Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1614
Hallo!

Jeg satt å trykka litt på komplett og fant ut at AMD pc er mye billigere en Intel! WOOT?

Hva er anbefalene ? " GAMING "



Takk!
Intel sin i7 serie er overlegen til gaming.
Hvis du ser på ytelse ift. pris er det mest fornuftige valget en AMD Phenom II X4 955/965/970. Hovedkortene er også såpass mye rimeligere enn til i7-serien at du vil uansett få mer penger til skjermkort, som vil avgjøre den totale gamingytelsen i størst grad.

i7-prosessorene klarer ikke å dra mer ut av de beste skjermkortene enn det de 4-kjernede toppmodellene til AMD gjør heller, når det kommer til gaming.

Så AMD all the way om du bygger gamingrigg.
Sist endret av httpwhat; 26. september 2010 kl. 02:16.
Som httpwhat sier, det mest økonomiske er AMD. I GPU-krevende spill vil flaskehalsen være nettopp GPU, og ikke CPU. Intel er best på det meste annet.
vis du kjøper i7 930 med turbo da kan du kjøpe et billig hovedkort og dyrt kjermkort og få top ytelse på alle spill!
anbefaler amd har selv intel i7 og den er ikke verdt prisen. De såkalla forskjellene merker du så fint lite til i praksis at det er tull å snakke om.
Du har jo de spillene der det kreves mer av cpu der enn de fleste spill, der gpu spiller en større rolle, f.eks Starcraft II og WoW, disse spillene kan kjøres perfekt med ett mid skjermkort til 1500-2000, kanskje tilogmed mindre.
Ganske overraskende at en 2010 release som SCII bare drar nytte av mellom 1 1/2 og 2 kjerner, så en av Phenom II x2 dual core cpu'ene gjør susen der, så det sier jo litt om at det ikke krever stort der heller. :>

Pratet meg litt bort her, folk mener mye rart om intel vs amd til gaming, men jeg mener iallefall at AMD gjør jobben veldig bra for gaming og normal bruk av PC, og ganske geniale priser om man har ett litt tight budsjett, og skulle gjerne hatt noen hakk bedre GPU, eller en SSD disk. AMD er mer bang for the buck til lett pc bruk og gaming.

Jeg føler at Intel er mer lagd for tunge arbeidsoppgaver og andre CPU-tunge operasjoner, selvfølgelig vil Intel gjøre det minst like bra som AMD til gaming også, om hastigheten er på ca. samme nivå sannsynligvis tilogmed bedre, men har ikke sett noen spill som er så cpu-heavy faktisk at de krever High-end Intel prosessorer. Faktisk så vil jeg tro at mesteparten av spill, tilogmed de mest krevende kan klare seg fint med en litt eldre cpu, eller en som har middels god ytelse, som f.eks en Phenom II x2 dual core, relativt ny cpu, men somsagt 2 kjerner, men spiller man spill som kan ta nytte av 4, eller kanskje tilogmed 6 kjerner, i det tilfellet så ville jeg gått for det. Nå til dags, da vi har CPU-kjølere som kjøler såppas bra at man kan gå for ganske heavy overclocks så man kan spare penger, iallefall når det kommer til AMD da blant annet X2 modellene, og x4 modellene som har veldig lik ytelse som Intel sine motparter som koster 50% - 100% mer.

Ett nyttig tips; Om du har begrenset med penger, så bør du gjøre research på hardware, ekstremt lett å lære seg hvordan man kan skreddersy en pc for sitt bruk så man ikke bruker unødvendig med penger ;> Les reviews, og i de igjen så kan man ofte finne sammenligning av forskjellige komponenters ytelse i nyere spill (Selvfølgelig av nyere dato). Lær ting som egenskaper til div. hardware, de billigste sidene man kan bestille, komplett.no er vel uannsett kjent for de fleste her på nFF.

Forresten: Er det noen som vet om alle de ekstra egenskapene til Intel-cpu'er har noe nytte for seg i gaming? Da tenker jeg på f.eks Enhanced SpeedStep, Intel Trusted Execution Technology osv. Om ikke så vil jeg si at AMD er tingen for Gaming pc-er der man er litt tight på cash

Her er iallefall det jeg skal gå for så fort de lenge etterventede pengene fra lånekassen dukker opp på riktig konto. På pc spiller jeg bare SC2 uannsett, blir ikke prossessoren kraftig nok, får jeg vel overklokke den, men tviler på at det blir nødvendig. :>
GTX460 ble nærmest lagd for SCII da det kom ut i sammenheng med spill-releasen. Så dette Mid skjermkortet skal nok takle det fint.
Noen her er sikkert nysjerrig på hvorfor jeg valgte mATX kabinett til gaming? Langt mer mobilt, da det alltid er en fordel om man har skilte foreldre, og drar på lan i ny og ne. Med ett mATX kabinett og ett mATX HK så vil prisen bli betydelig lavere, uten å forandre planer angående de to viktigste, cpu og gpu.
Blir fascinerende å finne ut hvordan dette ender opp, kabinettet har veldig gode anbefalinger, og har utifra de reviewsene jeg har sett, så blir vel en suksess.
Liste!
Har alt annet som trengs om noen lurte, kraftig nok psu, 7200 rpm hdd, dvd-rw og sånt dill.

Ble en altfor lang post dette, sånn går det når man kjeder seg på morgenen og ingen er våkne. Får håpe noen av infon er nyttig, iallefall for dere som skal bygge, og dere andre som er totalforvirret over om man bør gå for AMD eller Intel, og at det ikke står altfor mye urelevant rot i teksten. :>
Sist endret av Sicknature; 26. september 2010 kl. 09:59.
jeg har i7 930 og er stor fornøyd:P
jeg har alltid hatt intel, men neste gang skal jeg kjøpe en bedre gaming PC og da tar jeg AMD. er jo mye billigere. Så får jeg råd til bedre skjermkort og kanskje litt bedre ram

men har du unlimited cash, så er det bare å fleske på med en Intel Core™ i7 Extreme CPU i7-980 til 8500 kr.
Sist endret av kvarburg; 26. september 2010 kl. 12:36.
Jeg har i7 860 overclocket til 3.00 GHz og HD 5970 2GB.
Har enda ikke merka noe kødd men noen spill, kommer nok ikke til å gjøre det heller i en god stund framover.
Sitat av Rindal Vis innlegg
Intel sin i7 serie er overlegen til gaming.
Vis hele sitatet...
Sitat av mordierhawt Vis innlegg
jeg har i7 930 og er stor fornøyd:P
Vis hele sitatet...
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Jeg har i7 860 overclocket til 3.00 GHz og HD 5970 2GB.
Har enda ikke merka noe kødd men noen spill, kommer nok ikke til å gjøre det heller i en god stund framover.
Vis hele sitatet...
Fint at dere er fornøyde med de forskjellige i7-variantene, men kom med noen argumenter som det er litt hold i da Man må jo diskutere dette ift. verdi kontra ytelse - i dette tilfellet hva gjelder gaming.
Jeg vil påstå i5-750/760 gir mest bang for the buck om du har kunnskap nok til å overklokke. Det er ikke snakk om monsteroverklokking som krever noe annet enn stock-kjøler. De klokker enkelt opp til 3.6 Ghz uten nevneverdige volt eller temperatur endringer. Med så mye gratis kraft er den en vinner etter min mening.

Når det er sagt er "AMD Phenom II X4 Black Edition" også en god prosessor i budsjettklassen.
Sitat av Jaso Vis innlegg
Når det er sagt er "AMD Phenom II X4 Black Edition" også en god prosessor i budsjettklassen.
Vis hele sitatet...
Har den selv og den KICK-ASS!!!
Her er et bilde av min i5-760 overklokk som jeg kjører 24/7 med stock kjøler. Legg merke til den fine vcoren
http://bildr.no/thumb/727768.jpeg
Sist endret av Jaso; 26. september 2010 kl. 14:00.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Har den selv og den KICK-ASS!!!
Vis hele sitatet...
hahah, den har jeg og eier^^
Sitat av coyote93 Vis innlegg
hahah, den har jeg og eier^^
Vis hele sitatet...
me2, storfornøyd