Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2315
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Heisann,

Jeg er vanligvis ikke den som spør så mye etter råd når det gjelder foto - jeg har en del erfaring innenfor emnet.

Jeg har begynt å tenke på neste prosjekt, der jeg ønsker å følge en av de hardere rammede rusmisbrukerne i Oslo for å dokumentere.

Det jeg derimot lurer litt på er hvordan dere ville gått frem mtp. å komme i kontakt med noen som kan egne seg som hovedperson og som kan introdusere meg til miljøet generelt.

Det er viktig for meg å respektere de involverte og ikke bare kjøre på og snikfotografere - jeg vil gjøre det intimt.

Kunne det vært en idé å ta kontakt med =Oslo f. eks?

Om noen har noen tips og komme med her, tar jeg gledelig i mot dem.
Bare å gå en tur i sentrum, egentlig. De som vanker i de åpne rusmiljøene er som regel veldig imøtekomme og greie å slå av en prat med. Ellers er =Oslo er god idé, eller FHN. Men de vil jo lure på hva bildene skal brukes til da. Dette er jo utsatte individer, som ikke alltid vet sitt eget beste til enhver tid, så du bør ha klare rammer å legge frem rundt prosjektet ditt.
Tror neppe noen som bruker narkotika vil bli tatt masse bilder av og fått dokumentert at de driver med noe ulovlig!
Kan forresten være greit med en introduksjon fra en eller annen part, når jeg tenker meg om. Særlig hvis du skal henge rundt i miljøet med masse fancy utstyr på kveldstid osv. Folka er som regel hyggelige, men det kan også skje ting i de miljøene når folk begynner å bli sjuke. Vet ikke hvor bekymret du er for sånt, men det er verdt å ha i bakhodet =)

Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Tror neppe noen som bruker narkotika vil bli tatt masse bilder av og fått dokumentert at de driver med noe ulovlig!
Vis hele sitatet...
Nei, tenk hvis noen fant ut at de drev med narkotika. Det er det jo ingen som kunne tenke seg.

Er nok mange som ikke vil bli fotografert av ulike årsaker, men jeg tror neppe det blir noe problem å finne noen som vil. Mange der som er litt fordi det at de er redde for at noen skal tro de er narkomane.
Sist endret av mentalmelt; 25. september 2015 kl. 00:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.