Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1929
"Hvis" jeg bestilte to pakker klær fra en bedrift, hentet de i butikken på ulik tid, samme dag, den ene gangen trengte jeg ikke vise ID og skrive under når jeg henta, den andre gangen hos en annen ansatt måtte jeg skrive under.

Kunne jeg nå ringt kundeservice og si at jeg bare har motatt den ene pakken, og slippe å betale for begge pakkene? Og hva får butikk vite? Hvordan problemer kan oppstå? Hva bør jeg tenke på?
R.i.p 23.04.2021
Trur du har glemt at de har kamera opptakk av at du henter ut begge pakkene,Men du kan jo prøve
Sist endret av Tarm; 17. mars 2021 kl. 18:58.
Du vet at de i kassa åpenbart registrerer pakken som hentet? Kunne ha skjønt det om den ble levert på dør, men dette er bare idiotisk. Er uansett ikke verdt det.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Egeenz Vis innlegg
"Hvis" jeg bestilte to pakker klær fra en bedrift, hentet de i butikken på ulik tid, samme dag, den ene gangen trengte jeg ikke vise ID og skrive under når jeg henta, den andre gangen hos en annen ansatt måtte jeg skrive under.
Vis hele sitatet...
Kjenner du den ansatte som leverer ut uten ID og signatur?
I så fall er det kanskje en mulighet.

Gjør du/dere dette ofte vil kanskje Posten få klager som det tar videre til butikk ledelsen.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kjenner du den ansatte som leverer ut uten ID og signatur?
I så fall er det kanskje en mulighet.

Gjør du/dere dette ofte vil kanskje Posten få klager som det tar videre til butikk ledelsen.
Vis hele sitatet...
nesten blitt vanlig nå i mine øyne at posten ikke spør om id, bare om navn på pakken ofte sier de navnet på pakken og du sier jepp, ikke noe signering heller, de gjør det for deg, men det er nok for å hindre mange kontaktpunkter, så lenge hentekoden er riktig så gir de fleste faen i kassa.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
nesten blitt vanlig nå i mine øyne at posten ikke spør om id, bare om navn på pakken ofte sier de navnet på pakken og du sier jepp, ikke noe signering heller, de gjør det for deg, men det er nok for å hindre mange kontaktpunkter, så lenge hentekoden er riktig så gir de fleste faen i kassa.
Vis hele sitatet...
Sant det det.
Men enda safere kanskje om man kjenner og stoler på den som leverer ut?
Dette bør jo da helst ikke være en plass hvor alle vet at de to kjenner hverandre.
I tilfelle det blir klaging.
Pga viruset er det ikke vanlig å underskrive på (ut)levering for tiden.
I den lokale butikken min gir de null faen, de spør på postnord pakker "Er du KrølleBøllebrur", nikker, og får pakken utlevert.

Skummel tanke hvor lett det er å få en dyr pakke frastjålet, men ikke minst hvor lett det hadde vært å svindle...
Jeg har opplevd noe litt lignende. Jeg sendte inn en forsikringssak på telefonen min som var ødelagt.

Jeg hadde 2 firmaer og forholde meg til, og begge to firmaene tullet det til. Sånn at de klarte å sende to telefoner, uten at de selv vet det.
På den første pakken måtte jeg bruke signatur. På den andre som kom en uke etter, slapp jeg signatur.

nå godt over et år etterpå så vet de fortsatt ikke at de har sendt meg to telefoner. De ringte meg for noen måneder siden, for å spørre om de hadde sendt min ødelagte telefon i retur ved en feil. Mer har jeg ikke hørt.


en telefon rikere