Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 12678
Fant en gammel klokke i mitt eget hus jeg aldri klarer og huske jeg har kjøpt, det står det er en rolex oyster perpetual datejust. Det er alt jeg vet, er helt grønn når det kommer til klokker. Noen måter jeg kan sjekke om denne er fake?

http://imgur.com/a/piccH

Beklager for dårlige bilder, var i et mørkt rom.
Dra til urmaker, de har greier på slikt Også fint om du tar bilde av baksiden da all info som regel er der
Mulig å få bilde av baksiden?
Syns detaljene ser litt upresise ut. Særlig rundt glasset.
Sist endret av Don P; 2. oktober 2014 kl. 23:03.
Husk å fortell oss om klokken var ekte eller ikke når du har fått bekreftet det da ts
Sjekk om den er vanntett alle Rolex klokker er det mens fake er som regel ikke.
Hør om den tikker Rolex klokker tikker ikke som vanlig klokker.
Sist endret av Kjartan27; 2. oktober 2014 kl. 23:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan se det ganske lett om det er en dårlig kopi.

Viseren skal "flyte" og ikke hakke(Ekte flyter)

Vekten virker for lett(Sjekk vekten på den på hjemmesidene til Rolex og vei den)

Hvis ikke er det bare å ta tURen til urmakeren
Sist endret av Schlaeg; 2. oktober 2014 kl. 23:12.
Ser og at forstørrelsen i glasset ikke ser ut til å være "tilpasset" datoskiven.
Syntes klokkeskiva ser litt skeiv ut, men kan jo være måten bildet er tatt på.
Men stikk til en urmaker så får du nok et bedre svar enn her
Sist endret av KjellFresh; 2. oktober 2014 kl. 23:28. Grunn: baretull
Ser ut til at den har god verdi dersom den er ekte ihvertfall.

Sjekk opp med en ordentlig urmaker og si ifra her hva resultatet ble!
Sneakey
Trådstarter
Takk folkens!

Skal få sjekka den
Ut fra bilder av orginaler på nettet er jeg veldig sikker på at den er fake.
Tror den er fake. Glasset skal ikke være mulig å ripe i tillegg til at forstørrelseglasset over datoen ser veldig dårlig ut
Det er vanskelig å si, grunnet at bildene ikke er så veldig gode. Uansett er det en Rolex Datejust II med modellnummer 116333, og er verdt en grei sum penger dersom den er ekte. Det er dog ikke en veldig vanlig kombinasjon, den du har der. Altså, med den lenken.

Jeg setter dog en knapp på at denne ikke er ekte, grunnet småting med urskiven:
Nummeranvisningene rundt er ikke standard, disse skulle vært små firkanter i ring, ikke små tagger.
Om du ser de små sirklene du har utenfor diamantene, så er dette noe som oftest ikke sees. Disse skulle istedet vært ørsmå romertall.
Lenken:
Uvanlig å ha en slik lenke på dette uret.
Bezelen:
Virker å være for smal.

Men som sagt, vanskelig å se grunnet bilder, så ta den med til en urmaker som kan gi en bedre analyse.
Spør på Tidssonen.no. Der får du garantert svar på ektehet og verdi
Den kronen så ganske smal ut, en Rolex skal alltid ha en krone som skrus fast. Har din det?
Jeg er også enig i at forstørrelsen ikke ser riktig ut.

For å være til mer hjelp trenger jeg bedre bilder og/eller et bilde av serienummeret.
Serienummeret skal være under lenken (må fjernes) på kl. 6-siden av huset.

En siste ting du kan svare på uten bilder hvordan ringen rundt urskiven er å rotere.
Lett eller tung å rotere på, og ingen, lave eller høye klikkelyder?
Sist endret av Frenor; 3. oktober 2014 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The Merciful One
mr5050's Avatar
ta av baklokket og da burde du se om det er jalla eller ekte vare da de ikke er noe plast i rolexurverket
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Jeg kan også anbefale å spørre på http://www.reddit.com/r/watches. De kan sykt mye, og er veldig behjelpelig med å peke en stygg finger på fakes.
Sitat av joacimz Vis innlegg
Fant en gammel klokke i mitt eget hus jeg aldri klarer og huske jeg har kjøpt.
Vis hele sitatet...
Med mindre du har meget god privatøkonomi må du da huske om du har kjøpt en så dyr klokke eller ikke?
Den er fake hvis dato-tallet ikke blir forstørret av det lille glasset. Du skal lett kunne se tallet på ekte Rolex-klokker.
En vanlig urmaker her til lands vil neppe kunne fortelle deg med sikkerhet om den er original eller ikke, om du skal ta den med til noen så ta den med til en Rolex Forhandler.

Når det kommer til om viseren flyter eller om datoen forstørres så har dette svært liten betydning som regel. De aller fleste kjenner til nettopp dette, ergo når man lager klokker som skal lure folk, så inkluderes disse detaljene helt åpenbart i kopiene. Det er sånne skikkelig rask kopier som ikke har dette her, slike som faller i fra hverandre bare du kaster et hardt blikk på dem.

Det er dette som er hele opplegget bak kopier, om det så måtte være klokker, biler, antikviteter, kunst, militaria, mynter, sedler, etc etc etc. Få det så likt som overhodet mulig originalen.
Selvfølgelig er den fake om du ikke "husker" at du har kjøpt den. En Rolex koster fra 50.000 kr og oppover; modellen du viser koster rundt 100k. Det er ikke noe du glemmer å ha kjøpt.
100k? Du tenker ikke på President utgaven da? Den modellen her som TS viser får man fint til rundt 30k.

Originale Rolex får du faktisk kjøpt helt ned til noen skarve tusenlapper. Da klokker som er produsert før Rolex ble så kjent som det er i dag, men det er fortsatt en Rolex.
Den modellen der kan du få for 16k på finn.
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
100k? Du tenker ikke på President utgaven da? Den modellen her som TS viser får man fint til rundt 30k.

Originale Rolex får du faktisk kjøpt helt ned til noen skarve tusenlapper. Da klokker som er produsert før Rolex ble så kjent som det er i dag, men det er fortsatt en Rolex.
Vis hele sitatet...
Brukt ja, men ikke ny. Bruktpriser er et helt annet ballgame.
Rolex klokker koster ikke nødvendigvis 50 tusen og oppover. Det finnes modeller som har stainless steel som egentlig ikke er gull. Ikke alle modeller er fulle av ekte gull og diamanter.
Viss personen har kjøpt klokka selv burde han huske om den er ekte eller fake. Viss han har skaffet den på ett annet vis er det mulig at den er ekte men det finnes jo veldig mange falske rolex klokker.
For og si det slik: Jeg tror ikke du har kjøpt deg en oyster perpetual uten og huske det da de er nogenlunde stive i pris
Om en drar det litt lenger ligger det jo litt annet gull og glimmer i bakgrunnen på siste bildet. Historien er tynn og jeg er overbevist om at klokken er falsk

Litt festlig at TS også har denne tråden der han sier han bor i et hybelhus. Så klokka er nok funnet i eget hus.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=273599
Sist endret av Don P; 5. oktober 2014 kl. 22:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mens vi enda er inne på klokker og vet at dette blir litt OT, men la gå.
Er det noen her som har peiling på Hublot i Norge? hvem som er forhandler og pris på modellene?
Vil gjerne høre en update fra TS om han har funnet ut noe.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Mens vi enda er inne på klokker og vet at dette blir litt OT, men la gå.
Er det noen her som har peiling på Hublot i Norge? hvem som er forhandler og pris på modellene?
Vis hele sitatet...
Urmaker Bjerke har hublot, patek, rolex m.fl

Mulig du finner prislister på nettsidene deres, Evt kan man sikkert ringe/maile og få det tilsendt.

Ellers er tidssonen sitt forum et mye bedre sted å diskutere klokker :-)
Sist endret av 3RD; 7. oktober 2014 kl. 23:34.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Kjartan27 Vis innlegg
Sjekk om den er vanntett alle Rolex klokker er det mens fake er som regel ikke.
Hør om den tikker Rolex klokker tikker ikke som vanlig klokker.
Vis hele sitatet...
det stemmer ikke.
Rolex har vanlige klokker som tikker de også.
Sitat av somnium Vis innlegg
det stemmer ikke.
Rolex har vanlige klokker som tikker de også.
Vis hele sitatet...
Det er svært få og ikke særlig utbredt slik som de andre modellene som Sub, SD, Explorer, DJ osv. De har modellen som heter OysterQuartz som gikk ut av produksjon i 2001.
Sist endret av Donkeybrain; 8. oktober 2014 kl. 01:45.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Mens vi enda er inne på klokker og vet at dette blir litt OT, men la gå.
Er det noen her som har peiling på Hublot i Norge? hvem som er forhandler og pris på modellene?
Vis hele sitatet...
Jeg pleier å bruke denne som norsk prisreferanse når jeg handler klokker:
http://www.urverket.no/hublot-c-372.html

Husk også at forskjellige merker har forskjellige muligheter for dealer discounts. Breitling er f.eks ett av de merkene med muligheter for discounts oppmot 20% fra retail price, mens Rolex sjeldent strekker seg mer enn 5%.

Ellers er http://www.chrono24.com/ fin for å sjekke internasjonale bruktpriser.
▼ ... over en måned senere ... ▼
sekundviseren skal bevæge sig glat hele vejen rundt uden at stoppe hvert sekund. Må ikke tikke.
Dato feltet skal blive forstørret.
Bagsiden burde give en klar indikation om ægtheden. Står der Rolex ?
Hvordan følese det i hånden. Kina bras kan normalt identificeres med lukkede øjne.

Gå til urmager. han vil kunne sige dig om det er ægte på 5 sekunder.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Brukt ja, men ikke ny. Bruktpriser er et helt annet ballgame.
Vis hele sitatet...
Det spørs hvor du kjøper den (ny). Kompis av meg kjøpte seg en ny President Rolex i 18k gull, betalte 110k for den.