Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2870
Har tidligere vært borti 2 videoer som ga meg veldig mareritt i flere uker og måneder senere.

En video som liksom skal være fra deepweb hvor en sitter å høvler i seg suppe mens 2 dukker kommer bak fra mørket.

Og en "livestream" av en asiatisk dame som alltid sover, noe hun har gjort i flere år fordi hun er låst inne og dopet ned.


Er fult klar over at dette bare er tull men disse 2 satt virkelig dype spor i livet mitt i en alder av 15 og 16.

Jeg elsker jo å lese om slikt og satt jo selvfølgelig å leste om disse 2 i timer og etter det var det i hodet mitt mens jeg skulle dusje, sove, slappe av you name it!

Men er nå 19 år å har så lyst til å lese mere om disse 2 men jeg er så redd for at det skal fucke meg over igjen, ossen vet man om man er sterk nokk psykisk for å prøve seg? Noen tips for å ikke bli så lett påvirket?
R.i.p 23.04.2021
Når jeg var ung hadde vi en side som het rotten.com som ikke eksisterer lenger. Der var det snuf og macabre til de grader. Det sat en stuck i meg i mange år med marreritt. Hold deg unna sånt piss,det fucker med psyken din til de grader.
Jeg så selv for 15 år siden video fra nede i midøsten en plass der en kar ble halshugget med en sløv kniv.
Sleit med å sove en stund etter.

Nå som jeg er en godt voksen mann så har jeg ingen problemer med å se slike videoer. Liker å tro at jeg bare innbiller meg at det er fake..

Men se nok videoer du, så blir du nok vant til det.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg tror det beste er å holde seg unna, å mate hjernen sin med skrekk og gru kan ikke være sunt.

Det er en grunn til at jeg sluttet å se skrekkfilmer for snart 6 år siden.
Nå er jeg omtrent aldri redd når jeg er ute i mørket eller beveger meg rundt i hjemmet når det er mørkt.

Har også sett mye ekle videoer fra ungdomsårene og helt frem til nå.
Nye trenden nå er vel å sende / dele alt fra morsomme til ekle klipp på Messenger.

ADVARSEL
Det siste som satt en skikkelig stuck i meg var video av en som fikk både penis og baller spist/avrevet av en svær pitbull et eller annet sted i Sør-Amerika vil jeg tro, han var antakelig en voldtektsmann. En annen var en asiatisk mann på et restaurantkjøkken som frityrstekte en hund levende i en stor stekepanne. Dette var på Instagram.
Mennesker er syke!
Blank room soup videoen er vell bekreftet staged/fake/ikke noe spess bak om ikke jeg husker feil?

Men ja har sett en del fucka opp gjennom åra som har satt sine spor, morbid kuriositet går bare så så langt, kan ikke være sunt å mate hodet med for mye dritt.
Sitat av Fenriz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva som skulle være jævlig med den filmen der?

Husker godt en film jeg ble vist i ung alder, hvor en stakkars kar ble halshugd med kniv, relativt sakte. Husker man kunne høre gurglingen fra fyren som fikk hodet skåret av, den filmen satt lenge i. Husker også en film som involverte to psychoer, en hammer og en uskyldig stakkar. Kjenner jeg blir kvalm når jeg tenker på disse.

Husker forøvrig godt rotten.com og lignende sider. At disse sidene var så populære når vi var "små" kan jeg ikke forstå den dag i dag. Idag ser jeg ikke slike filmer, synes det er helt for jævlig å se på.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Mareritt er vell ikke så ille? Jeg savner mareritt jeg. Får jo ingen gøye opplevelser i drømmer nesten pga jeg vet at jeg drømmer, hva er det for noe greier? Er det pga medisiner? Klozapin? Vival?
BRAND ∞ STRONG
Hva er greia med den "Blank room soup" videoen ?
Ser ut som en litt crazy utgave av Teletubbies.

Syns det er mye jævligere å se på ekte vold, drap eller barn som sulter i hjel i flykning leiere.
Or... Are they? >_>
Traps are gay's Avatar
Ville heller bare ha styrt meg unna.

Har selv akkurat samme problem. Så en forferdelig skummel film som jeg trodde skulle være basert på en ekte historie(som jeg nå vet at det ikke er), som jeg FORTSATT får mareritt av. Dette har vart i 1 måned. Jeg må ha lyset på og podcast i bakgrunnen bare for å sovne, men det stopper ikke marerittene.

Ikke verdt å sette seg gjennom det hvis man ikke takler det. I HVERTFALL IKKE når du har hatt slike opplevelser som du beskriver, før.
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av Kjelleba$$en Vis innlegg
Jeg så selv for 15 år siden video fra nede i midøsten en plass der en kar ble halshugget med en sløv kniv.
Sleit med å sove en stund etter.

Nå som jeg er en godt voksen mann så har jeg ingen problemer med å se slike videoer. Liker å tro at jeg bare innbiller meg at det er fake..

Men se nok videoer du, så blir du nok vant til det.
Vis hele sitatet...
Jeg ble i en alder av 13 år vist en video fra midtøsten av min storebror, hvor 2 menn holdt en ung kar ute på et jorde og kuttet over strupen hans.
Det er 18 år siden nå, og videoen sitter i minnet mitt som om det var i går jeg så på videoen.


Jeg syntes sånne videoer fortsatt er like vanskelig å se på, så det er ikke noe jeg oppsøker. Anbefaler de fleste å bare holde seg unna sånt. Det er som Kjellebassen sier, det er noe man må venne seg til og jeg kan virkelig ikke finne en eneste god grunn til at man ønsker å venne seg til slikt.


Det hender jeg i ny og ne ser på videoer av bilkrasj og slikt og en sjelden gang kommer jeg over noe gore. Jeg liker det ikke, men det går liksom allikevel bra. Jeg syntes synd på vedkommende m/ familie også klarer jeg å legge det bak meg.

Drap og tortur derimot, det sitter i meg lenge. Og aller mest de videoene jeg så når jeg var ung.
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hva er greia med den "Blank room soup" videoen ?
Ser ut som en litt crazy utgave av Teletubbies.

Syns det er mye jævligere å se på ekte vold, drap eller barn som sulter i hjel i flykning leiere.
Vis hele sitatet...
Det som er litt rart, gore videoer og drap osv påvirker meg ikke men blank soup videoen, den er helt jævlig. Skjønner virkelig ikke hvorfor
Tror man blir mer påvirka og skremt av skumle filmer når man er så ung som deg.
Ikke se slikt hvis du blir så skremt at du ikke får sove eller tør være alene hjemme.

Så The Ring på kino da jeg var 18 år, og ble fulstendig skada og skrekkslagen etter å ha sett den. Hadde masse feber og var syk da jeg så den, kanskje det gjorde at jeg opplevde den ekstra skummel. Wæhh..

Nå sluker jeg alt av horrow, skrekkfilmer, og psykologiske thrillere, det gir meg bare et kick i en ellers så kjedelig korona hverdag.

Jeg måtte bli litt voksen før jeg begynte å like riktig skrekkfilmer =)
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Skjønner ikke hva som skulle være jævlig med den filmen der?
Vis hele sitatet...
For meg er det de forferdelige lydene.
Slurping, smatting, sugling og uregelmessig munnpusting mens fyren driver og herjer med den forbanna suppen!

Dette skremmer ikke meg på noen måte, men hadde filmen hatt en annen vinkling og lagt press på noen andre psykologiske knotter så hadde den kanskje gjort det likevel.
Jeg kan godt huske hvordan The Blair witch project skremte livskiten ut av meg, mens flere andre venner bare så på dette som om noen køddet rundt med et håndholdt kamera.
Folk er skrudd sammen forskjellig.
Det er blitt gjort en del studier på skrekkfilmer og gjengangerne som skremmer folk flest er The unseen og ting som tilsynelatende baserer seg på virkelige hendelser.
I dette klippet finner man begge disse faktorene:

Først og fremst kan man være tilbøyelig til å legge all fokus på at videoen ble publisert på det mørke nettet.
Denne lugubre mørke avgrunnen hvor man kan skaffe leiemordere, narkotika, våpen etc. - og komme i kontakt med alle de syke jævlene man ikke finner ellers i det åpne sublime samfunnet.
Jeg sier ikke at det mørke nettet er akkurat sånn, men kanskje dette er en psykologisk trigger for de som lar seg skremme av dette klippet.

Deretter det usette.
Her begynner fantasien å gå fullstendig bananas samtidig som man begynner å stille spørsmål som igjen gir fantasien en skikkelig boost:
Hva er det som skremmer denne fyren så jævlig?
Hvorfor denne desperate søkenen på distraksjon og trøst i denne forbanna suppen?
Hva har skjedd før og hva skjedde etterpå - ettersom disse maskerte bakmennene tilsynelatende håner fyren med overdreven trøsting samtidig som vedkommende holder på å omkomme av skrekk?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Knask Vis innlegg
Deretter det usette.
Her begynner fantasien å gå fullstendig bananas samtidig som man begynner å stille spørsmål som igjen gir fantasien en skikkelig boost:
Hva er det som skremmer denne fyren så jævlig?
Hvorfor denne desperate søkenen på distraksjon og trøst i denne forbanna suppen?
Hva har skjedd før og hva skjedde etterpå - ettersom disse maskerte bakmennene tilsynelatende håner fyren med overdreven trøsting samtidig som vedkommende holder på å omkomme av skrekk?
Vis hele sitatet...
Ja jeg kan være med på den. Tenkte ikke videre over konteksten her (hvor den ble publisert)
Hvis dette f.eks. er fyrens siste måltid og han vet at de skal drepe han på en jævlig måte
etter at de har tvunget han til å spise suppe så er i det minste kjipt å trist.

Men skummelt syns jeg aldri den ble.
Mener også ha hørt at det er ganske overdrevet hvor mye slike video bestillings drap (snuff) det faktisk finnes.
Sitat av Traps are gay Vis innlegg
Ville heller bare ha styrt meg unna.

Har selv akkurat samme problem. Så en forferdelig skummel film som jeg trodde skulle være basert på en ekte historie(som jeg nå vet at det ikke er), som jeg FORTSATT får mareritt av. Dette har vart i 1 måned. Jeg må ha lyset på og podcast i bakgrunnen bare for å sovne, men det stopper ikke marerittene.

Ikke verdt å sette seg gjennom det hvis man ikke takler det. I HVERTFALL IKKE når du har hatt slike opplevelser som du beskriver, før.
Vis hele sitatet...
Hvilken film er dette?
Blinde forteller de drømmer lyder, de som ble blinde i senere i livet sier de kan drømme i bilder av det de så før. av. Om man grubler på den så skjønner man at det går på hvordan du opplever det du ser og har sett og ikke noe du ikke aldri har vært borti før. Drømmer er som regel vonde men eksperter sier man må sove å drømme for at hjernen skal kunne fordøye det den har opplevd den dagen etc. Så noen ting kan sette seg mer enn annet. Og ja erfaring spiller mye rolle om du er oppvokst med skrekkfilmer og er lite redd så kanskje du drømmer du er selve slemmingen i drømmen. Tenk at det er en kul historie og aksepter at det er en film selv om det kan ha skjedd tidligere også.
Vil anbefale deg å holde deg unna slike videoer i fremtiden, selv har jeg sett det meste man kan tenke seg av jævlige videoer og har sikkert tatt skade av det, blir ikke påvirket på noen måte lengre og det har vell noe med aksepten over at min art, altså mennesket er den grusomste arten på planeten