Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 20035
Heisann freaks!

Jeg skal prøve å være så kort og presis som mulig. Fredag 05/12-14 tok jeg fleinsopp for syvende gang. Jeg tok bare en dose på 1.5g, men hadde den værste opplevelsen jeg noen gang hatt opplevd, altså en skikkelig badtrip. I ettertid har jeg slitt med deppresjon, men dette vil jeg si at gikk over etter tre dager.
Dette fikk meg til å legge hasj og snus (Selvsagt fleinsopp og) på hyllen, iallefall midlertidig. Hver kveld jeg skal legge meg og prøve å sove, så skjer det noe som virkelig skremmer meg. Når jeg lukker øyene kjennes det ut som om jeg på en måte mister litt kontrollen på hva som skjer irundt meg, men dette er ikke så veldig ubehagelig, bare en ekkel følelse. Etter fem minutter, begynner jeg å svette som en gris, inni kroppen min er jeg iskald og utpå huden er jeg glodvarm, så var at jeg må snu dynen hvert femte minutt om ikke oftere.
Jeg kjenner at inni hele overkroppen min kjennes det ut som om jeg skjelver, men kjenner ikke dette om jeg holder armen der for å kjenne. Hjertet mitt kjennes ut som det banker i super-fart og skal snart stoppe å banke. Jeg ligger og får nesten panikk, og til slutt må jeg bare åpne øyene, reise meg opp og slå på et lys for å roe meg ned. Helt siden jeg tok fleinen (Utenom samme kveld) har jeg fått gjennomsnittelig tre timer søvn hver natt.
Nå i natt klarte jeg endelig å sovne, men våknet brått etter nøyaktig en time og alle disse ekkle følelsene omringet meg. Jeg slet med angst og depprisjon tidligere, men dette var for over to år siden og jeg har ikke kjent noe til dette før etter fredag da jeg tok flein.
Hva er det som skjer med meg? Er dette en type angst, eller hva er det? Jeg setter ufattelig stor pris på alle svar, for jeg er ikke redd å si at jeg er livredd for hva som skjer med meg. Dette er så utrolig ubehagelig og skremmende at jeg klarer nesten ikke å skrive dette engang.

Jeg har følt meg veldig bra helt til i går, da dette med hjertet begynte å skje. Jeg var så glad for at denne midlertidige deppresjonen hadde gått over, men nå er bare tanken på å prøve å legge seg i sengen igjen veldig skremmende. Vær så snill å svar meg freaks, jeg er redd Jeg kjøpte meg en Captain Morgan på polet tidligere i dag, og drakk omlag 0,15L av denne flasken en to timer før jeg la meg (Jeg hadde ingen ruseffekt når jeg la meg).
Hmm.. Hvor mye cannabis pleier du å røyke? Og hvor mye snuste du? Svettinga høres jo typisk ut som abstinenser som kan knyttes til at du har bråståppet med et av stoffene?
Sist endret av curiositycat; 11. desember 2014 kl. 01:56.
Snuste ca en dåse på to dager, og røyket normalt 2-3 ganger daglig. Jeg regnet med at svettingen og temperatur-opplegget var pga av stopping av å røyke, men nå kom denne jævla angst saken fire dager etter stopp, nå som jeg håpet på at svettingen og det skulle slutte. Jeg kunne ha levded svetting, kulde og lite søvn resten av livet, men dette her vil jeg bare at skal bli bort! Sitter og Gamer litt CS, prøver å få tankene på noe annet, men føler meg så jævlig at jeg såvidt klarer å spille spillet, og det er ikke noe som helst gøy å spille heller, å stirre i veggen er like underholdende akkurat nå. takk for svar, bare å snakke med noen føles som å få medisin
Jeg hadde akkurat det samme da jeg bæda på flein og fikk psykose, plagdes med dette i over 6 mnd. før jeg ble diagnosert med uspesifisert schizofreni.
Disse fenomenene ga seg ikke før jeg fant en anti-psykotika som funket på meg.

Opplever du noen andre merkelige forandringer i hverdagen din, eller er det bare når du prøver å sove?
Faen, nå ble jeg iallefall skremt Eneste jeg legger merke til ellers er at jeg har svake synsvedrageri, ikke noe spesielt farlig, og at jeg føler meg litt dum når jeg skriver ting, enten slik på freak eller til andre spillere på engelsk. Å snakke går helt greit, men føler meg som sagt litt 'dum' når jeg skriver :/
Kan vel ikke anbefale mer enn at du drar til lege og får deg selv utredet, desto tidligere desto bedre uansett hva årsaken er.
Har skjedd det samme med meg tidligere, for min del var det bare at jeg trengte tid til å fordøye inntrykkene (altså badtrippen). Fikk altså "afterglow" eller ptss noen dager. Gikk over helt av seg selv, og nå kan jeg ture igjen så lenge jeg gjør det med måte. Lykke til.
Hvordan har du det den dag i dag? Er dette lenge siden? Hvordan kom/kommer du deg igjennom dette? Takk
Du sier dette var den 7. turen din. Hvor ofte har du tura?
Turet to ganger i fjord, og fem ganger nå i høst. Jeg var en idiot og spiste 1g på tirsdag og 1.5 nå
På fredag

Turet to ganger i fjord, og fem ganger nå i høst. Jeg var en idiot og spiste 1g på tirsdag og 1.5 nå
På fredag
Sist endret av SoppVandreren; 11. desember 2014 kl. 02:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det var vel noen år siden, idag har jeg absolutt ingen tegn til noe lignende. Varte noen dager, kanskje en uke. Det beste rådet jeg kan gi deg er i hverfall at du virkelig ikke burde fyre deg en joint, uansett hvor fristende det kan være. Prøv å ta det helt med ro, se noen gode serier og spis bra. Så skal du se at du er bedre snart.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Hvordan har du det den dag i dag? Er dette lenge siden? Hvordan kom/kommer du deg igjennom dette? Takk
Vis hele sitatet...
Jeg tura i sommeren 2009 og trigget en psykose som varte nesten ett år, ble lagt inn i slutten av 09 på institusjon og var der nesten ett år. Ble mange runder med div. medisiner før jeg fant noe som funket for meg. Jeg hadde forøvrig flere symptomer enn det du beskriver, som f.eks vrangforestillinger og derealisasjon.

Per i dag så har jeg det relativt okay, nesten ingen symptomer igjen.

Kan godt hende seg du ikke er psykotisk med har bare trigget en panikk lidelse. Les opp på panikk lidelse og depersonalisasjon/derealisasjon.

Men til syvende og sist så anbefaler jeg at du blir utredet av en lege.

-edit-

Vet ikke om du mente meg eller negr nå men men jeg skrev nå uansett :P
Sist endret av Opteryx; 11. desember 2014 kl. 02:31.
Jeg holder med Negr, og ville kanskje kutta ned frekvensen på turinga endel. Hva er formålet ditt med å ture? Hvorfor gjør du det så ofte?
Sitat av Negr Vis innlegg
Det var vel noen år siden, idag har jeg absolutt ingen tegn til noe lignende. Varte noen dager, kanskje en uke. Det beste rådet jeg kan gi deg er i hverfall at du virkelig ikke burde fyre deg en joint, uansett hvor fristende det kan være. Prøv å ta det helt med ro, se noen gode serier og spis bra. Så skal du se at du er bedre snart.
Vis hele sitatet...
Jeg håper så ufattelig mye at det du skriver er caset! Jeg strevde virkelig med å spiste de første dagene, ble kjempe kvalm av mat, men nå klarer jeg endelig å spise relativt normalt igjen.


Sitat av Klavi Vis innlegg
Jeg holder med Negr, og ville kanskje kutta ned frekvensen på turinga endel. Hva er formålet ditt med å ture? Hvorfor gjør du det så ofte?
Vis hele sitatet...
Formålet mitt var først og fremst å se om dette var noe for meg, og om det så var det så ville jeg bare bruke det en sjelden gang for å oppleve fine ting i et kjedelig og relativt ensomt liv. Grunnet til at jeg gjorde det så ofte var fordi jeg aldri tok over 1g, ettersom jeg ville gå frem forsiktig. Siden dosene var så lave, tenke jeg at det gikk greit å ta det litt oftere.


Sitat av Opteryx Vis innlegg
Men til syvende og sist så anbefaler jeg at du blir utredet av en lege.
Vis hele sitatet...
Det jeg har lest om både panikk lidelse og depersonalisasjon/derealisasjon virker veldig likt det jeg nå opplever. Jeg glemte å nevne at jeg også har svake visuelle "bølger" om jeg stirrer litt en plass, skjer hele tiden når jeg leser akkurat nå ser jeg, ofte ellers og. Har aldri opplevd dette før og jeg blir bare reddere og reddere jo mere jeg leser om det. Tror jeg skal ringe legen i morgen
Nå har ikke jeg tatt flein ennå, men hvis jeg kan gi deg et tips som du bør prøve å følge så godt som mulig: ikke overtenk når det kommer til kroppsignaler og angsten. Slet med generalisert angstlidelse i lange perioder og redselen for panikkanfall og ting utenfor min kontroll gjorde angsten bare verre. Hvis jeg var en anelse svimmel, var det ikke lang vei til jeg var nært fullt panikkanfall fordi dette betydde jo at jeg "definitivt" kom til å besvime hvis jeg ikke kom meg vekk. Så godt det lar seg gjøre; gjør noe som roer deg ned til vanlig. Kroppen din er oftere sterkere enn du tror, men den innflytes veldig mye av tankene dine.
Ellers håper jeg du blir bedre. Tror det er en god ide å snakke med lege.
Enig med daze. Ikke overtenk, kroppens prosesser kan være tøffe. Apropos snus stans kan det føre til rastløshet i forskjellig grad. Får du nok mosjon? For min del hjelper det mye å gå. Hvis jeg bare sitter i ro og kjenner på hvordan jeg har det blir ting intens mtp det.

Lite søvn forsterker også det du opplever, en sliten hjerne kan kødde med deg.

Flein kan være tøft emosjonelt. Skriv gjerne en oppdatering på hvordan det går imorra kveld..
Slik jeg ser det må man ha litt helvete for å ha det godt, kanskje ingen trøst for deg nå men.

Hang on in there

Mvh en som har spist sopp jevnlig over sju år.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Nå har ikke jeg tatt flein ennå, men hvis jeg kan gi deg et tips som du bør prøve å følge så godt som mulig: ikke overtenk når det kommer til kroppsignaler og angsten. Slet med generalisert angstlidelse i lange perioder og redselen for panikkanfall og ting utenfor min kontroll gjorde angsten bare verre. Hvis jeg var en anelse svimmel, var det ikke lang vei til jeg var nært fullt panikkanfall fordi dette betydde jo at jeg "definitivt" kom til å besvime hvis jeg ikke kom meg vekk. Så godt det lar seg gjøre; gjør noe som roer deg ned til vanlig. Kroppen din er oftere sterkere enn du tror, men den innflytes veldig mye av tankene dine.
Ellers håper jeg du blir bedre. Tror det er en god ide å snakke med lege.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, det eneste som jeg kan tenke på å gjøre er å sitte på dataen eller se film/serie. Ikke akkurat det beste ettersom jeg kommer til å bli meget asosial om dette ikke gir seg Skal ringe legen i morgen, dette er helt forjævlig, skal aldri røre noe stoffer igjen. Alkohol regner jeg med at jeg kommer til å ta, men er fremdeles litt småskeptisk til røykings. Blir iallefall lenge til

Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hang on in there
Vis hele sitatet...
Tusen hjertelig takk Føler meg ganske grei nå, tok en 3t før det roet seg nok til at jeg kunne slappe av. Skal skrive ang. formen i morgen kveld!

Vil også føye på at etter jeg tok flein nå sist så har grammatikken min blitt mer retardert, haha. Det gjør meg egentlig ingen ting, men det er bare litt irritabelt å høre noen få nærme venner nevne det når jeg skriver
Sist endret av SoppVandreren; 11. desember 2014 kl. 03:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva opplevde du på turen?
1: Slutt med all form rusmiddler.
2: Finn deg en aktivitet som kan flytte fokuset ditt.
3: Slit deg ut fysisk med å gå lange turer, tren eller andre fysiske aktiviteter som gjør deg sliten å som kan hjelpe deg til falle i søv lettere.
4:mediter.
5:Spis bra.
Dette høres ut som panikkangst.
Sitat av matssh Vis innlegg
Hva opplevde du på turen?
Vis hele sitatet...
Jeg kan skrive litt smått om hvordan det gitt;

Tok det første inntaket ca. kl. 19:00, veide opp 1g tørket fleinsopp og pulveriserte dette for å så legge det i en [COLOR="RoyalBlue"]"Te-klype"[/COLOR] i en kopp med vann. Dette forhindret kjøttet til soppen til å spre seg utover i vannet, ettersom jeg hadde en teori om at kvalmen oppstår når kjøttet på soppen skal fordøyes.
Jeg drikke opp koppe og kjenner effektene begynner å tre igang bare få minutter etter første sup. Etter 30min kjenner jeg at det begynner å skje ting, men syns det fremdeles er veldig lite effekt, så jeg kaster i meg sopp-kjøttet jeg hadde tidligere i håp om at dette vil gi sterkere effekt. Klokken er nå irundt 20:00 og jeg trakter opp en ny kopp med 0.5g, kaster i meg både te og kjøttet. Jeg sitter og hører på herlig tromme-musikk, og har hodet lent bakover i stolen og nyter CEV's som er relativt milde, men fine å se på.
Jeg føler at effekten ikke blir noe særlig sterkere, så jeg bestemmer meg for å kaste meg i sengen for å se filmen [COLOR="RoyalBlue"]Coraline[/COLOR], som jeg hadde blitt tipset om å se fra noen på reddit.
Jeg hadde ikke lest meg så mye opp på filmen, bare sett noen få klipp og den så både trippy og artig ut. Her hadde jeg veldig feil, om jeg ikke husker feil så hander det om et barn som har to narsistiske foreldre, og hele filmen virker egentlig som noen som prøver å forklare om schizo eller noe lignende.
Klokken er nå 21:00-ish og jeg er nå ca. 20min inn i filmen, og det går ganske så greit. Plutselig klarer jeg ikke å høre hva de sier, og jeg reiser meg opp for å ta høytaleren inn til øret for å prøve å forstå hva det er som kommer ut av munnen til figurene på filmen. Når de snakket hørtes det 100% likt denne delen av [COLOR="RoyalBlue"]Shpongle's sang[/COLOR]. Jeg har ikke lest noen plasser om at stemmer vil bli så vrengt at de blir uforståelig, så jeg begynner å freake ut av tanken "Har jeg blitt gal?". Først så tenker jeg så som så at det bare er filmen, men etterhvert så blir hele meg fanget av en ekkel skrekk av at jeg virkelig har gjort det denne gangen, og at jeg har klart å bli gal.
Etter å sitte og så på mange flere filmer for å se om stemmene er slik der, som de og var, bestemte jeg meg for å gå ut en tur i håp om å klare å hente meg tilbake. Jeg går en liten tur irundt nabolaget til skuffelsen av å bare oppleve noe veldig ekkelt når jeg nærmer meg mitt eget hus igjen.
Det som skjedde var at det så visuelt ikke ut som om jeg kom meg videre Jeg kunne se føttene mine bevege seg fremover, men jeg flyttet meg ikke av plasses. Dette gir en veldig ekkel følelse og jeg tror jeg har havnet i en helt forfertelig gal tilstand der jeg ikke klarer å fungere nok til å gjøre noe som helt.
Dette går heldigvis over etter ca 4 sekunder, noe som føltes som minst ett minutt. Jeg vil forte meg hjem ettersom dette var veldig skremmende. Når jeg kom meg inn prøvde jeg å få litt ro i kroppen, men dette var veldig vanskelig.
Etter nærmere to timer får jeg endelig overtalt en veninne til å plukke meg opp, og bare tanken på at hun var på vei fikk meg til å bli meget mye roligere. På vei hjem til henne (Turen tar ca. 10min) ble jeg helt fin igjen, bare følte at jeg var veldig oppspilt og skjelven inni kroppen. Hun gir meg kveldens første hasj-trekk, og jeg klarer å roe meg ned helt for å så bli "edru" i tankene. Det eneste jeg kjenner nå er den ekle skjelve/puls følelsen jeg hadde i går-natt i brystet, jeg minstenker denne følelsen kom pga. at jeg røyket.
Jeg sover over til henne og føler meg helt normal neste dag. Vi drar ut på byen (Noe jeg igrunn angrer meg litt på, tenkte ikke over hvor mye dette måtte være for psyken) og koste oss veldig mye. Neste dag (Altså søndag) begynner deppresjons-helvette og jeg føler som om verden irundt meg er lengre unna og nesten litt uvirkelig (derealisasjon?). Nå sliter jeg med angsten bare virker det som, kanskje litt deppa og men ikke noe jeg ikke over lever. Jeg gruer meg som bare det, hver dag, til å legge meg til å sove.

Har lagt av 'rusmiddler' på hylla (Snus, koffein, hasj, psilocybin og alkohol) for å se hvilken mental tilstand jeg faktisk er i når jeg er 100% edru. Jeg har et ytterst sterkt ønske om å kunne røyke igjen (Dette gikk ganske greit den kvelden hos venninnen min), men skal utsette dette til iallfall en mnd, muligens lengre. Det å våkne hver dag er ganske ekkelt og kan jeg tilføye, da jeg føler at jeg nesten ikke har noe kontakt med omverdenen. Dette går heldigvis over etter en liten halvtime-time Håper dette var leselig og forståelig!

Sitat av Susa Vis innlegg
Dette høres ut som panikkangst.
Vis hele sitatet...
Jeg håper at det er det dette er, ettersom dette virker som noe man kan lære seg å avverge/bli kvitt for godt. Virker også som om det er relativ vanlig og går over etter en stund..
Sist endret av SoppVandreren; 11. desember 2014 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kjipt å høre at du hadde en dårlig erfaring med fleinsopp, men ser ikke noe grunn for at det du sliter med nå ikke blir å gå over relativt fort. Bare ta det rolig fremover, og prøv å se positivt på ting, nå får du deg en pause fra rusmidler, og kanskje du slutter helt med snus?
Er ikke alle tripper som er like lett å takle, men gi det litt tid så finner du nokk ut av ting

Det med at stemmer vrenges er helt vanlig, etter en grei dose sopp eller større doser LSD så har jeg ikke sjangs å skjønne hva de sier på tven/filmen.
Sist endret av EyesWideShut; 11. desember 2014 kl. 12:25.
Jeg opplevde noe av det samme etter en ubehagelig opplevelse med rusmidler. Det ble så ille når jeg lukket øynene for å sove, at jeg måtte slå på lyset og stå opp igjen med en gang. Etter noen netter uten søvn, begynte jeg å skrive ned tankene mine rundt det som skjedde, og kom frem til at det ikke var noe farlig og kun lå i hodet. Panikkangst rett og slett. Etter det gikk det greit å sove, men slet litt med panikkangst i forbindelse med cannabisrøyking noen år etterpå. Nå går det helt fint. Håper det ordner seg for deg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du har spist for mye sopp for ofte, rett å slett.

Psykedelika krever respekt, og fortjener den dypeste respekt, alkohol i tillegg dagen etter en tur hjelper heller ikke på. Beklager å måtte si det men dette er uansvarlig bruk av disse stoffene og du fikk en smell.

Jeg er enig med tipsene som gis ellers i tråden: Ikke bruk rusmidler, spis godt, ta det med ro. Skulle du kjenne panikken/rastløsheten kan å gå seg en tur hjelpe både mentalt og for å få litt mosjon i kroppen.
Sist endret av Dodecha; 11. desember 2014 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg vet så absolutt at jeg har misbrukt dette stoffet, og at dette kommer som fortjent. Jeg trodde rett og slett at om jeg tok milde doser kunne jeg eksperimentere litt ofte i starten (Bare for å finne ut om det er noe for meg). Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å ta fleinsopp igjen, lell om jeg har en krukke med 350-ish igjen. Muligens gi de til et godt formål? Jeg håper så inderlig at jeg kan røyke igjen uten at det utløser noen negative følelser både fysiskt og mentalt, men dette finner jeg nok ikke ut før om 1mnd, etter jeg har fått litt ro i sinnet ifra alt av rus, måtte det være nikotin, koffein eller annen narkotika Tusen takk for fantastisk feedback folken, det føles så godt at lell om jeg er alene i virkeligheten, så har jeg en haug med fantastiske mennesker med åpne sinn som jeg kan snakke med :')

Jeg var til legen i dag og fikk resept på Quetiapin Sandoz 25mg. Er det noen her som har erfaring med dette? Som jeg sa til legen, jeg vil ikke bruke legemiddler til å bli kvitt ett problem kun for å få et nytt (Mentalt avhengig av disse tablettene, kanskje etterhvert føler jeg at jeg ha dem for å få søvn, slik det er med div. sovepiller jeg hadde tidligere?) Vurdere å ikke ta disse før jeg legger meg i kveld, bare for å se om jeg klarer å pine meg igjennom denne prosessen uten noe hjelp ifra legemiddler. Kanskje ta en om jeg ikke får sove, siden jeg har fått 3t søvn hver natt siden inntaket
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg vet så absolutt at jeg har misbrukt dette stoffet, og at dette kommer som fortjent. Jeg trodde rett og slett at om jeg tok milde doser kunne jeg eksperimentere litt ofte i starten (Bare for å finne ut om det er noe for meg). Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å ta fleinsopp igjen, lell om jeg har en krukke med 350-ish igjen. Muligens gi de til et godt formål? Jeg håper så inderlig at jeg kan røyke igjen uten at det utløser noen negative følelser både fysiskt og mentalt, men dette finner jeg nok ikke ut før om 1mnd, etter jeg har fått litt ro i sinnet ifra alt av rus, måtte det være nikotin, koffein eller annen narkotika Tusen takk for fantastisk feedback folken, det føles så godt at lell om jeg er alene i virkeligheten, så har jeg en haug med fantastiske mennesker med åpne sinn som jeg kan snakke med :')

Jeg var til legen i dag og fikk resept på Quetiapin Sandoz 25mg. Er det noen her som har erfaring med dette? Som jeg sa til legen, jeg vil ikke bruke legemiddler til å bli kvitt ett problem kun for å få et nytt (Mentalt avhengig av disse tablettene, kanskje etterhvert føler jeg at jeg ha dem for å få søvn, slik det er med div. sovepiller jeg hadde tidligere?) Vurdere å ikke ta disse før jeg legger meg i kveld, bare for å se om jeg klarer å pine meg igjennom denne prosessen uten noe hjelp ifra legemiddler. Kanskje ta en om jeg ikke får sove, siden jeg har fått 3t søvn hver natt siden inntaket
Vis hele sitatet...
qutiapin er den beste sovemedisin imo, antipsykotika også, ikke er den vannedannende heller.
det hjelper også på underlige opplevelser og slikt, men pass på kosten du kan bli sykelig sulten når de begynner å virke.
jeg brukte de i et halvt år og fikk ikke problemer med avsluttning, skal trappes ned gradvis tho, som med all annen medisin.
Sist endret av Cosmos; 11. desember 2014 kl. 15:39.
Jeg vet så absolutt at jeg har misbrukt dette stoffet, og at dette kommer som fortjent. Jeg trodde rett og slett at om jeg tok milde doser kunne jeg eksperimentere litt ofte i starten (Bare for å finne ut om det er noe for meg). Jeg tror nok ikke at jeg kommer til å ta fleinsopp igjen, lell om jeg har en krukke med 350-ish igjen. Muligens gi de til et godt formål? Jeg håper så inderlig at jeg kan røyke igjen uten at det utløser noen negative følelser både fysiskt og mentalt, men dette finner jeg nok ikke ut før om 1mnd, etter jeg har fått litt ro i sinnet ifra alt av rus, måtte det være nikotin, koffein eller annen narkotika Tusen takk for fantastisk feedback folkens, det føles så godt at lell om jeg ikke har noen å snakke med om det IRL, så har jeg en haug med fantastiske mennesker med åpne sinn som jeg kan snakke med her innpå :')

Jeg var til legen i dag og fikk resept på Quetiapin Sandoz 25mg. Er det noen her som har erfaring med dette? Som jeg sa til legen, jeg vil ikke bruke legemiddler til å bli kvitt ett problem kun for å få et nytt (Mentalt avhengig av disse tablettene, kanskje etterhvert føler jeg at jeg ha dem for å få søvn, slik det er med div. sovepiller jeg hadde tidligere?) Vurdere å ikke ta disse før jeg legger meg i kveld, bare for å se om jeg klarer å pine meg igjennom denne prosessen uten noe hjelp ifra legemiddler. Kanskje ta en om jeg ikke får sove, siden jeg har fått 3t søvn hver natt siden inntaket
Sist endret av SoppVandreren; 11. desember 2014 kl. 15:43.
Jeg er ikke noe ekspert, men enig med Susa at det kan minne om panikkangst. Dette kan trigges av mange ting, og blir ofte en "ond sirkel". F. eks kan abstinensene pga sluttingen med snus og weed trigge panikkangsten fordi tankene fører dette i tilknytningen med badtrippen, og derfra starter panikkangsten. At du da våkner opp midt på natten i svette (som er helt vanlig ved stopp av røyking) kan derfor trigge angsten.

Jeg har ikke peiling på om dette er tilfellet hos deg, men tenker at det i hvert fall kan være en forklaring. Jeg ville i første omgang bare prøvd å ikke stresse meg for mye opp av dette. Sikkert lurt å droppe røykingen så lenge at abstinensene går over, for å se om ting roer seg ned da.
Jeg har mye av det du beskriver + mye mer. For meg hjelper aktivitet om dagen, sunn spising, og mye søvn. For å sove tar jeg sovetabletter og ser på tv-serier til jeg sovner. Prøv det fremover og hold deg unna rusmidler så kommer du deg nok. Det er værre å stresse det, blir ikke noe bedre. Bare prøv å slapp av.
Sitat av Susa Vis innlegg
Dette høres ut som panikkangst.
Vis hele sitatet...
tusentegn

Rart at folk aldri nevner panikkangst her på freak når folk nevner symptomer som ligner.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Jeg var til legen i dag og fikk resept på Quetiapin Sandoz 25mg. Er det noen her som har erfaring med dette? Som jeg sa til legen, jeg vil ikke bruke legemiddler til å bli kvitt ett problem kun for å få et nytt (Mentalt avhengig av disse tablettene, kanskje etterhvert føler jeg at jeg ha dem for å få søvn, slik det er med div. sovepiller jeg hadde tidligere?) Vurdere å ikke ta disse før jeg legger meg i kveld, bare for å se om jeg klarer å pine meg igjennom denne prosessen uten noe hjelp ifra legemiddler. Kanskje ta en om jeg ikke får sove, siden jeg har fått 3t søvn hver natt siden inntaket
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt Quetiapin for søvn, det er helt fint å bruke om man sliter for å sove. Det er ikke avhengighetsskapende. Kan lett gå opp en del i vekt av å bruke det, ikke pga matlysten den gir deg, men gjør noe med metabolismen i kroppen. Så prøv å ikke overdriv spisingen etter du har tatt de, for du kan få litt "munchies".
Hvis du skal prøve å sove uten sovetablettet i kveld blir det nok en god ide å få seg mosjon, dusj eller en varm kopp koffein-fri te. Respekterer ihvertfall det valget ditt veldig. Sovemedisiner er ikke noe å kødde med. Men husk at du har fått utrolig mye mindre søvn enn du trenger i det siste.
Du var rett og slett uheldig og fremkalte mye angst under en veldig intens, midlertidig rusopplevelse. Det er lett å tenke at man er blitt gal eller at ting kommer til å være sånn for alltid og sånn er fallhullet til angst-problemer også. Tror at man kommer til å gå rundt og stresse mer eller mindre for alltid, enten det er over panikkanfall eller problemer. Heldigvis går det an å bli frisk. Ikke glem å bruk tid med venner! Bra for kropp og sinn, det og.
Sist endret av dazezone; 11. desember 2014 kl. 17:11.
Sitat av mdz Vis innlegg
Jeg har brukt Quetiapin for søvn, det er helt fint å bruke om man sliter for å sove. Det er ikke avhengighetsskapende. Kan lett gå opp en del i vekt av å bruke det, ikke pga matlysten den gir deg, men gjør noe med metabolismen i kroppen. Så prøv å ikke overdriv spisingen etter du har tatt de, for du kan få litt "munchies".
Vis hele sitatet...
Det å gå opp i vekt kan jeg nesten se på som ett "+", ettersom jeg driver med styrketrening. Håper jeg klarer å få den ekstra vekten til å legge seg i musklene i stedet for vommen! Hehe

Sitat av dazezone Vis innlegg
Hvis du skal prøve å sove uten sovetablettet i kveld blir det nok en god ide å få seg mosjon, dusj eller en varm kopp koffein-fri te. Respekterer ihvertfall det valget ditt veldig. Sovemedisiner er ikke noe å kødde med. Men husk at du har fått utrolig mye mindre søvn enn du trenger i det siste.
Du var rett og slett uheldig og fremkalte mye angst under en veldig intens, midlertidig rusopplevelse. Det er lett å tenke at man er blitt gal eller at ting kommer til å være sånn for alltid og sånn er fallhullet til angst-problemer også. Tror at man kommer til å gå rundt og stresse mer eller mindre for alltid, enten det er over panikkanfall eller problemer. Heldigvis går det an å bli frisk. Ikke glem å bruk tid med venner! Bra for kropp og sinn, det og.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Jeg skal ut og gå meg en tur langs en innsjø like ved, tar vell en times tid. Tror det kommer til å gjøre veldig godt får kropp og sjel. Etter jeg startet denne tråden ser jeg mye mer positivt på hele saken, og har bestemt meg for å bare gå rett frem og skubbe de ekkle følelsene så mye jeg kan til sides, men samtidlig har jeg bestemt meg for å prøve å fremkalle et angst-anfall for å finne ut hva det er som trigger der, og hva som faktisk skjer med meg under det. Jeg skal notere ned verkmerdige følelser og legge det på bordet til legen. Er litt skremt for å få angsten, men jeg tror det kan lønne seg å utforske de mørke hjørnene i tankene mine nå, en gang for alle
Sist endret av SoppVandreren; 11. desember 2014 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tok Flein gangske ofte i høst, har ikke tatt på over 1,5 måneder nå.
Men har forsatt synsbedrag. Når jeg ligger i senga og stirrer, så begynner alt å riste litt og gå i bølger.
Spesielt da jeg våkner etter å ha sovet lenge så får jeg synsbedrag.
Noen som har hatt noe som ligner? Eller noen som vet hva jeg kan ha fått?
Sitat av Legalski Vis innlegg
Jeg tok Flein gangske ofte i høst, har ikke tatt på over 1,5 måneder nå.
Men har forsatt synsbedrag. Når jeg ligger i senga og stirrer, så begynner alt å riste litt og gå i bølger.
Spesielt da jeg våkner etter å ha sovet lenge så får jeg synsbedrag.
Noen som har hatt noe som ligner? Eller noen som vet hva jeg kan ha fått?
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker i det hele tatt, men det kan være HPPD.
http://en.wikipedia.org/wiki/Halluci...ption_disorder
Sitat av Legalski Vis innlegg
Jeg tok Flein gangske ofte i høst, har ikke tatt på over 1,5 måneder nå.
Men har forsatt synsbedrag. Når jeg ligger i senga og stirrer, så begynner alt å riste litt og gå i bølger.
Spesielt da jeg våkner etter å ha sovet lenge så får jeg synsbedrag.
Noen som har hatt noe som ligner? Eller noen som vet hva jeg kan ha fått?
Vis hele sitatet...
Kan være du har fått hppd. Du burde tatt deg en tur til legen
Liten update på formen i gårkveld;

Jeg gikk en tur irundt en innsjø like i nærheten, turen tok kanskje 1t. Veldig godt å bare gå og kunne lufte tankene litt. Når jeg kommer inn igjen er jeg stuptrøtt, men var veldig trøtt før jeg gikk turen og, men ble definitivt litt trøttere når jeg kom inn igjen. Jeg sitter våken i to timer før jeg hopper til sengs og slenger på en film. Klokken er nå 12:00 Det tar kanskje fire-seks minuter før jeg kjenner at temperaturene i kroppen blir veldig opp og ned, og ikke lenge etter dette skjer kjenner jeg svetten og hjertebanken starte.
Jeg får igjen denne ekle vibreringen i brystkassen, men etter jeg utfører noen puste-ølvelser i en liten tid så gir det verste av vibreringer seg. Jeg skrur ned volumet litt, legger meg på andre siden mens jeg lukker øyene og prøver å fokusere på hva de sier på filmen. Jeg sovner innen 5min !
28 minutter senere våknet jeg, sengen er gjennomvåt, kroppen er glodvarm og samtidlig iskald, det er like før det drypper svette av ansiktet mitt. Jeg drar ned på toalettet for å slå lens, og så drar jeg opp på rommet igjen. Angsten holder på å knekke meg, det var en veldig ekkelt opplevelse. Jeg ser tablettene legen skrev ut og tenker "fuck it".
Kaster i meg en tablett, ligger og ser på film i ca.30- 40min før jeg igjen prøver å sove. Denne gangen tar det ca 15min å få søvn på øyene, og det var ikke noe morsom opplevelse, tankekjøret var veldig aktivt. Endelig sovner jeg, og sover som et barn helt til neste dag, jeg fikk tilsammen ca. ni timer søvn i natt, og det er en fantastisk følelse.
Følelsen av å ha sovet så godt er nesten uvirkelig, det føles som om jeg ikke har sovet eller drømt på flere uker. Drømmene mine var for første gang på mange, mange år veldig sammenhengende. Til vanlig har jeg enten 50 forskjellige scenarioer i drømmene mine, eller så rekker jeg ikke å drømme noe (Regner med at jeg bare glemmer drømmene når jeg våkner?). I natt hadde jeg tre forskjellige drømmer, som alle varte relativt lenge og handlet som samme handling
Nå når jeg våknet kl. 09:00 var jeg fremdeles ufattelig trøtt, så jeg sov en ekstra 1,5t før jeg vånet igjen. Jeg står opp 10:30, drar ned og pusser tennene, dropper kaffe og føler ikke noe særlig for å ordne meg mat (Jeg har aldri vært en fan av å spise mat før en to timer etter jeg våkner). Sitter nå her og skriver dette, og føler meg relativt grei. Har de derre visuelle effektene jeg nevnte tidligere fremdeles, de virker som om de er her 24/7, som om alt sammen er litt bølgete, og setninger på papir/data ser ut som de svaier litt til høyre og venstre. Dette er ikke noe som jeg har så utrolig mye imot, så lenge jeg slipper deppresjon og angst, men vil veldig gjerne bli kvitt dette ettersom det er med å få meg på ekkle tanker

All-in-all, jeg syns medisinen var som gull, men det var veldig fælt å ligge dær å vente på at de skulle ta virkning. Det jeg egentlig vil gjøre nå er å ta disse fast hver kveld, men er som sagt redd for å erstatte et problem med et annet. Jeg kommer til å prøve i kveld som i går å bare sovne på egenhånd, for å så ta én tablett (Anbefalt dose er to) om jeg ikke klarer å sovne/holde på søvnen. Kjenner fremdeles et ubehag av derealisasjon som jeg håper også går over, ettersom dette får meg til å føle mindre både sympati og generelt livsglede. Kan med hånden på hjertet si at livskvaliteten har synket mange grader, som om alt nå er en kamp istedetfor ett normalt liv.

Litt for sen edit; Edit; Kan også bare føye til at jeg nå klarer å spise relativt normalt, kanskje ikke like mye som før, men nesten like ofte Følelsen av å få oppkast har også gidd seg, men jeg har nå fått veldig dårlig mage. Ikke det at jeg er uggen eller må på do hele tiden, men når jeg er på do så, hvordan skal jeg si dette på en ikke så ufyselig måte? Om du vil unngå å vite resten så slutt å lese nå; -----------------------------------------------------------------------------------Det rinner ut
Sist endret av SoppVandreren; 12. desember 2014 kl. 11:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du trenger ikke nødvendigvis og slutte å røyke cannabis eller og ta psykedeliske midler, men gjør alt med måte. Og om du skal fortsette med det så bør du trene masse, slit deg ut fysisk som 2ralf sier. Bad trips er ofte et hint om at det er ting i livet ditt du bør jobbe litt med, ikke ignorer de tingene du opplever på turen.
Sitat av matssh Vis innlegg
Du trenger ikke nødvendigvis og slutte å røyke cannabis eller og ta psykedeliske midler, men gjør alt med måte. Og om du skal fortsette med det så bør du trene masse, slit deg ut fysisk som 2ralf sier. Bad trips er ofte et hint om at det er ting i livet ditt du bør jobbe litt med, ikke ignorer de tingene du opplever på turen.
Vis hele sitatet...
At du i det hele tatt nærmest oppfordrer en med psykiske problemer å innta cannabis og psykadeliske midler er i seg selv forkastelig. Trening hjelper ikke på underliggende latente psykiske problemer, det kan døyve dem, og muligens rette litt opp i en nevrokjemisk ubalanse. Anbefaler TS å gå til psykolog, legge rusmidler på hylla, og når han føler seg helt klar kan han forsøke smått igjen om dette er noe han ønsker.
Skjedde litt av det samme med meg etter at jeg slutta med cannabis. Det at du føler at du mister kontroll over deg selv er starten på ett panikkanfall. Om du har hatt panikkanfall eller ikke vet jeg ikke, men hvis det skulle skje så bare husk at det ikke er farlig. Uansett hvor ubehagelig det er. Jeg vil tro at du har utløst en type svak psykose av bad trippen. Man vet aldri heller når det kan gå over. Det kan ta dager, uker, måneder, år. Ble hvertfall en del bedre hos meg etter 6-8 måneder.

Kan også si det at det å ta psykiske rusmidler igjen er noe du ABSOLUTT ikke burde gjøre. Da leker du for mye med psyken din.

Kan også si det at det å ta psykiske rusmidler igjen er noe du ABSOLUTT ikke burde gjøre. Da leker du for mye med psyken din.
Sist endret av halfagram; 18. desember 2014 kl. 11:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takker så utolig mye for all supporten folkens, det varmer virkelig hjertet når jeg ser hva dere skriver, og ikke minst er det godt for psyken min å få litt innsikt på tema Nå sliter jeg heldigvis ikke lengre med søvn, og det å legge seg er igjen behagelig! Jeg har begynt å våkne veldig ofte etter kl. 05:00, men dette skyldes ryggsmerter (Dette har jeg ikke opplevd før jeg tok fleinen, men har slitt med sterke ryggsmerter i flere år). Som #Legalski sier ovenfor, så får jeg også synsbedrageri flere ganger om dagen. Dette går ifra milde bølger til å se en veldig sjelden gang (1-2 ganger om dagen) en svart flekk eller noe lignende som plutselig dukker opp i et millisekund før den blir borte igjen. Jeg har fermdeles depersonalisering, men i en relativt svak grad som ikke plager meg så veldig mye. Ønsket jo selvsagt at det ikke var slik, men dette er absolutt noe jeg kan leve med
Det som kanskje er det værste nå er noe jeg selv tror er et svakt symptom av HPPD. Alt jeg ser er liksom tynnet ut med hvite, ja vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men se for deg et spill, så våkner karakteren din nettopp så er alt sammen litt hvitt med en gang han åpner øyene. Slik er det. Se for deg [COLOR="RoyalBlue"]'dette'[/COLOR] bildet, bare i en veldig svakere versjon og uten den hypnotiserende effekten. Jeg fikk som nevt tidligere i tråden resept på Quetiapin Sandoz 25mg som jeg egentlig skal ta to av hver kveld i en periode, men klarte å holde meg til å bare ta én tablett den andre kvelden etter legebesøket. Etter dette gikk det relativ greit å få sove, ikke noe spesielt behagelig, men jeg klarte å sovne etter noen timer.
I starten av denne uken ble jeg og legen min enig om at jeg skulle ta to av disse tablettene hver kveld hele denne uken, men jeg holder meg til én hver kveld, ettersom jeg somsagt ikke er noe fan av legemiddler Grunnet til at jeg skal ta tablettene nå er ikke for søvnen sin del, men depersonaliseringen. Jeg vet ikke om det kanskje er dumt av meg å ikke ta to tabletter, men jeg vil heller at synet skal få en "hjelpende hånd" til å komme seg til normalt igjen på en naturlig måte, istedetfor at tablettene gjør hele jobben.
Angående angsten og deppresjonen så får jeg noen "anfall" med deppresjon der jeg faktisk tenker og tror at jeg ikke har vært uten deppresjonen siden inntaket av fleinsopp (Jeg føler meg egentlig helt normalt i psyken utenom disse anfallene) og da kommer selvmordstankene som jeg hadde for noen år siden tilbake. Disse 'anfallene' varer heldigvis bare i en fem minutter og det klarer jeg å tenke når de kommer, så egentlig ikke noe stress dette heller. Det nærmeste jeg kommer panikkangst nå er tunge hjerteslag, tung pust (Jeg har astma, det er ikke astma-anfall) som kommer noen ganger om dagen men igjen blir borte under tre minutter ca. Jeg får også noen "anfall" der jeg bå en måte føler at jeg detter igjennom bakken (Høres helt sykt ut, men det skjer), men dette varer bare et lite sekund og skjer muligens en gang hver 1-2 dag, så igjen, ikke noe stress
Det er bare å skyte på med spørsmål om det er noe dere lurer på. Jeg har fått igjen matlysten, har blitt aktiv i styrke-trening igjen og har blitt flink til å gå kvelds-turer Har merket at jeg egentlig er sulten hele tiden, men dette skyldes nok tablettene.

Dere aner ikke hvor mye dere har hjelpet meg folkens, jeg kan ikke få skrevet i ord hvor glad jeg er for at dere har gitt meg en så herlig respons på tråden min! Om det er noen som sliter med noe lignende, eller bare vil ha noen å snakke med i det heletatt, ikke vær redd for å sende på en PM, du er ikke alene!
Bra å se at du svarer så positivt til innleggende. Jeg har gått igjennom nesten akkurat det samme som deg, bare kanskje hakket verre. Hadde panikkanfall 5-7 ganger om dagen de 3 første ukene. Dødsangsten var så ille at jeg trodde jeg skulle bli kvelt hvis jeg svelgde mat. Levde på vann og knekkebrødet i starten av dette. Å hvis jeg spiste ute var jeg redd for at noen hadde puttet cannabis i maten min. Turte heller ikke å ta medisinen min siden jeg var redd for at den skulle drepe meg. Å de første 3 månedene gikk jeg konstant å tenkte at jeg skulle slutte å puste.

Dette er ikke et "Jeg har det verre en deg slutt og klag" innlegg, men det er bare for å vise deg at det kunne vært verre og at det finnes andre som har opplevd det samme. Å du aner ikke hvor mye trening og det å være sosial hjelper. Da føles det nesten ikke ut som at de tankene ikke er der lenger, så det anbefales. Jeg er også redd for å bli pillevrak, men det som hjalp meg veldig var å ha en valium som backup, hvis det skulle bli veldig ille. Så jeg har blitt vandt til den tanken "hvis det blir for ille tar jeg bare en valium" Har fortsatt ikke tatt en så bare den tanken hjelper veldig. Stå på!
Sitat av Opteryx Vis innlegg
Jeg tura i sommeren 2009 og trigget en psykose som varte nesten ett år, ble lagt inn i slutten av 09 på institusjon og var der nesten ett år. Ble mange runder med div. medisiner før jeg fant noe som funket for meg. Jeg hadde forøvrig flere symptomer enn det du beskriver, som f.eks vrangforestillinger og derealisasjon.

Per i dag så har jeg det relativt okay, nesten ingen symptomer igjen.

Kan godt hende seg du ikke er psykotisk med har bare trigget en panikk lidelse. Les opp på panikk lidelse og depersonalisasjon/derealisasjon.

Men til syvende og sist så anbefaler jeg at du blir utredet av en lege.

-edit-

Vet ikke om du mente meg eller negr nå men men jeg skrev nå uansett :P
Vis hele sitatet...
Jeg lurer veldig på hvor mye du spiste, og hvor ofte du trippet? Var det kun en sopptur som utløste et år i psykose?
Sitat av steez_ Vis innlegg
Jeg lurer veldig på hvor mye du spiste, og hvor ofte du trippet? Var det kun en sopptur som utløste et år i psykose?
Vis hele sitatet...
3 tripper på ca litt under en måned.

Første trippen var 0,5 g og veldig morsom og spennende, andre trippen var en badtripp fra helvete på ca 3 g der jeg var sikker på at jeg kom til å dø, men kom tilbake til verden relativt frisk.

Den siste trippen var 1,5 g og var for det meste ubehagelig, men ikke direkte en badtripp. Problemet var at jeg følte at jeg ikke hadde landet dagen etterpå når jeg stod opp og symptomene bare eskalerte i dagene, ukene og måndene som kom helt til jeg hadde blekkspruter som vrei og sleit seg inn i hode mitt på dagen til bursdagen til min sønn. Da brøt jeg helt sammen og fikk hjelp til å komme meg til lege.
▼ ... over et år senere ... ▼
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Vet dette er en gammel tråd, men hvordan går det med deg? Ruser du deg? Har du blitt frisk? Hvordan har prosessen vært?
Jeg er enig med susa i at dette høres ut som angst. Du hadde en tung opplevelse, kom deg igjennom det. Psykolog kan kanskje hjelpe, men de er gjerne veldig uforstående når det gjelder psykadelika. Angst kan føles veldig fysisk, du trenger ikke engang være redd for noe, kun oppleve fysiske symptomer. At hjertet ditt roer seg etter du har samla deg er betryggende, da dette indikerer angst, ikke hjerteproblemer. Helsevesenet er veldig naive når det gjelder psykadeliske stoffer, så det kan bli problematisk å skaffe en a4-diagnose. Jeg ville rådhørt meg med så mange erfarne psykonauter jeg kunne mens jeg samtidig forsøkte å se rasjonelt på opplevelsen min og drøfte dette skikkelig. Jeg ønsker deg lykke til. Du skriver ikke ''dummere' enn vanlig, noe redd kanskje, men du skildrer tankene dine på en god måte og det er enkelt å lese hva du skriver. Du kan betrygge deg med det, ihvertfall. Forøvrig, hjalp Cpt.Morgan midlertidig mot symptomene dine? Det kan jo være verdt å sjekke ut, da det også indikerer på angst. Uansett hva det er er det nesten garantert en psykisk lidelse, og da er alkohol en veldig dårlig ting så jeg ville holdt meg helt unna det og heller stått i stormen til det forhåpentligvis går over (noe det sannsyneligvis gjør).
▼ ... noen uker senere ... ▼
Først og fremst må jeg beklage for sent svar, når jeg leste innlegget så tenkte jeg å svare litt senere men glemte helt av det. Sorry =)

Sitat av HelloInsomnia Vis innlegg
Vet dette er en gammel tråd, men hvordan går det med deg? Ruser du deg? Har du blitt frisk? Hvordan har prosessen vært?
Vis hele sitatet...
P.d.d. går ting veldig bra, jeg sliter ikke så mye med søvn, trives bedre enn på lenge på jobb, er fullt aktiv i trening og føler bare livet begynner å smile så smått til meg. Jeg opplever svært få av de symptomene jeg følte tidligere. Depresjonene er fremdeles borte, angst i edru tilstand er ikke-eksisterende, depersonalisering er borte, søvn er tilbake til sitt gamle seg og jeg ser generelt sett bare mer positivt på ting. Jeg opplever dog av og til noe derealisering, men dette kommer og går iløpet av 5-10min, de kommer oftere når jeg røyker opp til seks trekk første gangene etter en pause, men jeg ser ikke så mørkt på det men heller som noe fascinerende/bonus effekt fra rusen. Det er jo ikke direkte behagelig, men det er litt spennende, annerledes og snålt. Vet jo at det ikke indikerer på at det er sunt for meg å røyke, men jeg kommer nok aldri til å slutte helt å røyke samt at jeg har godtatt at denne effekten vil forekomme fra tid til annen og gjør da bare det beste ut av det =) Jeg har også utviklet angst under THC-rus, noe jeg også har godtatt at jeg må leve med da det ikke er direkte farlig og jeg som sagt bare må prøve å gjøre det beste ut av det. Det kjennes en sjelden gang (1-3 ganger hver andre mnd.) ut som jeg holder på å dø mtp. hjertestopp, men som en jeg jobbet med tidligere alltid bruke å si i alle sammenhenger; Du kjenner nå iallefall at du lever da!

Som du sikkert forstår så ruser jeg meg, dog jeg drikker svært sjeldent, iallefall nok til å bli full. Kan finne på å kjøpe inn en sixpack som varer ut til søndag, men drikker sjeldent mer enn det. Ellers har jeg være veldig på og av hasj siden alt dette, det blir som et love/hate relationship, hvor de gangene jeg tar meg pauser så er det fordi jeg har tenkt så mye over at det ikke er direkte sunt for psyken og derav føler at det ikke er ok å røyke det hver dag som mange (Og jeg selv fra tid til annen) gjør. Dette fører til at jeg blir litt imot det når jeg er på pause da mange av mine venner er hverdagslige røykere, men når jeg starter på igjen så har jeg ikke noe imot det, dog jeg ikke får fullt så mye fra det som før.

Utenom hasj og alkohol har jeg startet å snuse igjen, tatt cola og mikrodoser av Savlia. Har tenkt litt på å ordne meg MDMA igjen en kveld for å bryte ut av noen få tankemønstre jeg kunne klart meg foruten, samt at å teste ut LSD en sommerdag kunne vært interessant, dog jeg tror ikke det blir noe psykadelika i nærmeste fremtid da jeg ikke føler meg 100% som "den jeg var før", men hvem vet. =)

Prosessen har både vært tung og lærerik. Jeg har forandret mange synspunkt på ting og føler at etter både turen og tiden etter har gjort meg til en person som går litt etter det jeg faktisk vil. Jeg har både blitt mer åpen, åpensinnet og ser nye verdier i visse ting som jeg ikke gjorde før. Jeg tror turen tok et oppgjør med minnene mine jeg hadde fortrengt fra før når jeg slet med sterk DR/DP, depresjon og angst. Jeg tenkte ikke så veldig dypt på disse opplevelsene under turen, men på en eller annen måte ble jeg trekt tilbake til den tiden jeg slet så mye, og måtte co-op'e med det samt prøve å fortså hva det var som trigget disse følelsene. Det var en ufattelig sterk og vanskelig tur å styre seg igjennom, men jeg har klart å se mange av de positive tingene jeg lærte og opplevde oppi det hele.

Når det kommer til om jeg har blitt frisk så både ja og nei, vanskelig å si egentlig. Jeg føler meg relativ som meg igjen så kan ikke klage på det, ting er ikke ubehagelige lengre når det kommer til både psyken og fysikken i kroppen, men jeg tenker av og til på om jeg fremdeles er derealisert hele tiden og bare har vendt meg til det slik som før, eller om jeg hr blitt kvitt det. Uansett hva svaret er så utgjør det ingen forskjell da jeg har godtatt det og lever lykkelig med det! =)


[quote=Relevant;3302447]Forøvrig, hjalp Cpt.Morgan midlertidig mot symptomene dine? Det kan jo være verdt å sjekke ut, da det også indikerer på angst.

Når jeg drakk Morgan eller noe annet med alkohol på tiden jeg skrev tråden så dempet det ikke direkte symptomene, men jeg brydde meg ikke like mye om dem. Jeg klarte liksom å spille CS og snakke tull og kose meg, men jeg måtte finne godformen, for mye alkohol ga meg hjertebank når jeg skulle sove og for lite alkohol ga meg en sånn zombie-state der jeg bare satt og tenkte over hvor jævlig jeg hadde det og hvor kjedelig ting er

Sitat av Relevant Vis innlegg
Uansett hva det er er det nesten garantert en psykisk lidelse, og da er alkohol en veldig dårlig ting så jeg ville holdt meg helt unna det og heller stått i stormen til det forhåpentligvis går over (noe det sannsyneligvis gjør).
Vis hele sitatet...
Jeg var også skråsikker på at det var en psykisk lidelse(r) mens det foregikk på sitt verste, og det er godt mulig at det faktisk stemmer, men etterhvert som tiden gikk så føltes (føler) det mer ut som om jeg har gått igjennom en renselse-prosess. Føler liksom at mine personligheter og interesser har spiret igjennom og føles soleklare, samtidig som jeg har fått smaken for mye ny musikk, kultur og språk. Hvis ting fortsetter slik som det gjør nå så vil jeg være kvitt alle plager m.m. innen et års tid tenker jeg, og jeg sitter igjen med kun positive inntrykk fra det hele. Det føltes litt slik ut når jeg slet med mye av det samme for mange år siden, men det var en langt mørkere og jævligere opplevelse der jeg satt igjen med andre inntrykk, dette er noe helt annet. Jeg føler liksom ikke at jeg har brutt ut av DR/DP og angst/depresjon, det føles langt mer som om jeg har brutt ut av et skall på en måte. Høres helt snålt ut, men det er vanskelig å sette ord på det.


Sorry for at det ble litt langt, følte for å fortelle detaljert

Haha, flirer litt for meg selv når jeg leser siste avsnittet av førsteposten, samt blir litt klein
Sist endret av SoppVandreren; 21. april 2016 kl. 16:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I en av mine utallige psykoser, opplevde jeg at kroppen besto av et uendelig antall "strenger". Der disse strengene gikk mot, brukte kroppen mye energi. Det vil si, hvis jeg spilte et spill som krevde at jeg tenkte, kunne strengene fokusere seg på f.eks. forrerst i venstre hjernehalvdel, og midterst i høyre hjernehalvdel. Om jeg brukte høyrehånden min til å f.eks. løfte noe, var alle strengene fokusert på høyrehånden.

Disse strengene blir ofte værende igjen der du brukte dem, fordi du anstrenger fler deler av kroppen samtidig. Dette kan ta skape knuter i disse strengene. Når du til slutt klarer å slappe av i disse delene, altså at strengene er ferdig med oppgaven sin der, begynner de å spinne jævlig fort, og slippe taket. Når de gjør dette, blir du veldig svett, varm, og det føles nesten ut som om det vibrerer, fordi knutene løses opp. Jææævlig fort.

Dette er en utrolig positiv ting for meg, og hver gang de løser seg opp merker jeg en betraktelig forskjell på hele kroppen.

Det virker som om det var øynene dine som var den siste knuten, og med en gang du lukket øynene dine, begynte knutene å oppheves.

Det at du har følt på dette som en renselse er for meg helt naturlig. Kroppen din har blitt kvitt mye ubehagelighet. Jeg opplever også økt interesse for ting når slikt skjer.

Godt å høre at det går fint med meg!