Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  258 31780
Jeg trenger litt hjelp til å forstå den situasjonen som bygger seg opp i Norge. Folk kommer fra Romania for å tigge? Uten oppholdstillatelse (det er da ikke lov)? Hvorfor kommer de til Norge, og er det kun Norge?

Nå som det er sagt, syns dere det skulle være ulovlig med tigging i Norge? Hvorfor/hvorfor ikke?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
1. ja
2. såvidt meg bekjent er Romania med i EØS og de kan derfor reise fritt til norge
3. de kommer hit fordi vi er godtroende og har mye penger
4. nei, det er ikke kun norge, men som nevnt over har vi gj.snittlig mer penger enn andre lett tilgjengelige land
Nå er det lenge siden jeg har vært i Oslo, men er det virkelig så mange folk som gir penger til tiggerne eller har de en "jobb" ved siden av? Klarer de å tigge til seg så mye at det dekker en tur/retur Romania - Oslo?
Begynner å bli drittlei alle tiggerne nå. Blitt veldig populært å gå rundt på t-banen å legge lapper rundt på setene. Dette er jo organisert av folk som tar alle pengene.
Det er på tide at politikerne tar grep og får opp et forbud mot tigging i Norge.
De er dumme som alle tigger i Oslo. Bor i Ålesund å vi har ingen tiggere, har sett en i byen med en kopp full av penger, bare da jeg gikk forbi han var det 2 damer som puttet penger nedi.

Så de bør heller tenke litt fornuft, her nede er ingen vant med tiggere så vi bare gir uten å tenke over det
Personlig gir jeg aldri penger til tiggere, kan ikke huske sist jeg gjorde det og jeg kommer aldri igjen til å gjøre det.

Det kan virke som du gjør en god gjerning der og da, men ser du litt dypere i det kan det ødelegge litt av samfunnet. Blir det kjent blant tiggere i Romania at man tjener mye mer i Norge enn i Romania, så vil de fort flytte hit og slå seg ned her.

Med fattigdom, kommer også desverre kriminalitet. Folk gjør hva de må gjøre for å overleve. Før vi vet ordet av det kan det også bli dannet kriminelle ogranisasjoner som kutter av hender på småbarn, heller syre i øya o.l. slik at de skal dra inn mer penger. Det er kanskje usannsynlig nå, men slike ting kommer fortere enn du aner.

En annen ting er rett og slett at folk blir plaget av tiggere. Jeg syns ikke det er behagelig når romenere kommer til deg når du venter på trikken og gjørs på å fryse ekstra mye, se ekstra sultne ut og stirrer på deg i 15 sekunder før de går til neste mann.

Sitat av somnium Vis innlegg
1. ja
4. nei, det er ikke kun norge, men som nevnt over har vi gj.snittlig mer penger enn andre lett tilgjengelige land
Vis hele sitatet...
Sant nok, men det er usedvanlig mye dyrere i Norge enn i andre land også. Vil de tjene noe på det i det hele tatt?

Lurer på hvor mye tiggere tjener om dagen. Må jo være litt i og med de forsatt kommer.
Det er virkelig synd på deg som må sjå på andre folk både fryse og sulte. Hvorfor spiser de ikke kake?
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er virkelig synd på deg som må sjå på andre folk både fryse og sulte. Hvorfor spiser de ikke kake?
Vis hele sitatet...
Visste dette kom til å komme fra en liten gutt, og det viser at du ikke klarer å se det store bildet i saken (og fisker etter KP). Har aldri sagt det er synd på meg, men det er plagsomt. Ut ifra din dialekt er du fra litt nord i Norge, og til og med tiggere fra Romania har nok merket at dere er over gjennomsnittlig gjerrige, så du klarer nok ikke å forstå dette.
Kanskje du forstår hva jeg mener om 20 år, om vi fortsetter å tillate tigging
Sist endret av Mr.NicePrice; 29. april 2013 kl. 15:46.
De er over alt og tigger nå. På jernbanetorget setter de i gang med fæl trekkspillmusikk. Samme dag så jeg også en rumener som stod og skiftet bukse offentlig forran den store tavla rett ved t-bane inngangen til jernbanetorget... Fysj! Tiggerforbud er på høy tid.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Har aldri sagt det er synd på meg, men det er plagsomt.
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg syns det er utrulig synd på deg som har slike problemer i hverdagen din. Måtte møte fattigdom, sult og kanskje noen som fryser når du bare skal ta trikken. Det er jo helt klart at lovverket bør forandres for at du skal slippe slik elendighet som dette. Det skulle jo bare mangle.
Sist endret av Mith; 29. april 2013 kl. 15:52.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, men jeg syns det er utrulig synd på deg som har slike problemer i hverdagen din. Det er jo helt klart at lovverket bør forandres for at du skal slippe slik elendighet som dette. Det skulle jo bare mangle.
Vis hele sitatet...
Men i alle dager, hvor barnslig kan man bli? Jeg la fram tre grunner, og du velger den minste og baserer lovendring kun pga det?
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er virkelig synd på deg som må sjå på andre folk både fryse og sulte. Hvorfor spiser de ikke kake?
Vis hele sitatet...
Ta deg en tur til Oslo du, lille gutt, så får nok pipa en annen lyd. Disse "folka" er parasitter og søppel. Hiv dem ut, alle som en!

Hvis du synes så jævla synd på disse kan du vel huse et par av de? For du er vel ingen hykler vel?
Synes de "proffe" tiggerne som står langs karl johan og selger deg kostilskudd som du ikke trenger er mye værre. Å høre litt rasling i en kopp er ingen ting i forhold til en kar med sleik, dress og et falskt smil som er trent i og loppe deg for penger.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Men i alle dager, hvor barnslig kan man bli? Jeg la fram tre grunner, og du velger den minste og baserer lovendring kun pga det?
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo helt åpenbart så viktig for deg dette her med tiggere på trikkestoppen at jeg bare vil vise min sympati med deg og fortelle deg at jeg er helt enig.
Tenk deg en situasjon der vi hjelper folk også får dem lyst til å flytte hit eller kanskje enda verre, klarer å hjelpe seg sjøl der de kommer fra? Nei, la dem sulte i sine respektive land så vi slipper å ha dem rekende her på Oslo S.
Hvis vi gir dem penger, en plass og bo eller kanskje en jobb så ender det jo helt åpenbart med at de kjøper maursyre for pengene og heller det i øynene på små barn. Alt for å karre til seg noen velferdskroner her i landet.
Sist endret av Mith; 29. april 2013 kl. 15:59.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, det er jo helt åpenbart så viktig for deg dette her med tiggere på trikkestoppen at jeg bare vil vise min sympati med deg og fortelle deg at jeg er helt enig.
Tenk deg en situasjon der vi hjelper folk også får dem lyst til å flytte hit eller kanskje enda verre, klarer å hjelpe seg sjøl der de kommer fra? Nei, la dem sulte i sine respektive land så vi slipper å ha dem rekende her på Oslo S.
Hvis vi gir dem penger, en plass og bo eller kanskje en jobb så ender det jo helt åpenbart med at de kjøper maursyre for pengene og heller det i øynene på små barn. Alt for å karre til seg noen velferdskroner her i landet.
Vis hele sitatet...

Ok, du er helt klart for tiggere. Jeg er meget nysjgerrig på hvordan du vil løse økonomisk de hundre tusener som kommer til å komme for å gi de mat, hus o.l. Flere bomstasjoner?
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Folk kommer fra Romania for å tigge?
Vis hele sitatet...
Hei.. tenkte bare å spe på med litt bakgrunnskunnskap her med en gang (og noen personlige meninger på slutten).. for det er ganske mange som roter til mye her:

Rom-folk kommer hovedsaklig fra Romania, Bulgaria og omkringliggende land. Det er en egen folkegruppe med egne tradisjoner. Før kallte vi dem sigøynere, men noen fant ut av hvis vi byttet navn til noe annet så kom vi til å få helt andre meninger om dem. Det nye navnet er selvfølgelig veldig enkelt å blande med rumenere fra Romania, noe som er særdeles upraktisk. Rom-folk og etniske rumenere er altså to helt forskjellige grupper med forskjellig språk, kultur og tradisjon.

Rumenere flest er rimelig ålreite folk, selv om man har endel hardbarka kriminelle derfra (lignende den serbiske mafian/gjengene).. og jeg kan ikke huske å ha sett etniske rumenere tigge, selv ikke i Romania.

I motsetning til de omkringliggende landene, som har slaviske språk (i den russiske språkfamilien) eller Ungarsk (som bare er merkelig), så er det rumenske språket forøvrig veldig nært beslektet med Italiensk, og Romania var aldri spesielt fornøyd med å være endel av østblokk-landene under den kalde krigen. Dessverre har de aldri klart å dra seg selv sammen på samme måte som Polen har gjort etter at ble medlem av EU..så Bucuresti er fortsatt hjerteskjærende fattig, selv om Romania er glimrende land å backpacke. Et av mine favorittsteder noensinne (etter Sør-Korea)., og jeg er lite fan av at sigøynerene (altså Rom-folket) fra området har gitt Rumenere flest er ufortjent dårlig rykte.
Sist endret av DumDiDum; 29. april 2013 kl. 16:05.
Mith har jo ett poeng. De er fattige, sultne og desperate. Det er ubehagelig å leve med de og se de, det innrømmer jeg.Og det er det som er problemet! De skitner til bybildet.

Ingen bor ute i -20 grader under en motorvei med mindre man er desperat.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ok, du er helt klart for tiggere. Jeg er meget nysjgerrig på hvordan du vil løse økonomisk de hundre tusener som kommer til å komme for å gi de mat, hus o.l. Flere bomstasjoner?
Vis hele sitatet...
Hundre tusener med tiggere. her ser jeg problemet, du vet ikke hvor mange tiggere det er. I fjor mente oslo politiet at det var til sammen 2 tusen tigger tilsammen i Oslo iløpet av sommeren et få tall av disse er norske. Vis det hadde kommet flere hundre tusen så hadde det nok blitt problemer ja.
Sist endret av Clutchwire; 29. april 2013 kl. 16:11.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Ok, du er helt klart for tiggere. Jeg er meget nysjgerrig på hvordan du vil løse økonomisk de hundre tusener som kommer til å komme for å gi de mat, hus o.l. Flere bomstasjoner?
Vis hele sitatet...
Nei nei nei, jeg er helt på dine side jeg. Steng grensene og deporter pakket. Hundretusen tiggere er bare fortroppen, jeg tipper de vil prøve å ta over Norge med sine tomme kaffekopper, trekkspillmusikk og krav om å få lov til å sove, gå på do og vaske seg innendørs.
Sist endret av Mith; 29. april 2013 kl. 16:12.
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Mith har jo ett poeng. De er fattige, sultne og desperate. Det er ubehagelig å leve med de og se de, det innrømmer jeg.Og det er det som er problemet! De skitner til bybildet.

Ingen bor ute i -20 grader under en motorvei med mindre man er desperat.
Vis hele sitatet...
Han har et poeng, ja, men ingen logisk plan for å løse poenget og utrolig barnslige post. Han tror nok det finnes en knapp å trykke på så kommer et hus opp fra jorda fyllt med biff, rett ved siden av Holmekollen.

Norge kan ikke sette i gang og hjelpe enkeltpersoner, her må man hjelpe selveste landet.
Jeg syns ikke enda et forbud er løsningen, hvordan skal man håndheve forbudet? Gi bøter? Bortvise dem for så å se de er tilbake 5min etter at politiet har dratt? Spyle dem med brannbiler?

Hva med de flinke gatemusikantene? skal de bli helt borte.

Noe bør gjøres, men kommer et forbud til å hjelpe?
Er passe lei av å få samme lappen '' Jeg har barn på 2 år som trenger...'' av forskjellige sigøynere på tbanen hver dag.
Sitat av Mr.NicePrice Vis innlegg
Han har et poeng, ja, men ingen logisk plan for å løse poenget og utrolig barnslige post. Han tror nok det finnes en knapp å trykke på så kommer et hus opp fra jorda fyllt med biff, rett ved siden av Holmekollen.

Norge kan ikke sette i gang og hjelpe enkeltpersoner, her må man hjelpe selveste landet.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan ikke Norge hjelpe enkeltpersoner? Det er jo ikke slik at "selveste" landet er i fare...
Man hører at historier om bakmenn som tar alle pengen å sånn..
Men ja jeg skulle værtfall vært ganske desperat før jeg satte meg ned på gata for å tigge.
Men ser jo at de bor på gata så det er jo ikke akuratt et folk som har det veldig bra dette her virker det som…
Jeg tror ikke de tigger fordi de har så veldig lyst til det..

Det beste hadde vært om man kunne finne en løsning slik at de slapp å tigge. :/ Rom folket er et folk uten nasjon eller tilhørighet og blir jaget rundt omkring. Det er trist...
Sist endret av h3kr0; 29. april 2013 kl. 16:27.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nå er det ikke slik at hver person i Romania har det helt jævlig heller. Jeg vet nå om en fyr som bor i romania, han hadde det bare bra - Sted å bo, ganske bra internett, mat og mer... Noe situasjonen for de fleste nok der er..
gir penger til tiggere ganske ofte. kun fordi jeg får god samvittighet. driter i hva de bruker det på egentlig.
har også sett at de later som at de ikke kjenner hverandre, så gir de sånn bob-bob håndtegn, når de går forbi hverandre, om hvordan pengeinnsamlingen har gått når de tror ingen ser på.
Oslo Kommune brukte jo 800 millioner over en 20-års periode på sigøynerne. De fikk boliger og årslønner som overgikk hva mange arbeidere tjente. Likevel så raserte de boligene, forsøplet området, og nektet å sende ungene på skolen. Til tross for boliger og gode penger, så foretrakk de altså å reise rundt. Man ser også det samme skje i andre land hvor man har hatt lignende prosjekter. Det var én person som klarte å få seg jobb i løpet av de 20-årene sigøynerprosjektet varte...

Jeg er selv ansvarlig for å kunne betale for eget opphold og mat dersom jeg skulle besøke andre land. De som besøker Norge skal også selv kunne finansiere leve- og bokostnader - det er bare rett og rimelig. At enkelte skulle fått fordeler i forhold til andre besøkende ville vært urimelig.
Det jeg stusser på er at en gruppe rom-folk ønsket å leie det det ene rivningsklare huset de hadde okkupert for 200 000kr. Hvis de har så mye penger, hvorfor ikke kjøpe seg et hus i hjemlandet.

Det lukter svidd av hele rom-folket og det har det alltid gjort, og de eneste som sier noe annet er folk som er livredde rasiststempelet og prøver å være så politisk korrekte de bare kan.
De må forstå at vi ikke vil ha dem her så lenge de bare vil sitte og tigge og spørre oss om å få penger dag ut og dag inn. Særlig når 90% av oss står opp kl halv seks hver dag for å tjene akkurat nok til å leve et normalt liv.

Selvfølgelig skal jeg være glad for privilegiet til å jobbe! Men jeg gjør jobben også, det er mange som ikke orker, kan, eller gidder. Jeg betaler skatt, altfor mye skatt i forhold til hvordan de pengene brukes. Derfor har jeg ikke dårlig skyldfølelse når jeg ikke gir til dem. Gir aldri, for det hjelper ikke å gi en sulten mann en fisk. Man må lære han å fiske.

Hvis jeg kom fra ingensteds og til et land med muligheter, ville jeg gjort alt for å gjøre meg til en god borger i det landet, for å få muligheter til å bedre livet mitt. Og det gjør man ikke ved å spørre vanlige folk om å få penger. Det er rett og slett skamfullt og ufint.

Lett for meg å sitte bak en skjerm å si. Men det er ikke så vanskelig for romfolket å leve renslig og ordentlig heller. De kan leie leilighet på deling, der de har toalett, vann, vaskemaskin, kjøleskap, varme og tak over hodet.

Er det viljen deres det står på eller er det bare det at de ikke ser mulighetene? Er det for vanskelig å bryte levesettet de kommer fra?
Sist endret av Taurean; 29. april 2013 kl. 16:42.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei nei nei, jeg er helt på dine side jeg. Steng grensene og deporter pakket. Hundretusen tiggere er bare fortroppen, jeg tipper de vil prøve å ta over Norge med sine tomme kaffekopper, trekkspillmusikk og krav om å få lov til å sove, gå på do og vaske seg innendørs.
Vis hele sitatet...
Vaske seg ? noen gang sett hvordan det ser ut rundt der dem oppholder seg ? avføring og søppel over allt .
Norge har ikke penger nok til å hjelpe verdens millioner med mennesker som ikke har mat . sånn er det bare.

Og hadde dem vært renslige , ikke stjelt og hatt en så aggressiv tigge adferd så hadde ingen brydd seg . Dem ødelegger jo bare for seg selv
Sitat av Taurean Vis innlegg
De må forstå at vi ikke vil ha dem her så lenge de bare vil sitte og tigge og spørre oss om å få penger dag ut og dag inn. Særlig når 90% av oss står opp kl halv seks hver dag for å tjene akkurat nok til å leve et normalt liv.

Selvfølgelig skal jeg være glad for privilegiet til å jobbe! Men jeg gjør jobben også, det er mange som ikke orker, kan, eller gidder. Jeg betaler skatt, altfor mye skatt i forhold til hvordan de pengene brukes. Derfor har jeg ikke dårlig skyldfølelse når jeg ikke gir til dem. Gir aldri, for det hjelper ikke å gi en sulten mann en fisk. Man må lære han å fiske.

Hvis jeg kom fra ingensteds og til et land med muligheter, ville jeg gjort alt for å gjøre meg til en god borger i det landet, for å få muligheter til å bedre livet mitt. Og det gjør man ikke ved å spørre vanlige folk om å få penger. Det er rett og slett skamfullt og ufint.

Lett for meg å sitte bak en skjerm å si. Men det er ikke så vanskelig for romfolket å leve renslig og ordentlig heller. De kan leie leilighet på deling, der de har toalett, vann, vaskemaskin, kjøleskap, varme og tak over hodet.

Er det viljen deres det står på eller er det bare det at de ikke ser mulighetene? Er det for vanskelig å bryte levesettet de kommer fra?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kan være det site der med vanskelig å bryte leve sette ja. Romfolket er tradisjonelt sett et omreisende folk noe som ikke passer inn i dagens sasmfunn desverre. Det er lagt opp til at du må bo på et sted og ha en fast bolig , for igjen og å kunne ha en fast jobb og inntekt.

Romfolket før i tiden reiste rundt og var for eksembel spå koner , spilte musikk eller teater og lignende , men dette funker jo ikke i dag.

Tror det er noe av denne omstillingen som har vært vanskelig pluss at de faktisk utsatt for rassisme noe som igjen kan gjøre det vanskelig å få jobb. De har i mage land få eller ingen rettigheter osv.
Sist endret av h3kr0; 29. april 2013 kl. 16:58.
"Resten var i hovedsak fra Romania og av de 69 som ble sjekket opp mot strafferegisteret hadde så godt som alle begått straffbare handlinger i Norge."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10109551
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Vaske seg ? noen gang sett hvordan det ser ut rundt der dem oppholder seg ? avføring og søppel over allt .
Norge har ikke penger nok til å hjelpe verdens millioner med mennesker som ikke har mat . sånn er det bare.

Og hadde dem vært renslige , ikke stjelt og hatt en så aggressiv tigge adferd så hadde ingen brydd seg . Dem ødelegger jo bare for seg selv
Vis hele sitatet...
Så siden vi ikke kan hjelpe alle så skal vi hjelpe ingen? For føler det var det som lå i undertonen på det innlegget.

Personlig mener jeg vi må prøve å hjelpe flest mulig. Man kan selvfølgelig ikke hjelpe alle - men man kan hjelpe noen.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Folk som sitter med en kopp og vil ha penger og ikke gir tilbake til samfunnet vil jeg ikke ha noe med å gjøre. Eksnarkomane som selger OSLO f.eks. kjøper jeg gjerne et eksemplar av en gang i måneden. Boder langs torget kjøper jeg knaskje litt solbriller og stæsj av om sommern. Man må liksom arbeide litt for pengene føler jeg..
burde vært möderatör
Sigøynere er enkelt og greit menneskelige parasitter. Håper vi får ekstra kalde vintre fremover :>
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Sigøynere er enkelt og greit menneskelige parasitter. Håper vi får ekstra kalde vintre fremover :>
Vis hele sitatet...
Heyyy det der var usaklig og unødvendig sagt synes jeg
Sist endret av h3kr0; 29. april 2013 kl. 17:28.
kjedelig streiting
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei nei nei, jeg er helt på dine side jeg. Steng grensene og deporter pakket. Hundretusen tiggere er bare fortroppen, jeg tipper de vil prøve å ta over Norge med sine tomme kaffekopper, trekkspillmusikk og krav om å få lov til å sove, gå på do og vaske seg innendørs.
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig ikke at det vil komme flere personer dersom vi gir dem husrom, mat og alt som følger med? Plutselig er det heller ikke bare sigøynere lengre dersom vi endrer vår politikk til at det er våres jobb til å ta vare på alle som kommer som turister, og ikke er istand til å ta vare på seg selv. Vi kan jo ikke diskriminere og la det kun være sigøynere som har krav på hjelp heller.

Ellers så er det bare tåpelig å gi disse folka hjelp. Riktignok hjelper en dem der og da, men ser en litt lengre fremover skjønner en at det bare vil føre enda flere folk til samme skjebne, da de ikke lærer at de selv må bosette seg fast, og skape de verdiene de selv trenger for å leve selv.

Vi har allerede gjort en god del av Afrika avhengige av vår såkalte uhjelp. Det er ikke vits å gjøre den samme feilen på nytt.
Sitat av CartmanLand Vis innlegg
Hvis du synes så jævla synd på disse kan du vel huse et par av de? For du er vel ingen hykler vel?
Vis hele sitatet...
Ja har sett det slående poenget der i hylekoret på nettavisene også. En er ikke en hykler om en synes synd på disse menneskene og mener den norske stat bør behandle dem bedre, men ikke selv vil ha de inn i eget hjem. Da er du også en hykler hvis du klager på dårlige veier i Norge, uten å fikse et par veier selv.
En hadde derimot vært en hykler hvis en hadde sagt at privatpersoner bør huse dem, mens det er uaktuelt å gjøre det selv. Men det er det vel ingen som har sagt.
Etter å ha sett noen av filmene oslvideo har lastet opp på youtube ( http://www.youtube.com/user/oslvideo?feature= ), så syntes jeg vi bør inngå tiggerforbud. De kommer med samme lame unnskyldning om at de har en dobbel amputert grandonkel som trenger penger. Nei, send de hjem. De skitner til alle steder de oppholder seg.
burde vært möderatör
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Heyyy det der var usaklig og unødvendig sagt synes jeg
Vis hele sitatet...
Meh, egentlig ikke. De er uhygieniske, late, skamløse og som oftest kriminelle.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Etter å ha sett noen av filmene oslvideo har lastet opp på youtube ( http://www.youtube.com/user/oslvideo?feature= ), så syntes jeg vi bør inngå tiggerforbud. De kommer med samme lame unnskyldning om at de har en dobbel amputert grandonkel som trenger penger. Nei, send de hjem. De skitner til alle steder de oppholder seg.
Vis hele sitatet...
vel da kunne dem jo også lagt ut filmer fra alle gangene dem ikke gjør noe galt også .. så den youtube kanalen er bare hokus pokus
Tiggerskatt er tingen! 30% av pengekoppen hver dag.

Jeg jobber for penga, og meg trekker de 36%.
Grusomme mennesker. Sigøynere, tatere, romfolk, hele hurven. De innehar ikke det felles verdigrunnlaget som gjør at vi andre faktisk kommer så godt overens som vi gjør. Vi skylder dem ingenting, og de har ikke gjort seg fortjent i noen form for støtte eller medlidenhet.

FÅ DE UT!
Utdrag fra VG (http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10102824)
- Jeg spør om penger fordi jeg er syk. Jeg har handikappede barn og vil sende de penger. Her tjener jeg 50 kroner om dagen og prøver å sende penger, men jeg må også spise.
Vis hele sitatet...
Jeg syns alle romenere har et par handikappede barn, er utrolig syke og tjener utrolig lite.

Nå som det er sagt. Lever på 50 kroner om dagen pluss mesteparten av dette må sendes hjem? Jeg tror hun underdriver betraktelig hva hun tjener. De som sitter ved siden av parkeringsautomatene får faktisk ofte en tier av en idiot som ikke forstår at tiggingen er ødeleggende for samfunnet.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei nei nei, jeg er helt på dine side jeg. Steng grensene og deporter pakket. Hundretusen tiggere er bare fortroppen, jeg tipper de vil prøve å ta over Norge med sine tomme kaffekopper, trekkspillmusikk og krav om å få lov til å sove, gå på do og vaske seg innendørs.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, det er jo helt åpenbart så viktig for deg dette her med tiggere på trikkestoppen at jeg bare vil vise min sympati med deg og fortelle deg at jeg er helt enig.
Tenk deg en situasjon der vi hjelper folk også får dem lyst til å flytte hit eller kanskje enda verre, klarer å hjelpe seg sjøl der de kommer fra? Nei, la dem sulte i sine respektive land så vi slipper å ha dem rekende her på Oslo S.
Hvis vi gir dem penger, en plass og bo eller kanskje en jobb så ender det jo helt åpenbart med at de kjøper maursyre for pengene og heller det i øynene på små barn. Alt for å karre til seg noen velferdskroner her i landet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, men jeg syns det er utrulig synd på deg som har slike problemer i hverdagen din. Måtte møte fattigdom, sult og kanskje noen som fryser når du bare skal ta trikken. Det er jo helt klart at lovverket bør forandres for at du skal slippe slik elendighet som dette. Det skulle jo bare mangle.
Vis hele sitatet...

Er du her kun for å kverulere?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Espen2308 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Herregud... Jeg har også svært lite til overs for rumervaderene etter denne saken: http://www.an.no/nyheter/article6249376.ece
hvordan noen her kan sitte å synes fryktelig synd på disse folkene forstår ikke jeg, fordi det er virkelig et stort problem at dem kommer hit - Les VG idag hvor det står at dette blir en tiggersommer.. Nei, nå er det på tide en eller annen regel innføres her.
Personlig mener jeg menneskene i Norge burde gjøre det samme som i Russland, der folk var drittlei av sigøynere som tigget og stjal, så dem ble rett og slett slått ned, spyttet på og krenket. Vips så var dem borte. Kanskje ikke den mest humanistiske løsningen men det funket. Ja, dem er mennesker dem også, men når dem ikke kan bidra med noe bedre enn søppel, tyveri, kvalme og klarer ikke å oppføre seg, så mener jeg dem fortjener det.

Forresten, spør hvilken som helst sigøyner om hvilket land som har vært verst av alle landene dem har tigget, så vedder jeg en hundrings på at dem svarer Russland.
Sist endret av Dr.Feelgood; 29. april 2013 kl. 19:56.
Jeg ønsker ikke å ytre meg fullt så sterkt som andre her, men jeg er enig i at "romfolk" er blitt en plage. Jeg skjønner ikke hvordan noen kan ha sympati for dem. De kommer til Norge for å "tjene penger til familien". Javel. Flott, kast bort en tusenlapp til togbillett for å komme hit, og jobb for organisasjonen (mafia) resten av tiden.

Ikke klarer de å gjøre noe verdig for pengene våre, ei heller å te seg som normale mennesker. Vi liker dem ikke, og jeg personlig er lei. VELDIG lei egentlig. Jeg skulle ønske alle nordmenn over natten fikk en åpenbaring om at hvis man ignorerer dem (alternativt banker de som forsøker å rundstjele deg) hadde de forsvunnet. Ingen penger, intet livsgrunnlag.
Takk!
---
Peace
Sist endret av Bl4derunner; 29. april 2013 kl. 20:06. Grunn: Cuz PI ~ 3,141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Folk føler sympati for sigøynere pga. de ligner på oss. De har øyne, neser, munn, ører, armer, bein og alle andre typiske kjennetegn for mennesker. Mange regner derfor med at de føler det samme som oss, og at de er verdt like mye som oss. Det er feil. De er en gjeng med innavla, egoistiske og talentløse undermennesker som selv har valgt å leve som snyltende nomader på tvers av landegrenser. Det eneste nyttige vi kan bruke dem til er å løse hungersnøden i enkelte afrikanske land, men helt ærlig tror jeg ikke engang de villeste kannibaler ville satt tenna i noe så skittent som en sigøyner. Verden ville vært bedre uten dem.
Vis hele sitatet...
Tja. de har selv valgt et omflakkende liv.. og må ta konsekvensen av det.

.. men Sigøyner-kulturen har positive sider også. Samhold, frihet, selvstendighet, uavhengighet fra stor-samfunnet. Det finnes nok av litteratur og myter om de positive sidene ved 'det omreisende folkeslaget'. Det kan ikke komme ut av ingenting. Nå derimot, som tiggere flest tjener de penger på å se skitne og stakkerslige ut, så det er dessverre det de velger å gjøre. Uten noen større holdepunkt, så på meg virker det som sigøyner-kulturen har tatt ganske mange steg i feil retning siste 10-15 åra.

Det virker kort og godt som de økonomiske fordelene ved tigging, kombinert med et rævkjørt Romania har knekki de positive sidene ved kulturen deres.. og at de har godt fra omflakkende, tildels stolte mennesker til gjennom-profesjonelle, avskyelige tiggere.

Skal høre med rumenerene jeg har på facebook om noen av dem har noen meninger jeg kan bringe videre