Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1675
Soner for tiden 21 dager med fotlenke i Oslo og lurer litt på om noen med erfaring med urinprøvene under soningen kan hjelpe meg litt..

Jeg tok urinprøve når de satt på lenka. Røyker weed jevnlig helt frem til dagen før, så den var selvsagt positiv på hurtigtesten og prøven ble sendt til lab.
Tok ny prøve i dag, halvveis i soningen. Den også positiv og blir sendt til lab.

Fikk opplyst at de sammenligner prøvene og om verdiene har sunket, så er det ok.

Jeg har røyket noen ganger mellom første og andre prøve , men thc verdiene vil være lavere enn første prøve.

Så til spørsmålene 😊

Vil jeg bli testet igjen? Er gira på en blås, selv om jeg vet alle kommer til å svare at jeg må holde meg unna.

Og om det blir påvist at jeg har røyka under soningen, vil resultatet være klart først etter ferdig soning.

Kriminalomsorgen opplyste at jeg da vil få bot for bruk.
Det kan jeg fint leve med, men mitt største spørsmål er:

Vil denne eventuelle boten kunne resultere i den berømte tvil på edruelighet og fare for å miste lappen??

Håper noen kan hjelpe meg med noen innspill her.
Hvis di anser det som misbruk, plikter di og informere legen din om det, og politiet så ja, lappen din henger og dingler litt vil jeg tro.
Trådstarter
9 1
Er det automatikk i at bot for bruk resulterer i sak om edruelighet og fare for å miste lappen altså?
Da ryker lappen frem til du kan dokumentere at du er edruelig. Og det kan du først gjøre etter du har levert urinprøver i 6mnd-
Trådstarter
9 1
Shit, det lover ikke bra..

Kriminalomsorgen opplyste at første prøven kunne være positiv , så lenge verdiene hadde gått ned på neste prøve.

Positivt resultat på første prøven vil vel ikke kriminalomsorgen rapportere til politiet?

det var iallefall ikke det de opplyste om ved påsetting av lenken
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stor fare for at førerretten kan bli tilbakekallt. Les veitrafikkloven $34. Les også helsekravene for førerett.

Du virker imo veldig uforsiktig og likegyldig når det gjelder rusmisbruk og evt bilkjøring. Tenker det er greit at du må dokumentere edruelighet før du får kjøre bil igjen...
Trådstarter
9 1
Har ikke kjørt bil på månedsvis , så er ikke så likegyldig som du antyder.

Har lest mye ang.edruelighet og helsekrav , men spørsmålet er altså om Kriminalomsorgen melder inn til politet ved utslag på første prøve..?

Innser nå at noe mer røyking blir det iallfall ikke før jeg er fersig med dette.
Jeg tror dem er pålagt og varsle politiet om du ruser deg under fotlenkesoning.

For et par år siden ble jeg dømt til 12mnd ruskjøringsprogram i stede for fengsel, og da opplyste dem om at bruk av narkotika ville bli varslet til politiet og at man ble nødt til og gjennomføre straffen i form av soning.

Men hva dem foretar seg er ikke dermed sikkert, jeg var ikke edru en eneste dag og ble heller aldri testet. Jeg var også åpen om dette til kriminalomsorgen dem 3 siste månedene uten at det gikk videre til politiet.

Ville spurt kontaktpersonen jeg hadde med kriminalomsorgen om jeg var deg.
Trådstarter
9 1
Sitat av Aleneass Vis innlegg
Jeg tror dem er pålagt og varsle politiet om du ruser deg under fotlenkesoning.

For et par år siden ble jeg dømt til 12mnd ruskjøringsprogram i stede for fengsel, og da opplyste dem om at bruk av narkotika ville bli varslet til politiet og at man ble nødt til og gjennomføre straffen i form av soning.

Men hva dem foretar seg er ikke dermed sikkert, jeg var ikke edru en eneste dag og ble heller aldri testet. Jeg var også åpen om dette til kriminalomsorgen dem 3 siste månedene uten at det gikk videre til politiet.

Ville spurt kontaktpersonen jeg hadde med kriminalomsorgen om jeg var deg.
Vis hele sitatet...

Takk for fint innspill.
Jeg får nesten bare høre litt med kriminalomsorgen på neste møte.

Men som sagt; de opplyste at første prøve kunne være positiv så lenge verdiene gikk ned på neste prøve.
De opplyste også at bevisene skulle være veldig klare for at det fikk konsekvenser på prøve nr. 2

Jeg får holde meg unna resten av soningen og håpe at dette ikke får konsekvenser får mitt førerkort.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helsepersonell er pålagt å varsle misbruk av rusmidler som kan påvirke trafikksikkerheten til fylkesmannen som igjen kan tilbakekalle førerretten. Men politiet kan også tilbakekalle føreretten på eget initiativ hvis de kan dokumentere rusmisbruk to ganger i året.

Om kriminalomsorgen varsler fylkesmann eller politi vet jeg ikke, men går ut ifra at de også må rapportere misbruk som kan være farlig for trafikken.
Trådstarter
9 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Helsepersonell er pålagt å varsle misbruk av rusmidler som kan påvirke trafikksikkerheten til fylkesmannen som igjen kan tilbakekalle førerretten. Men politiet kan også tilbakekalle føreretten på eget initiativ hvis de kan dokumentere rusmisbruk to ganger i året.

Om kriminalomsorgen varsler fylkesmann eller politi vet jeg ikke, men går ut ifra at de også må rapportere misbruk som kan være farlig for trafikken.
Vis hele sitatet...

Takk for info. Jeg tror at kriminalomsorgen ikke melder dette til politi så lenge det ikke er snakk om bruk under selve soningen.

Det vil vise seg om et par uker...
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av SnoopD Vis innlegg
Takk for info. Jeg tror at kriminalomsorgen ikke melder dette til politi så lenge det ikke er snakk om bruk under selve soningen.

Det vil vise seg om et par uker...
Vis hele sitatet...
Hei, fikk du noe svar på andre urinprøve ettersom du røyket dagen før? hva sa dem?