Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2397
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er for tiden på kortidsdøgnbehandling fordi tyrilli vil at jeg skal til utredning her i 12 uker her før de tar noen avgjørelse, men jeg føler at denne usikkerheten er kvelende og ødelegger mye av hverdagen min her, jeg er bekymret over at om jeg ikke får langtidsbehandling etter dette oppholdet her så kommer jeg til å dø av en overdose (er opiatavhengig).
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fortell dem akuratt det du skriver her.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fortell dem akuratt det du skriver her.
Vis hele sitatet...
har sagt det til både psykolog og behandler på huset.
Jeg vil regne med at du får en plass etter der du bor nå, hvis du ikke har valgt ut en sjøl, pluss at det at du har nevnt det til de som jobber der du bor er jo veldig bra, fordi da har dem jo det i tankene, istede for å bare sende deg rett hjem igjen, for det hadde jo ikke vært så veldig rimelig å gjort sant. Vil bare nevne at hvis du er usikker sånn med tanke på angst å slikt, så vil dette gå over eller du vil IHVERTFALL føle deg bedre etter 2 uker.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av carttown Vis innlegg
Jeg vil regne med at du får en plass etter der du bor nå, hvis du ikke har valgt ut en sjøl, pluss at det at du har nevnt det til de som jobber der du bor er jo veldig bra, fordi da har dem jo det i tankene, istede for å bare sende deg rett hjem igjen, for det hadde jo ikke vært så veldig rimelig å gjort sant. Vil bare nevne at hvis du er usikker sånn med tanke på angst å slikt, så vil dette gå over eller du vil IHVERTFALL føle deg bedre etter 2 uker.
Vis hele sitatet...
sa tidlig i år at jeg ville søkes inn til tyrilli, har ikke noen form for angst eller depresjon, bare usikkerhet mtp dette med hvorvidt jeg får langtidsbehandling eller ikke, plages med at jeg er redd for å sprekke om jeg blir sendt hjem etter 12 uker her med utredning, for alle vet jo hvor grav alvorlig det er å være opiatavhengig å ha seg en sprekk uten noen form for toleranse. Og det handler ikke om at jeg har lyst på heroin eller lyst til å ruse meg, men at sjansen er stor for tilbakefall.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hva skal du utredes for i forkant av rusbehandling på Tyrili og hvorfor kan du ikke bare utredes der?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sa tidlig i år at jeg ville søkes inn til tyrilli, har ikke noen form for angst eller depresjon, bare usikkerhet mtp dette med hvorvidt jeg får langtidsbehandling eller ikke, plages med at jeg er redd for å sprekke om jeg blir sendt hjem etter 12 uker her med utredning, for alle vet jo hvor grav alvorlig det er å være opiatavhengig å ha seg en sprekk uten noen form for toleranse. Og det handler ikke om at jeg har lyst på heroin eller lyst til å ruse meg, men at sjansen er stor for tilbakefall.
Vis hele sitatet...

Som jeg har forstått det, ifh til min behandler på PUT, så tar de dette opp i ett team møte, hvor behandleren din forklarer situasjonen din, så tar teamet og drøfter om langtidsbehandling gagner deg. Har også hatt en plan om å søke meg inn på Tyrili. Det kan også være at det er fullt på Tyrili og du bare må vente til det blir en plass ledig.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men hva skal du utredes for i forkant av rusbehandling på Tyrili og hvorfor kan du ikke bare utredes der?
Vis hele sitatet...
Jeg ble utredet når jeg var 20år og fikk diagnosen emosjonell ustabil pf, når sant sies så var jeg rusa på kokain når jeg tok den uredninga konstant. De vil vel sikkert vite om den stemmer og om jeg er i målgruppen deres.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Som jeg har forstått det, ifh til min behandler på PUT, så tar de dette opp i ett team møte, hvor behandleren din forklarer situasjonen din, så tar teamet og drøfter om langtidsbehandling gagner deg. Har også hatt en plan om å søke meg inn på Tyrili. Det kan også være at det er fullt på Tyrili og du bare må vente til det blir en plass ledig.
Vis hele sitatet...
De vet at langtidsbehandling er et behov men de i rus og psykiatri eller hva det nå enn heter kan bare henvise, men siden tyrilli er privat er det opp til dem å gjøre inntaket.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ble utredet når jeg var 20år og fikk diagnosen emosjonell ustabil pf, når sant sies så var jeg rusa på kokain når jeg tok den uredninga konstant. De vil vel sikkert vite om den stemmer og om jeg er i målgruppen deres.
Vis hele sitatet...
Skjønner, desverre er emosjonelt ustabil p.f en veldig stigmatiserende diagnose. Folk med denne diagnosen blir ofte "skydd som pesten"
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner, desverre er emosjonelt ustabil p.f en veldig stigmatiserende diagnose. Folk med denne diagnosen blir ofte "skydd som pesten"
Vis hele sitatet...
Bare husk at om du skulle sprekke ta en ekstremt liten dose med andre mennesker rundt deg. om du bor I Oslo få noen til å hente ut Nalaxone nesespray for deg selv og til noen nære venner eller familie som de kan gå med. Da dør du ikke.

Ja dessverre er den stigmatiserende. Er grovt sett 2 typer Borderline/ustabil P.f De som klikker på andre og de som klikker på seg selv. Har sistnevnte selv ikke akkurat enkelt nei.