Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3158
Hei,
Lurer så jævelig på sovemedisin. Legendriver og dytter på meg mengder med innsovningstabletter, for at jeg skal kunne få sove. På grunn av økt tolleranse for medikamenten, har dette ført til et problem hvor jeg må ta 10x3 pr kveld.
Finnes det ikke noe som man kan ta 1 av, med samme effekt. Dog mulig fare for tilvenning og tolleransegrense, men uansett.. Jeeeeeeeeg vil SOVE
Før hadde vi Rohypnol.. Nå har vi???
Du tar faen ikke 30 sovepiller hver kveld, det skriver ikke legen ut. Spør legen din da om du ikke vil svelge flere tabletter. Du sier jo heller ikke noe om hva slags sovetabletter du bruker. Og nei, rohypnol ville være et helvete. Du ville mistet alle hemninger og fått en avhengighet som er verre enn en heroinavhengighet. Nå har vi derimot mange titalls svært effektive og trygge sovemedikamenter og leger som man kan snakke med.
Å, vi har da rohypnol enda...

Ikke vi, som på apoteket. Men det er da tilgjengelig.
Sist endret av BrewGrow; 24. juni 2016 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
45 9
Beklaget! Mente selvfølgelig 3... Ikke 30. Det var pakken. Og medikamente er stilnoct
Sist endret av exxon81; 25. juni 2016 kl. 00:04.
tror kanskje han mente 3x 10mg, er det stillnoct du står på TS? Imovane og stillnoct er det beste etter min mening, bedre en rohypnol i allefall på innsovning.

Du kan bytte til en annen preparat klasse, og vente til toleransen går ned, da med et medikament som ikke går på GABA
Har du prøvd melatonin (Circadin)?
Det finnes forøvrig plenty av C-preparater som kan hjelpe deg til å sove, men identisk effekt har de ikke.

Ser ut som du kanskje pusher øvre grense for hvor mye hypnotika du burde spise, skal en dømme ut ifra innlegg og trådtittel
Jeg bruker imovane fast. Starter med en halv pille til det ikke virker lenger. Det fungerer ok i 3-4 uker. Så øker jeg til 7,5 mg. Det funker i 4 uker ca. Så har jeg utviklet toleranse slik at det ikke funker det heller. Da kjører jeg cold turkey og slutter på dagen. Dritt i 7 dager. Så er det på den igjen.

Har en deal med legen om at det er OK. Alternativet er å aldri få sove, så å ha en uke hver 2-3 måneder der jeg må avennes er helt OK.

Å holde på med kjøret ditt om 3x10 mg med Stilnoct høres helt idiotisk ut. Bedre å slutte helt i 10 dager å starte igjen. Med 30 mg daglig ryker vel alt som heter lappen og det er fare for at du blir sløv hele døgnet.
Sitat av zelder Vis innlegg
Jeg bruker imovane fast. Starter med en halv pille til det ikke virker lenger. Det fungerer ok i 3-4 uker. Så øker jeg til 7,5 mg. Det funker i 4 uker ca. Så har jeg utviklet toleranse slik at det ikke funker det heller. Da kjører jeg cold turkey og slutter på dagen. Dritt i 7 dager. Så er det på den igjen.

Har en deal med legen om at det er OK. Alternativet er å aldri få sove, så å ha en uke hver 2-3 måneder der jeg må avennes er helt OK.

Å holde på med kjøret ditt om 3x10 mg med Stilnoct høres helt idiotisk ut. Bedre å slutte helt i 10 dager å starte igjen. Med 30 mg daglig ryker vel alt som heter lappen og det er fare for at du blir sløv hele døgnet.
Vis hele sitatet...
Stilnoct er ganske grei sånn sett. Man blir ikke sløv dagen etter grunnet den veldig korte halveringstiden.

Ville uansett ikke anbefalt deg å fortsette å øke dosen. Jeg brukte stilnoct lenge, og til slutt ble jeg bare gæren av det. De sluttet helt å virke på søvnen, men jeg ble rusa enda jeg ikke var klar over det. Endte med at jeg gikk på en del feller hvor jeg tok alt for mye stilnoct.
Prøvd Seroquel da? Mange sier det er dritt-piller / apedop, men jeg syns det fungerer fint.

Har selv brukt Zolpidem/Stilnoct, Zolpicone og Imovane ganske så ofte, i 1-2 år. Kjenner til det med toleransen og det å måtte ta flere tabletter, og det er jævlig kjipt. Kjip abstinens og. Når man legger seg for å sove, etter man har sluttet med det blir det tanker som "faen, jeg får ikke sove, helvete" og diverse frustrasjoner. Fikk også tics og spasmer.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Prøvd Seroquel da? Mange sier det er dritt-piller / apedop, men jeg syns det fungerer fint.

Har selv brukt Zolpidem/Stilnoct, Zolpicone og Imovane ganske så ofte, i 1-2 år. Kjenner til det med toleransen og det å måtte ta flere tabletter, og det er jævlig kjipt. Kjip abstinens og. Når man legger seg for å sove, etter man har sluttet med det blir det tanker som "faen, jeg får ikke sove, helvete" og diverse frustrasjoner. Fikk også tics og spasmer.
Vis hele sitatet...
Bruker selv seroquel, og jeg har etter 2 pakker enda ikke fått noe særlig toleranse mot den faste dosen på 20mg. Det eneste jeg kan klage på er 'hangover' som man får dagen etter med mindre man sover ut hele effekten (10-12 timer). Blir også så forbanna sulten, lagt på meg over 10 kg på 2 måneder, men det er dog positivt da jeg var tynn.
Trådstarter
45 9
Takk for alle svar. Har brukt melatonin, seroquel, +++
Seroquel er et mareritt for meg. Mange som har effekt av det, men jeg har slitt med en syk hangover dagen derpå. Melatonin funker som fortrøttende, men sovner ikke av det.
Vallergan funker ganske bra hos meg.
Men det må taes en god stund i forveien, og plutselig så smeller det.
Sitat av Dianavar Vis innlegg
Bruker selv seroquel, og jeg har etter 2 pakker enda ikke fått noe særlig toleranse mot den faste dosen på 20mg. Det eneste jeg kan klage på er 'hangover' som man får dagen etter med mindre man sover ut hele effekten (10-12 timer). Blir også så forbanna sulten, lagt på meg over 10 kg på 2 måneder, men det er dog positivt da jeg var tynn.
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt en del 25mg, skjønt ikke daglig, og har samme opplevelsen. Får ingen hangover om jeg tar den tidlig nok - tar den klokka sju på kvelden, sovner ni, våkner opplagt 6-7. Men er jo ikke alltid jeg har tid til å bruke halve døgnet på å sove så tar det ikke fast. Var veldig redd for å legge på meg, men det har ikke skjedd. Men nå er det uansett mange år siden jeg begynte å spise med hodet i stedet for magen.

Tror det å alternere mellom forskjellige kan forebygge toleranse, f eks seroquel/ vallergan (/atarax) i helgene når det er litt bedre tid til å sove halve døgnet.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Du tar faen ikke 30 sovepiller hver kveld, det skriver ikke legen ut. Spør legen din da om du ikke vil svelge flere tabletter. Du sier jo heller ikke noe om hva slags sovetabletter du bruker. Og nei, rohypnol ville være et helvete. Du ville mistet alle hemninger og fått en avhengighet som er verre enn en heroinavhengighet. Nå har vi derimot mange titalls svært effektive og trygge sovemedikamenter og leger som man kan snakke med.
Vis hele sitatet...
Regner med det er snakk om 10 x 3 som i styrke x antall.
Der 10 er styrken på pillene og 3 er antallet piller. Feks 10 mg x 3 zopiclone.

Ehh lame post. Ser mange andre hadde svart for flere uker siden. Best å lese mer enn bare to poster før en skriver svar.........
Sist endret av frtoretang; 3. juli 2016 kl. 21:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
45 9
Bare av ren nyskjerrighet, nå har legen byttet på opplegget. Får 5mg valium og 2 10mg stilnoct pr kveld. Men han ønsket og trøkke i meg nosinan, seroquel og melatonin på toppen. Som dere skjønner, er søvn et stort problem. Men jeg føler ikke for og trøkke i meg de tre sistnevnte. Fordi selv om stilnoct gjør en mer avhengi med tiden, er metabolismen i leveren uansett medikament, tilsvarende om jeg tar en stiloct ekstra?? Det var spørsmål.
Føler ikke at det hjelper og slenge på medikament etter medikament, selv om det er c-klasse prep? Er min forståelse av legemiddel riktig?

Bare legg til at legen jeg bruker har tatt meg ned fra en dose på 1-2 stilnoct, 3 valium 5mg, 6-8 paralgin forte, 3 ketorax 5mg, xanor 2mg pr dag, i løpet av 1 år.. Beinhard jobbing fra meg.. Men uten en lege som er villig til og følge opp, hadde det vert klin umulig.y
Sist endret av exxon81; 6. juli 2016 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.