Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1167
Hei!

Jeg lurer på en ting. Jeg vil sende et brev til en gammel flamme som jeg beklageligvis ikke har snakket med på et halvt år. Det har seg dessverre sånn at jeg ikke har adressen hans, bare nummer. Vet noen hvordan man kan gjøre det? Holder det å skrive bare navn? Det er verdt å nevne at han har et UTROLIG vanlig navn, så jeg er redd det blir vanskelig. Jeg kunne jo spurt han, men da forsvinner litt den overraskelsen ved det også, og det er jo litt trist. Jeg tror han vil bli glad for å få brevet i postkassa, men hvordan kan jeg få det til postkassa hans når jeg ikke vet adressen?

Noen som har tips/erfaring?
Har du fullt navn og fødselsdato har du trolig nok til at du kan få det du trenger fra Folkeregisteret
Selvfølgelig holder det ikke å bare skrive navn, særlig hvis han har et vanlig navn. De er ikke synske i postvesenet. Regner med du har søkt opp nr. hans i telefonkatalogen? Du kan også prøve å google det. Det hender det dukker opp sammen med adr. på diverse sider.
Hvis du vet hvilken by han bor i, prøv å Google «navn, by» kan hende du er heldig selv om han har ett veldig vanlig navn