Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2616
Hei,

Lurer bare på hvilke tanker dere har om å registrere dere på et nytt sosialt nettverk ala Facebook og Twitter? Vi alle kjenner jo til de omstridte personvernreglene Facebook har, og Twitter i seg selv er jo ganske simpel.

Ville dere tatt steget å forlate Facebook, og heller registrere dere på et samfunn som er en blanding mellom F og T?

Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Kun hvis det har en god chatfunksjon, og de fleste av mine venner er der.
Se hvordan det gikk med Google+. Jeg tror facebook har kommet for å bli en god stund, eller hvertfall til konkurrentene ikke lar seg bli kjøpt opp lenger. Facebook har jo kjøpt både instagram, WhatApp og forsøkt å kjøpt Snapchat.
Lag noe for de nye markedene. Å erobre Europa krever for mye. Lag noe for eksempel for brukerne av Tanzania, og så utvider du til omkringliggende land.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Har titt og ofte fundert på å opprette profil på diaspora, men tanken strander som regel på at jeg ikke kjenner noen som bruker diaspora.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Faktumet er at de fleste er ærlig talt lei av sosiale nettverk.

Populariteten til facebook er i en dalende trend mens google plus er i en økende trend. Google plus trør jo dritten sin ned i halsen på alle som bruker youtube så det er vell ikke noe sjokk.
Så klart det bil komme nye sosiale medier. Om 25 år er facebook, twitter, og alt det der glemt. Hvis ikke blir denne posten jeg skriver nå veldig morsom å lese.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Så klart det bil komme nye sosiale medier. Om 25 år er facebook, twitter, og alt det der glemt. Hvis ikke blir denne posten jeg skriver nå veldig morsom å lese.
Vis hele sitatet...
Haha, gleder meg allerede
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Faktumet er at de fleste er ærlig talt lei av sosiale nettverk.

Populariteten til facebook er i en dalende trend mens google plus er i en økende trend. Google plus trør jo dritten sin ned i halsen på alle som bruker youtube så det er vell ikke noe sjokk.
Vis hele sitatet...
Hva er det du prater om? Alle folk har ikke blitt leie sosiale nettverk og populariteten til Facebook er da virkelig ikke på vei nedover. Hadde du gidda å google hvor mange brukere det er over årene så ser du kjapt at Facebook er på vei oppover, og ikke nedover.

Google plus vet jeg svært lite om. Jeg kjenner ikke et menneske som bruker det, men jeg hater det ekstremt. Hvorfor skal jeg trenge enda en email-account for å bruke youtube? Og hvorfor MÅ jeg bruke fullt navn på youtube accounten min? De har ihvertfall ødelagt youtube rimelig heftig.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Google plus vet jeg svært lite om. Jeg kjenner ikke et menneske som bruker det, men jeg hater det ekstremt. Hvorfor skal jeg trenge enda en email-account for å bruke youtube? Og hvorfor MÅ jeg bruke fullt navn på youtube accounten min? De har ihvertfall ødelagt youtube rimelig heftig.
Vis hele sitatet...
Jeg selv har Google+, men det kan gå uker og måneder mellom hver gang jeg logger meg inn. Hvis mine FB venner hadde også vært på G+, så hadde jeg utvilsomt slettet FB kontoen. Etter det jeg har hørt på "Securitu now!", så sitter jeg igjen med en magefølelse, om at Google har myyyyyye mer respekt av mine private data, enn det FB noen gang har hatt. Ellers måtte det FireSheep til, for FB gadd å gjøre FB fullstendig ssl kryptert. Mens G+ var ssl kryptert fra dag 1. Og det begynner å bli en del år siden, G-mail ble det.

Ellers så synes jeg det er fint, at en må bruke sitt hele navn på Youtube. For det er så mange useriøse og stygge kommentarer der. Jeg føler meg ganske sikker på, at når ens fulle navn står der, er en litt mer forsiktig med å kommentere/poste ting, en ikke står for eller har rettigheter på.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Ellers så synes jeg det er fint, at en må bruke sitt hele navn på Youtube. For det er så mange useriøse og stygge kommentarer der. Jeg føler meg ganske sikker på, at når ens fulle navn står der, er en litt mer forsiktig med å kommentere/poste ting, en ikke står for eller har rettigheter på.
Vis hele sitatet...
Å ha fullt navn for å kunne poste ting er helt greit det. Men når artistnavnet mitt er Konduktür og jeg bruker youtube til musikkpromotering vil jeg gjerne gi kanalen mitt et navn folk kan finne. Nå heter den Kondu ktür, pga jeg måtte ha både for og etternavn. Svært irriterende.
Trådstarter
Man har hele tiden kunne velge om man vil beholde "kallenavnet" sitt på YouTube, eller koble til Google+ og dermed bruke det fulle navnet. Jeg har sagt nei utallige ganger, og bruker fortsatt kallenavnet mitt uten tilkobling til G+.

Angående sosialt nettverk, hva er det dere ikke liker med Facebook?
Jeg stemmer heller i motsatt rettning å ønsker heller at irc blir populær igjen. Facebook har blitt en epedimi av folk som bruker facebook som tragiske dagbøker og folk blir lei seg om de ikke får nok likes på sine bilder eller statuser. I og for seg så var facebook er genial ide der du kunne gjennopprette kontakten med folk som du hadde mistet den med. Dette har blitt den nye samlingsplassen nå. Er jeg ikke på facebook nå går jeg jo glipp av alt mulig! Større arrangement som skal planlegges selv også små blir planlagt der nå.. Dette gjør at vi blir nesten nødt til å måtte bruke facebook. Facebook går i feil retning, bare det jeg sier.
Sist endret av agsel; 21. februar 2014 kl. 17:24.
Et nytt sosialt nettverk må ha en ny rolle for å kunne ta av. Twitter lever videre fordi den har sin egen stil, FB er den dominerende nettverksstrukturen for sosiale forbindelser globalt, Pinterest er sin egen greie (digital scrapbooking), LinkedIn er for CV/arbeid/profesjonelt. Så begynner ting å bli mer fragmentert: Meldingsapp'ene, sosiale spill-nettverk osv - her er det ingen dominerende aktør. Du skal være ganske smart for å komme opp med noe nytt som "alle" trenger og som ikke finnes fra før.
Et nytt sosialt nettverk som jeg tror kunne funket om det ble gjort på riktig måte var et spillnettverk.

Vet ikke om dere husker jippii.com (du kunne stikke innom og spille biljard/minigolf mm. online med fremmede eller venner).
Hatt et samfunn der man kunne spille monopol/sjakk/biljard/bowling/tennis/golf/fotball + drøssevis av andre interessante spill. Man kunne hatt profiler med stats til hver enkelt, en meget god chatklient relatert til dette osv.

Ikke et jallaspillnettsted men et skikkelig community. Er det noe alle mennesker i verden liker å gjøre så er det å spille noe morsomt i blant (for å slå i hjel tiden eller skape nye relasjoner til mennesker).
For å drifte stedet kunne man hatt frivillige betalingstjenester f.eks

Stikkord som kunne fått det til å funke:

*Kvalitet på spill
*Utvalg av spill
*Stabile servere
*God chatfunksjon
*Profiler/lære hverandre å kjenne
*Gratis/billige ekstra tjenester
*God kundeservice

Jeg hadde i hvert fall ønsket å vært en del av det spillmiljøet

Edit: Ser nå at jeg gjekk off topic i forhold til akkurat det TS tenkte på, men jeg begynte å fantasere her
Sist endret av Obster; 21. februar 2014 kl. 18:41.
Jeg hater sosiale nettverk, med mindre de er kompakte/minimalistiske, har god sikkerhet/personvern og lar deg velge navnet ditt selv!!! Og ikke minst, noe jeg ALDRI kommer til å forstå facebook på, hvorfor kan man ikke velge; Hvem kan legge deg til venn: INGEN! (du kan kun velge venners venner eller alle). Det er så inmari teit.

Jeg har slettet facebook for godt, skal aldri tilbake, det blir for mye for meg, for mye reklame (men bruker ad-block da), for mye spørsmål om livet mitt og steder/navn, for mye "venner" som popper opp, for mye falskt, for mye innlegg og teite ting som folk deler (fuck har ikke folk liv eller, de deler jo alt de kan! jeg delte kanskje litt musikk av og til lol).. Nei i mitt syn er facebook noe drit, har kun vært medlem der pga. alle mine venner var der. Chatten suger, og bilder man laster opp blir ikke fjernet skikkelig. Dessuten tar det TID og slette en account + politiet og andre overvåkere har full kontroll over facebook, og da er ikke personvern, om du har gjort noe ulovlig eller ikke.

Så, nei, jeg er IKKE for et sosialt nettverk. Eneste jeg har nå er g+ pga youtube, men det passer meg egentlig greit, så kan vertfall folk få kontakt med meg der.
Sitat av nikita Vis innlegg
Lag noe for de nye markedene. Å erobre Europa krever for mye. Lag noe for eksempel for brukerne av Tanzania, og så utvider du til omkringliggende land.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor skal ikke en Tanzanianer heller bare bruke Facebook?