Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7382
BRAND ∞ STRONG
The Irregulars på Netflix.
Ganske OK. Dette er ment å være veldig skummelt for aldersgruppen 13-16.
Allikevel helt greit for voksne. Dette tar plass i Sherlock Holmes universet på 1800 tallet.
8 episoder. jeg har lastet de ned.
Ble akkurat ferdig med den nå. Ganske ok, ja!
Vil du ha noe mer "voksent" kan du jo prøve Forest Of Love: Deep Cut (Er på netflix, den og). Starter som et slags krimdrama, men ender opp ganske bastant i horror-kategorien. Beste serien jeg har sett på lenge (men den er noget japansk og rar)!
Flere tips her? Har allerede lagt til de to Netflix seriene til listen min
Sky Rojo på Netflix
THE FALLnrk nett-tv

En seriemorder terroriserer Belfast. En lidenskapelig etterforsker fra London er på sporet.

Deilige Jamie Dornan (50 shades of Grey) som seriemorder, og bautaen Gillian Anderson (X-Files) som etterforsker. Elsket denne serien fra begynnelse til slutt.
Sist endret av bruisepristine; 31. mars 2021 kl. 02:00.
Syns The Fall var jævlig irriterende, gadd ikke se siste sesong.
Sitat av Oslomann(26) Vis innlegg
Syns The Fall var jævlig irriterende, gadd ikke se siste sesong.
Vis hele sitatet...
Kom gjerne med forslag til påskekrim du også, hadde vært interessant å se hva en med din målestokk definerer som verdt å se.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Har pløyd meg gjennom det meste NRK har å by på i år.

"Nedgravde hemmeligheter" S4: Helt ok krim. Vil si de tidligere sesongene var bedre. Litt for mye drama utenom selve saken, og et par aspekter som fremstår som litt uforståelig. Men alle de mistenkte fremstår som ganske interessante og man blir litt engasjert i hvem som gjorde det.

"Mordene i Pembrokeshire": Fin miniserie, basert på en ekte sak. Ikke så mange usannsynlige twister som det gjerne er i ren fiksjon. Kul skurk og pent landskap som bakgrunn.

"McDonald & Dodds" S2: Lettbeint og muntert, selv om det er drap involvert. Verdt å se hvis man ikke gidder å fordype seg i tristesse og karakterer med masse personlige issues. Bonus med Rob Brydon i den ene episoden. Han er artig.

"The Bay" S2: Saken er spennende nok, men igjen blir det litt for mye personlig drama for min smak. Etterforsker som er dyktig, men sliter med å balansere privatliv og jobb har man liksom sett et par ganger før.

Nå er neste skritt å pløye gjennom noe vin og en god gammel Poirot eller to. NRK har lagt ut førti episoder eller noe sånt. Anbefales, alltid!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av luni Vis innlegg
Nå er neste skritt å pløye gjennom noe vin og en god gammel Poirot eller to.
NRK har lagt ut førti episoder eller noe sånt. Anbefales, alltid!
Vis hele sitatet...
Hercule skuffer sjeldent..
Svartsjøen kan anbefales, er vel mer som en veldig lang spenningsfilm enn krim, men uansett kult.
Har sett 7 episoder av den og hodet kødder enda med meg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Husemann Vis innlegg
Svartsjøen kan anbefales, er vel mer som en veldig lang spenningsfilm enn krim, men uansett kult.
Har sett 7 episoder av den og hodet kødder enda med meg.
Vis hele sitatet...
Takk!
Har satt den på nedlasting nå.
Burde vel egentlig ha sett Mordet På Orientekspressen og Døden På Nilen i påsken. Da blir jeg fort ung igjen tipper jeg
Sist endret av Taxidriver; 1. april 2021 kl. 11:14.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Under en time igjen av påsken, men likevell
Sitat av luni Vis innlegg
"Nedgravde hemmeligheter" S4: Helt ok krim. Vil si de tidligere sesongene var bedre. Litt for mye drama utenom selve saken, og et par aspekter som fremstår som litt uforståelig. Men alle de mistenkte fremstår som ganske interessante og man blir litt engasjert i hvem som gjorde det.
Vis hele sitatet...
Jeg er litt mer entusiastisk en luni, vil gå så langt som til å anbefale.
Ikke bare krim, men også ganske interessante person skildringer.
NRK, 3 episoder.
▼ ... over et år senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Blir det noe påskekrim i år folkens?
Har sett første episode av «Siste kapittel» og syns det funker. Klassisk britisk krim. NRK alle episoder er tilegnelige på nett.
Har også «Shetland» S5 på vent. NRK alle episoder er tilegnelige på nett.

Her er en gjennomgang Filmpolitiet har gjort av resten.
Siste kapittel var fin den, syntes slutten var litt dårlig da.

Ellers blir det Vera her idag, guttungen og svigermor we fans
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Siste kapittel var fin den, syntes slutten var litt dårlig da.
Vis hele sitatet...
no spoilers
▼ ... mange måneder senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
2023

Noen som har begynt å se og kan anbefale noe?

Er for eksempel «Shetland» eller «Hendelser ved vann» (begge NRK), noe å få med seg?
Sist endret av vindaloo; 6. april 2023 kl. 18:37.
Ingen påskekrim slår True detective sesong 1!!
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Ingen påskekrim slår True detective sesong 1!!
Vis hele sitatet...
Du er i feil tråd.

Påskekrim er en egen sjanger med en egen "feeling", spesielt de Britiske.
Vera som alltid her hehe. Ellers så nå lir det lite tvtitting, og bøkene i år er fantasy og historie.

Superkrim er jo alltid en slager da.

Ellers så vil jeg anbefale DNA på nrk. Knallgod dansk serie og before we die, på Viaplay, svensk krimserie.
Hendelser ved vann er ekstremt god. Kritikerne har vel allerede sagt sitt. Bare se den, definitivt beste nordiske krim jeg har sett på.. Kanskje ever.