Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 6743
Yo freaks! Jeg har planer om å starte opp en egen nettside. Hovedformålet er ikke salg, selvom det også skal være et eget feldt for det også. Hvilke side anbefaler dere å opprette eb side i fra?
Vanskelig å gi deg noe «best» når du ikke nevner noen krav. Selv er jeg fornøyd med host1 på små nettsider, der kan du også bruke freak sin egen rabattkode «nFF» for 15% rabatt.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av sudo Vis innlegg
Vanskelig å gi deg noe «best» når du ikke nevner noen krav. Selv er jeg fornøyd med host1 på små nettsider, der kan du også bruke freak sin egen rabattkode «nFF» for 15% rabatt.
Vis hele sitatet...
True. Vet ikke selv vettu, aldri gjort det før. Men siden skal være treningsrelatert. Noe ala prehab.no / hardworkout.no.
Gå for en webhost hvor du har cPanel. Installer WordPress, så har du kjernen du trenger for å lage den nettsiden. Både prehab.no og hardworkout.no bruker det, samt over 40 % av alle andre nettsider. Der kan du få til et ålreit oppsett uten å kunne all verdens om webutvikling.

Jeg er for øvrig også fornøyd med Host1 selv, men det er ufattelig mange meninger om hvilken webhost som er best.
Psykonaut
Trådstarter
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Gå for en webhost hvor du har cPanel. Installer WordPress, så har du kjernen du trenger for å lage den nettsiden. Både prehab.no og hardworkout.no bruker det, samt over 40 % av alle andre nettsider. Der kan du få til et ålreit oppsett uten å kunne all verdens om webutvikling.

Jeg er for øvrig også fornøyd med Host1 selv, men det er ufattelig mange meninger om hvilken webhost som er best.
Vis hele sitatet...
Skal sjekke ut! Takk
Om du ikke har mye peiling kan det være verd å se på squerespace, trolig mye lettere å komme i gang der enn å prøve å installere wordpress og sette det opp på en god måte.
Jeg syns Host1 har tapt seg (spesielt på større sider), så vil heller anbefale PRO ISP. Men om man har null forkunnskaper vil jeg i likhet med etse anbefale noe ala SquareSpace, eller til og med Wix.com.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Jeg har brukt WIX i 5 år og er strålende fornøyd.

Du kan gjøre omtrent alt og det er veldig enkelt å lage en nettside og det finnes hundrevis av ferdige maler du kan redigere og bygge videre på Du kan opprette pene og enkle webshops, sette opp integrert bookingsystem, og mye mer.

Jeg har også prøvd Wordpress for noen år siden, men synes det var mye mer tungvint og kodebasert.
Men så nå på youtube at dem har forenklet ganske mye i likhet med wix.
Akkurat hva du velger av løsning er kanskje mindre viktig enn du tror. Content is king er et kjent begrep for web sider. Fokuser på innhold først og fremst. Valg av "plattform" kan du endre om du ønsker når du får bedre oversikt over både trafikk og hvordan du foretrekker å administrere websiden.

Rent generelt så kan du i praksis benytte alle CMS løsninger. Og du trenger noen som har server til å hoste websiden. Dette kan du senere endre om budsjett eller andre ting gjør at du føler du ikke traff helt rett første gangen. Du kan forresten ha helt statiske sider også.

CMS plattformer er ofte et godt og bra utgangspunkt. Da har du dynamiske sider som "hentes" fra en database. I praksis så publiserer du innhold like enkelt som å "skrive i word". Du trenger ikke kunnskap om koding. Du kan fokusere på innholdet. Word press er nevnt. Det er jo blitt en mye brukt cms løsning. Og mange hoster har ferdige oppsett for word press. Helt greit å starte der.

Fokuser på å skape innhold. Også velger du bare den løsningen du finner passer budsjettet ditt. De aller fleste cms løsninger takler også salg. Enten out of the box eller som en en ekstramodul.
En annen stor fordel med å bruke ferdigløsninger som wix og squerespace er at de tar seg av alt av oppsett og vedlikehold - og gjerne ofte hoster ting på en moderne skyløsning. Dette betyr at disse vil ta seg av å oppgradere og legge inn sikkerhetspatcher o.s.v. for deg. Du trenger kun fokusere på innholdet.

Ikke perfekt (ingenting er perfekt), men jeg vil tro det blir betydelig bedre og tryggere enn om en man skal prøvde å sette opp ting selv. Det er bare å se på alle de hackede wordpress sidene der ute, som blir hacket av bots, fordi de ikke oppdaterer wordpress-siden sin med nyeste sikkerhetsoppdateringer. Så det å bare leie en server og så selv installere (og oppdatere) wordpress og tilsvarende vil jeg sterkt fraråde.

Gå for en løsning hvor andre tar seg av drift og du trenger kun å bry deg om innhold.
Sist endret av etse; 24. februar 2021 kl. 14:45.
Piczo? Var ikke det noe kjente greier før? Med masse bling! Haha

Jeg brukte One, hadde flere domener der. Aldri vært noe tull. På 5 år, så var vel sidene nede i 5 timer 1 døgn og det var planlagt vedlikehold og ble utført fra 02:00