismiske rystelser og fra det uungåelige radioaktive nedfallet.
Vis hele sitatet...
Takk for et seriøst svar dere to siste
Må være lov å diskutere tanker på et diskusjonsforum og de som har sett videoen skjønner hvorfor man kan lure ut fra utseendet på eksplosjonen.
Sist endret av Mk1; 2. mars 2022 kl. 23:11.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Takk for et seriøst svar dere to siste

Må være lov å diskutere tanker på et diskusjonsforum og de som har sett videoen skjønner hvorfor man kan lure ut fra utseendet på smellet.
Vis hele sitatet...
https://www.bellingcat.com/resources...hes-and-bangs/
Sitat av Mk1 Vis innlegg
Har dere sett videoklippet som ser ut som en mindre atombombe som går av? Den er sletta fra Reddit og Insta nå så begynner å lure om det faktisk var det men at krefter må holde det skjult for omverdenen!
Vis hele sitatet...
Den du tenker på?

Står at det kan være termobarisk artilleri som traff et våpenlager. Da blir det seende ganske dramatisk ut. Ganske lik den eksplosjonen i Beirut for ikke så lenge siden. Og da var det vel noen sinnsyke mengder med kunstgjødsel som eksploderte.

Det finnes konvensjonelle eksplosive våpen som er så kraftige at det er vanskelig å forestille seg, de har, så vidt meg bekjent, ikke blitt brukt i Ukraina enda, men krigen er ung. Disse samt det fulle potensiale av russisk artilleri har enda ikke blitt demonstrert, men jeg kjenner med bakenden at dess mer nedsanksjonert Putins regime blir, dess mindre har de å tape. For det å trekke seg ut av Ukraina er ikke et alternativ akkurat nå. De må ha noe å vise til for å rettferdiggjøre invasjonen overfor befolkningen og omverden før det skjer, og da må det være noe vesentlig. Forsvarsminister i Russland har poengtert at målet med "operasjonen" fortsatt står, dvs. at han proklamerte at det ikke blir noe slutt før ledelsen i Ukraina er avsatt og militæret ufarliggjort. Nå som valutareserven blir så hardt rammet av sanksjoner, så handler det om å vinne krigen fortest mulig og da gjelder det å blaste i vei.
Står i media ikveld at Kina var informert av Russland om den forestående invasjonen. Men ba Russland om å vente til OL var over. Virker som Putin lyttet til et råd fra annen stat angående Ukraina i alle fall.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Han ser ihvertfall ikke helt helt bra ut. Syntes han virker litt oppblåst for tia jeg
Vis hele sitatet...
Injisering av fillers og botox gir det utseende. Se bilder av han fra 12 år tilbake og før så er det svært synlig og påfallende at han har tatt injiseringer i ansiktet for å se yngre ut.

Nå om dagen ser han bare ut som en oppblåst dukke. Det er lite igjen av den «sterke» machomannen som han har forsøkt å fremstå som :
Sist endret av Susannne Ufør; 3. mars 2022 kl. 13:20. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Susannne Ufør Vis innlegg
Injisering av fillers og botox gir det utseende. Se bilder av han fra 12 år tilbake og før så er det svært synlig og påfallende at han har tatt injiseringer i ansiktet for å se yngre ut.

Nå om dagen ser han bare ut som en oppblåst dukke. Det er lite igjen av den «sterke» machomannen som han har forsøkt å fremstå som :
Vis hele sitatet...
Han er 69 år. Jeg ser ikke nødvendigivs så mye mer enn en aldrende mann som blir 70 og rund før han skrumper inn.
Sitat av Dough Vis innlegg
Han er 69 år. Jeg ser ikke nødvendigivs så mye mer enn en aldrende mann som blir 70 og rund før han skrumper inn.
Vis hele sitatet...
Åjo. Ganske umiskjennelig hollywoodgamlistryne, det der. Men noe annet ville vel overrasket meg, såpass opptatt som han er av image.
Finner ikke noe fakta på dette men så en video på tiktok (hehe) om at om Russland kan angripe norge siden vi har bidratt med militært utstyr og Nato kan unngå å gripe inn siden vi har bidratt med våpen til Ukraina, gir det Russland "rett" til å angripe.
Noen som vet om det stemmer?