Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3287
Snikende slange
Hei, jeg bor i Nord-Norge og har ferie fra 24. Juli til 9. August. Jeg ønsker og reise i ferien og det jeg har sett for
Meg foreløpig er 25.-28. juli i Amsterdam og 28.-08. August i Barcelona. Vet hva føybilettene koster men det jeg lurer på er hvor jeg burde overnatte.

Flybilettene fra der jeg bor til Amsterdam-Barcelona-tilbake igjen vil koste meg ca 7000kr

Mine ønsker til overnatting er så sentralt som mulig og så billig som mulig.

Har dere noen tips? Vil gjerne høre om aktiviteter og andre reisemål i samme prisklasse også!

Mvh Kallekanon!
Har du sjekka air bnb?
Amsterdam er enhver stoners drøm, men det er overpriset og dyrt. Etter å ha vært i Amster fem ganger og fortsatt har mye å oppdage der ville jeg heller gått for hele ferien i Barcelona. Hvorfor? Fordi du får weed der også i tillegg til sandstrand og det er varmere.
Billig OG sentralt kan ikke kombineres. Du må velge.
Det du spør om heter vandrerhjem, (ungsdoms) herberge. "Youth hostels" eller bare "Hostel".
Da kan du forvente å dele rom eller sovesal i din prisklasse.

Burde gi deg litt tid på google med de søkeordene sammen med aktuelle byer.

Amster er jo i ferd med å gjøre en del tiltak i mot stoner-turisme. Så jeg vet ikke hvor interessant det er lenger, du burde oppdatere deg på hvordan det er før du kommer til stengt coffe-shop åpen for lokalbefolkningen.
Sist endret av Dough; 13. mai 2022 kl. 08:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
Det du spør om heter vandrerhjem, (ungsdoms) herberge. "Youth hostels" eller bare "Hostel".
Da kan du forvente å dele rom eller sovesal i din prisklasse.

Burde gi deg litt tid på google med de søkeordene sammen med aktuelle byer.

Amster er jo i ferd med å gjøre en del tiltak i mot stoner-turisme. Så jeg vet ikke hvor interessant det er lenger, du burde oppdatere deg på hvordan det er før du kommer til stengt coffe-shop åpen for lokalbefolkningen.
Vis hele sitatet...
Flying Pig er et mulig hostel i Amsterdam. En god del billigere enn hotell, men du bor på sovesaler med 6-12 personer. Lett å bli kjent med folk på slike steder, hvis du reiser alene.
https://www.flyingpig.nl/

Amsterdam er IKKE i ferd å stoppe stonerturismen. Ordføreren har foreslått å forby cannabissalg til turister, men det er ikke flertall for dette i bystyret. Dette har blitt foreslått mange ganger de siste 20 årene. Det kommer aldri til å bli noe av.
Kan bekrefte at man som turist fint kan bruke di forskjellige coffe shops i Amsterdam, som han over her sier så har det blitt foreslått forbud for turister men ikke vedtatt. Men så langt har di ikke hatt flertall for dette i bystyret så det er ingen ting å bekymre seg over med det første.


God tur.
Sist endret av gudfaren; 13. mai 2022 kl. 13:54. Grunn: Typo
Snikende slange
Trådstarter
Takk for gode svar. Har bestemt meg for å heller ta 10 dager i Barcelona, bare fordi solen!

Har dere ett hostell og anbefale? da tenkter jeg på praktiske ting som
*avstand til sentrum
*avstand til strand
*mulighet for å låse inn verdisaker.
*fasiliteter
Ikke at jeg har bodd på hostel i Barcelona, men her er en side som sikkert kan hjelpe deg:
https://www.hostelworld.com/st/hoste...pain/barcelona

Av alle byene jeg har besøkt i Europa, så er Barcelona en av de høyest rangerte på min liste. Masse å finne på! Og maten er helt fantastisk.

Kollektivtransport med buss og t-bane fungerer veldig bra i Barcelona, så ikke vær redd for avstander. Billig er det også. Et klippekort for 10 reiser kostet 10 Euro sist jeg var i byen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Fuck Mr. Plod!
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Billig OG sentralt kan ikke kombineres. Du må velge.
Vis hele sitatet...
Jeg har bestilt en tur om 2 uker.

750 ned og 1250 hjem igjen. 5 netter, 1100 per natt. (2 personer)

Ikke helt hårreisende dyrt? Nå er det midt i ferien og krona er svak, men ikke helt gæli.
Hotellbåten Gandalf i amster er billig og sykt sentralt.

https://www.booking.com/hotel/nl/gandalf.html

En litt annen opplevelse også
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Jeg har bestilt en tur om 2 uker.

750 ned og 1250 hjem igjen. 5 netter, 1100 per natt. (2 personer)

Ikke helt hårreisende dyrt? Nå er det midt i ferien og krona er svak, men ikke helt gæli.
Vis hele sitatet...
Det kommer vel an på hvor du reiser? Om det er prisen du betalte for å reise fra Oslo til Drammen er det ikke billig. Skal du derimot til Honningsvåg og tilbake til Oslo er det lavpris. Hva gjelder pris per natt er det helt umulig å vurdere siden du ikke sier noe om hvor du skal og hvilken standard du skal ha. 1100 per natt kan være billig eller temmelig dyrt.