Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1781
Nordmenn har ikke lov å åpne en vanlig bank-konto i noen engelsk bank.

Men Revolut på internet kan vi åpne konto hos, og få fyskisk bank-kort tilsendt som fungerer i minibanker/visaterminaler/etc.

Hva er forskjellen her, hvem er det som nekter oss å åpne konto hos eksempelvis Barclays i England ?
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Nordmenn har ikke lov å åpne en vanlig bank-konto i noen engelsk bank.

Men Revolut på internet kan vi åpne konto hos, og få fyskisk bank-kort tilsendt som fungerer i minibanker/visaterminaler/etc.

Hva er forskjellen her, hvem er det som nekter oss å åpne konto hos eksempelvis Barclays i England ?
Vis hele sitatet...
Ingen nekter deg.
Sist endret av random105675; 7. september 2022 kl. 18:02.
Revolut har bankløyve i Litauen.

Du kan fint bli kunde hos Barclays også, de har løyve på Isle of Man for internasjonale kunder.
De vil bare ikke ha deg som kunde mm. du har £100k stående hos de.
https://international.barclays.com/
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Rosander Vis innlegg
Ingen nekter deg.
Vis hele sitatet...
Jo.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Jo.
Vis hele sitatet...
Ok.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Jo.
Vis hele sitatet...
how? jeg har konto og kort hos wirex som er en engelsk bank uten problem.
De fleste banker er veeeldig ivrige på å hjelpe deg å sette opp kunde-status så lenge du ikke er en sketchy fyr på papir. Jeg opplever at nordmenn blir veldig godt behandlet i U-land. Dem strekker seg langt, spesielt om du er ærlig med et visst filter når du har fått en behandler.
Ingen nekter deg å åpne konto, at du tror det viser bare at du ikke har gjort nok research.
Har selv visakort (europeisk) ifra en utenlandsk bank og det fungerer utmerket.
The world is my enem
Jeg vet det at når det gjelder Spania iallefall så må man ha ett såkalt nie nummer noe som er al'a person nummer i Spania så kan man fint åpne bankkonto der om man har ønske om det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Husker eg gikk inn i en bank i england en gang eg var på tur der og spurte om eg kunne åpne konto hos dem, viste norskt pass, de sa nei. Det var en av de største bankene over der, Barclay eller HSBC.

Har spurt flere venner/bekjente av meg, og her inne på freak. Får bare konflikterende svar, virker som om folk (mine venner inkludert) bare svarer for å virke tøff, utgi seg for å ha peiling. Blir gal av alt dette =)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du virker til å unnlate visse detaljer. Det skal mer til enn et pass for å få åpnet konto i f.eks en Engelsk bank, du må ha "proof of adress", et dokument som beviser din hjemmeadresse, slik banken har en måte å sende viktig kommunikasjon til deg.

https://statrys.com/blog/what-is-a-proof-of-address
Sist endret av Dodecha; 15. oktober 2022 kl. 12:06.
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Husker eg gikk inn i en bank i england en gang eg var på tur der og spurte om eg kunne åpne konto hos dem, viste norskt pass, de sa nei. Det var en av de største bankene over der, Barclay eller HSBC.

Har spurt flere venner/bekjente av meg, og her inne på freak. Får bare konflikterende svar, virker som om folk (mine venner inkludert) bare svarer for å virke tøff, utgi seg for å ha peiling. Blir gal av alt dette =)
Vis hele sitatet...
Det kan vel hende det er forskjellig fra bank til bank? Selv om du fikk nei fra Barclays og HSBC kan det være andre banker i samme land som godtar utenlandske kunder. Det er nok også litt forskjell på om du kommer med en hundrelapp og vil åpne konto, eller om du kommer med 10 millioner og vil åpne konto. Noen banker ser deg kanskje an og vurderer om du er en kunde de kan tjene penger på eller ikke.