Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5510
God dag kjære freaker! Som dere sikkert alle vet er i dag dagen hvor skattepengene endelig blir utbetalt til oss! Hurra!

Jeg har bare ett lite problem... De har ikke kommet .De har kommet til praktisk talt alle andre, men de har ikke ankommet min konto.
Det jeg er nervøs for i denne sammenhengen er rett og slett at staten har tatt dem av en eller annen udugelig grunn. Får man beskjed om de tar skattepengene du skulle fått? Eller bare skjer det?

Sitter ganske nervøs her. Det er nesten et helt depositum jeg får utbetalt, og jeg har veldig bruk for de.

På forhånd takk.
Det står selv på sidene til altinn at pengene kommer i sistedel av juni (fra 22 juni), forvent de innen 2 uker fra nå. Sjekk selvangivelsen din om hva du skal ha utbetalt, det kommer nok i hvertfall øyeblikk.

https://www.altinn.no/no/Portalhjelp...ivelsen/#27197
Sist endret av Larsiii; 22. juni 2016 kl. 11:18.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er vel ikke gitt at man får dem på flere måneder ennå? Jeg fikk mine, etter å ha fått selve "notisen" i går.
Ja, det var kanskje litt dårlig formulert. Det jeg lurte på var om det ville stått på selvangivelsen om de ville blitt tvangsinndratt for diverse forhold. Det står at jeg har en del til gode.

Det står fra 22. Juni. Og innen to uker. Jeg blir bare nervøs pga alle jeg har pratet med har fått dem, og jeg har hørt historier om folk som ikke får dem utbetalt.
Sist endret av JanitorScruffy; 22. juni 2016 kl. 11:22.
Skylder du staten penger? Nav, skatteetaten , bøter etc så trekker de pengene ! .. de fleste for varsel om dette
Du burde da selv vite om staten har ett krav på deg som er rettslig og til inndriving.

Sitat av JanitorScruffy Vis innlegg
Ja, det var kanskje litt dårlig formulert. Det jeg lurte på var om det ville stått på selvangivelsen om de ville blitt tvangsinndratt for diverse forhold. Det står at jeg har en del til gode.

Det står fra 22. Juni. Og innen to uker. Jeg blir bare nervøs pga alle jeg har pratet med har fått dem, og jeg har hørt historier om folk som ikke får dem utbetalt.
Vis hele sitatet...
Hadde du gidda lest så står også dette på oppgjøret:

Tilgodebeløp blir utbetalt/overført etter at det offentlige har foretatt motregning for eventuelle tidligere
ubetalte krav. Skatteoppkreveren vil sende egen melding om eventuell slik motregning.
Sist endret av Yalla; 22. juni 2016 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du får et eget brev tilsendt om de har tatt alt eller deler av skattepengene dine.

Hvis du gjorde endringer i selvangivelsen din, så er det ikke sikkert du får oppgjøret før august eller senest 12. oktober.
Jeg har heller ikke fått enda, om det beroliger deg.
Nå må du huske at det er ikke alle banker som oppdaterer på sekundet det står inne heller. Mange her på jobben som mottar lønn en dag før meg. Ville latt det gått litt mer enn 3 timer før paranoia`n tok deg.
Hvilken dato står det oppe til høyre i PDF-dokumentet ditt?

Edit: Kanskje relevant for deg? http://www.nettavisen.no/na24/tituse...423236897.html
Sist endret av Yochi; 22. juni 2016 kl. 12:46.
På min selvangivelse har det alltid stått "husk at noen får skattepengene utbetalt i august" eller noe sånt. Det stod ikke noe om at dette kun gjaldt selvstendig næringsdrivende, selv om jeg innbiller meg at er mest dem det gjelder. De har seinere frist for å levere. Jeg har alltid fått dem i juni, selv med endringer, men som student var jeg alltid livredd for å være en av de uheldige utvalgte som måtte vente til august.
De som har DnB får det gjerne på sekundet.
De som har Sparebanken eller annen bank, får det trolig ikke før i morgen.

De opererer med "Innen 2 uker" for å være på den sikre siden.
Nå har jeg sjekket i to ulike sparebanker. Hverken mannen min eller jeg har fått skattepenger på konto ennå.
Erfaringsmessig venter min bank så lenge som mulig med å utbetale til kundene. De klarer kanskje å suge til seg noen renter på den måten?
En gang solgte jeg en tilhenger ,og kjøperen betalte meg i banken en fredag noen timer før stengetid. Pengene var ikke på min konto før tirsdagen etterpå.
Vi får vente tålmodig så dukker de nok opp.
Klem fra Betty
Etter å ha sjekket litt rundt om kring på nettet ser jeg at jeg hadde glemt å utsette studielånet mitt. Og har heller ikke betalt på det. Så de har tatt pengene for å dekke deler av studielånet.

Jaja. Hah. Det gikk i alle fall til noe godt, I guess.
Det var jo dumt for deg, men du lærer kanskje til neste gang. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke skylder staten penger, så jeg fortsetter optimistisk sjekking av nettbanken
Klem fra Betty
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De som har DnB får det gjerne på sekundet.
De som har Sparebanken eller annen bank, får det trolig ikke før i morgen.
Vis hele sitatet...
Jeg har Melhusbanken, og pengene var der 07.00 i dag tidlig
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du vet det garantert hvis de har tenkt til å holde tilbake. Det er ganske mye papirer som skal sendes fram og tilbake før noen tar noe av noe som helst som i utgangspunktet skal krediteres deg. Hvis du ikke har sett purringer, inkassovarsler og betalingsoppfordringer++ kan du ta et stort glass med calm down juice.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Inkassosaker kan ikke tvangsinndrives uten at det foreligger rettslig behandling hos Namsmannen. Men - all gjeld som er til Staten (NRK, NAV, ubetalt restskatt fra i fjor, Barnetrygd og lista er lang) kan drives inn direkte. Dersom det er gjort vedtak om tvangsinndrivelse hos Namsmannen vil de ta av pengene, og dersom det står igjen noe vil du få dette overført.

Så - om du har en inkassosak på gang med Lindorf, og kravet som opprinnelig var på 500 kroner nå har kommet opp i flere tusen. Så blir ikke dette gjennomført med tvang før Namsmannen har akseptert det. I så fall må du gjøre motstand.

Klag alltid på alle inkassosaker, umiddelbart. Ved klage pålegger du dem å bevise kravet.