Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1936
Er det trygt å torrente uten vpn (ingen seeding ) i 2022?

https://torrentfreak.com/bittorrent-...norway-120825/

Tipper denne kilden er for gammel??
Ja. Har gjort det årevis uten vpn/tor, null problem.
Ingen som bruker ressurser på å håndheve piratkopiert materiale lenger nå som 99% av befolkningen foretrekker streaming modellen. Med mindre du bruker lukkede communities med moderert innhold vil det være høy risiko for at du får med trojaner og annet drit, stort sett sånn du blir en del av et botnet.
trygt med redsel for politi ja, null problem. Trygt for bitcoin miners or annet drit? no sir. Politiet er veldig chill med tanke på piratkopiering i Norge men skader jo ikke å hive in 50kr i måneden på mullvad vpn ellernoe.
Ja det er stort sett ikke noe problem. Jeg har seeda og lasta ned masse I alle år ikke hatt noe problem.

Men det skal sies at jeg kjenner en som lasta ned et 3D program og plutselig ble han kontakta og måtte til slutt betale over 50k til de som eide programmet.
Sist endret av Bluesky_; 1. september 2022 kl. 18:17.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Men det skal sies at jeg kjenner en som lasta ned et 3D program og plutselig ble han kontakta og måtte til slutt betale over 50k til de som eide programmet.
Vis hele sitatet...
Var det lik historie som dem som har blitt saksøkt av FL studio hvor de brukte programmet til å lage noe som de tjente på eller var det bare å ha lastet det ned punktum?
Sitat av SmokeBuddah17 Vis innlegg
Var det lik historie som dem som har blitt saksøkt av FL studio hvor de brukte programmet til å lage noe som de tjente på eller var det bare å ha lastet det ned punktum?
Vis hele sitatet...
Han brukte ikke programmet til å tjene penger nei. Kun 3d tegning til hobby printing og kjøkken tror jeg . Brukte kanskje 5% av funksjonene til programmet.


Men eierne mistenkte at det var blitt brukt I jobb sammenheng. Grunnet til dette var at han hadde linka outlook på private pc med jobbmailen. De var rett å slett inne på PC en hans og "snoka" Han måtte til slutt betale selv om det kun var brukt privat
Sist endret av Bluesky_; 2. september 2022 kl. 15:36.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Han brukte ikke programmet til å tjene penger nei. Kun 3d tegning til hobby printing og kjøkken tror jeg . Brukte kanskje 5% av funksjonene til programmet.


Men eierne mistenkte at det var blitt brukt I jobb sammenheng. Grunnet til dette var at han hadde linka outlook på private pc med jobbmailen. De var rett å slett inne på PC en hans og "snoka" Han måtte til slutt betale selv om det kun var brukt privat
Vis hele sitatet...
Har du noen som helst dokumentasjon på dette? Det høres ut som en vandrehistorie uten grunnlag i virkeligheten. Det finnes programmer som "ringer hjem" når de blir brukt, men jeg har aldri hørt om noen som er så ballsy at de installerer en bakdør på maskinen din. Det er som å åpne pandoras eske av juridiske problemer.
Sitat av Cheese Vis innlegg
Med mindre du bruker lukkede communities med moderert innhold vil det være høy risiko for at du får med trojaner og annet drit, stort sett sånn du blir en del av et botnet.
Vis hele sitatet...
Bare tull. Har lastet ned spill, TV serier og filmer fra åpne torrentsider (rarbg) i over et tiår nå uten problemer. Om filene inneholder trojaner blir de ikke de mest populære.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Har du noen som helst dokumentasjon på dette? Det høres ut som en vandrehistorie uten grunnlag i virkeligheten. Det finnes programmer som "ringer hjem" når de blir brukt, men jeg har aldri hørt om noen som er så ballsy at de installerer en bakdør på maskinen din. Det er som å åpne pandoras eske av juridiske problemer.
Vis hele sitatet...
Har ikke mulighet til å dokumentere det for det er ikke mag det skjedde med men jobba med fyren har selv sett mailene fra de son eide programmet. Blir kanskje feil å si det var inne på PC en , ikke meninga og blåse opp historien med usannheter men de visste nå ihvertfall hvilket firms han jobba I og nøyaktig hva han hadde brukt programmet til, som jo er litt rart at de kan vite. Det er flere som har nevnt at det de gjorde kan stride med norsk lov men dette var ikke noe han kom noen vei med
Sist endret av Bluesky_; 2. september 2022 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg holder en knapp på en vandrehistorie som ikke stemmer helt. Et privat selskap kan ikke bare be deg betale penger, sånn helt uten videre, og skal det kreves inn må det gjøres i rette instanser. Les: Søksmål.

Det finnes som sagt programvare som "ringer hjem", en klassiker er en del av Oracle sin software, hvor de sjekker IP-adressen opp mot kjente bedrifter og sjekker om de har lisenser. Men det vil da være arbeidsgiver som blir saksøkt, ikke personen selv.
Skjønner det men åh så irriterende å ikke blir trodd når det har skjedd. Skal prøve å få mere detaljer
Sist endret av Bluesky_; 2. september 2022 kl. 17:46.