Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 872
Hei!

Befinner meg i en rar livsituasjon på reisefot i Asia.

Har vært stuck i ett land siden før pandemien og nå har jeg ulovlig reist med privatbåt til ett annet land og jeg befinner meg da ulovlig i dette landet og får ikke lov å reise med fly. Det var rart og bli sluppet av på en strand i ett fremmed land med en jungel man skulle gjennom, fikset det også.

Regner ikke med så mye erfaring på dette området men noen gode råd på hvordan reise mellom Malaysia og Europa uten at man må gjennom passkontroller tas imot. Har ett lavt budsjett etter 3 år + ute av Norge. Mye som koster penger i Asiatiske land for nordboere og har ikke budsjett til å rette opp med hverken det ene eller andre lands myndigheter.
Da stikker du hit og ber om hjelp

https://www.norway.no/en/malaysia/

Men ett spørsmål.

Hva var det som gjorde at du valgte å reise ulovlig og hvor kom du fra?
Sist endret av SinHazzard; 3 uker siden kl. 13:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Jeg reiste ulovlig fordi man ikke har lov å reise lovlig fra Filippinene om man har uppgjorte saker der. Jeg hadde en stor visum regning og det var veldig dyrt å få en sønn med samboer som allerede var gift men separert fra noen år tilbake. Mye mer også fra 3 år i Manila og staten viste veldig interesse. Man lever veldig ofte på Filippineres nåde og mange historier om folk som blir drept, banket opp eller buret inne når folk ikke får det som de vil. Ble en lang og trivelig reise fra Manila ihvertfall med mye folk på min vei. Skal ta en prat med ambasaden i morgen men har ikke høye forhåpninger, man har vist ett ansvar selv og det er greit. Min neste løsning er gjennom jungelen til Indonesia, har erfaring fra jungel i Filippinene og trives å ferde der. Andre råd tas imot.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Jeg reiste ulovlig fordi man ikke har lov å reise lovlig fra Filippinene om man har uppgjorte saker der. Jeg hadde en stor visum regning og det var veldig dyrt å få en sønn med samboer som allerede var gift men separert fra noen år tilbake. Mye mer også fra 3 år i Manila og staten viste veldig interesse. Man lever veldig ofte på Filippineres nåde og mange historier om folk som blir drept, banket opp eller buret inne når folk ikke får det som de vil. Ble en lang og trivelig reise fra Manila ihvertfall med mye folk på min vei. Skal ta en prat med ambasaden i morgen men har ikke høye forhåpninger, man har vist ett ansvar selv og det er greit. Min neste løsning er gjennom jungelen til Indonesia, har erfaring fra jungel i Filippinene og trives å ferde der. Andre råd tas imot.
Vis hele sitatet...
Holy fucking shit dette er sykt. Pass på deg selv, mye faenskap i de junglene der
Fikk juling noen dager tilbake nå etter ikke å hørt på trusler fra noen som kjente en båteier om å forsvinne fra området og slapper av på hotell noen dager og leges greit. Muligens fått ett øre som en gammel bokser etter spark når jeg var på bakken men er limet sammen igjen. Ser ut som jeg har en hjemreise til Norge starten av neste måned venter bare på immigrasjon her er klare til å ta imot penger og ferdig med sak.

Forsøkte å ta meg til Indonesia for litt siden men ble stoppet på grensen pga mangel på stempel i pass, forsøkte ikke en grense til med ulovlig passering fordi problemene blir bare større med flere land og ulovlige passeringer.

Har rukket å få en Malaysisk dame så blir nok ikke ferdig med Asia med det første, barn jeg har også gjør at jeg ikke blir ferdig med asia.

Det var i gate jungelen jeg endte opp i bråk. Skal være forsiktig så jeg ikke blir drept og holde meg unna de folka��