Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 6160
Hei! Har fått tilbud om å kjøpe en Macbook Pro 2017 modell på finn. Ingen feil/mangler og svært små bruksmerker.

Fått prutet denne ned til 5000kr. Er det en god pris for en brukt 2017 modell? Har ikke så mye peiling på pris på brukte Apple produkter. Ser andre selger til lignende/høyere priser.

Er dette er godt kjøp, eller burde jeg lete videre? Trenger til skolestart og nekter bruke 15-16k på ny.
Hmm, spørs hva du skal bruke den til. Hvis du bare skal bruke den til skriving, streaming og slikt funker den helt fint.

Er du villig til å bruke 11 lapper kan du få en M1 MacBook Air med Apple sin første egenproduserte prosessor laget spesielt for Mac. Alle modeller før 2020 har Intel. Jeg synes det er en god deal. M1 er utrolig rask.

Hvis ikke kan du sjekke ut refurbished. Sparer rundt 1500.
seppuku
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Kun skriving, surfing, streaming.

Fått enda et tilbud, strøken 2016 modell til 3500kr. 2016 modellen er vell siste modellen uten butterfly keyboardet mange klager på? Så kanskje bedre kjøp det
Sist endret av Pillfreak; 15. juli 2021 kl. 15:18.
Legg gjerne merke til at det fins en SWAP-lignende avdragsordning hos Elkjøp. Det har jeg per i dag. Rett før jul var det et tilbud på 0% rente, 0 gebyrer / omkostninger o.l., så jeg var heldig.

EDIT: Husk også å forsikre deg om at MAC-en ikke er låst til en iCloud-konto, for da får du ikke brukt den, på lik linje som iPhone!
Sist endret av Tysteren; 15. juli 2021 kl. 15:19.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Kun skriving, surfing, streaming.

Fått enda et tilbud, strøken 2016 modell til 3500kr. 2016 modellen er vell siste modellen uten butterfly keyboardet mange klager på? Så kanskje bedre kjøp det
Vis hele sitatet...
Den første med butterfly var vel den lille som bare het MacBook om jeg husker rikelig. Spørs på når den ble lansert. Hvis det er late 2016 pro kan det være butterfly keys. Du får sjekke det ut før du eventuelt kjøper den.

Butterfly keys er noe skikkelig dritt. Ikke komfortabelt å skrive på de maskinene. Tastene setter seg ofte fast og er generelt crap.
Sist endret av Ed Is A Portal; 15. juli 2021 kl. 17:46.