Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1096
Heisann sveisann!

Er ikke oppdatert på dagens komponenter og merker så lurte på om noen som har peiling kan hjepe meg med å finne en laptop som passer utelukket til gaming!

Er selvfølgelig ønskelig at den er stillegående og ikke blir for varm, selv om jeg skjønner at dette er vanskelig å styre unna.

Budsjett er opp til 17k (får man noe bra til denne prisen?)


Av ren nysgjerrighet, hvor mye stasjonær kontra laptop får man for denne prisen i dag? Hadde man fått en bra stasjonær med skjerm og hele hopprennet for omtrentlig samme pris?
Sitat av wudupmyninja Vis innlegg
Hadde man fått en bra stasjonær med skjerm og hele hopprennet for omtrentlig samme pris?
Vis hele sitatet...
Man hadde fått en bedre stasjonær for lavere pris etter min erfaring. Er ingen IT-geek men prøv å gå inn på komplett el. og sammenlikn datamaskiner.
Sist endret av Relevant; 24. april 2016 kl. 18:37.
Du vil helt klart få en kjempebra stasjonær med skjerm og alt mulig til denne prisen. Men du vil også få en fin bærbar. Den stasjonære vil utklassere den bærbare lett, men den bærbare skal nok kunne dra de fleste spill i ett år eller to. Om du er flink til å rydde etc er det kjekt med bærbar, men om du er litt rotete på datamaskinen din kan det lønne seg å ha en stasjonær med fler harddisker, sånn at du kan rote på den ene harddisken og ha operativsystemet på den andre.
Stasjonær gaming-pc for 17k er veldig mye å gi, med mindre du har råd til det da. Du får jo det du betaler for, men om jeg skulle kjøpt ny stasjonær hadde jeg gitt 12-13, litt fordi det er det jeg har råd til og litt fordi du får en del bra for den prisen.
Bruker du 17k på en stasjonær kontra 12-13k, får du jo en bedre datamaskin som varer lenger.

Når det kommer til laptop kan jeg egentlig veldig lite om det, men jeg regner med at du generelt får det du betaler for. Men du får uten tvil en beast pc for ditt budsjett.
Min generelle oppfatning av PC-handel er at du får hovedsakelig det du betaler for (kanskje med noen få unntak). Anbefaler å ta turen innom komplett.no istedenfor f.eks Elkjøp og Lefdal, siden de spesialiserer seg på PC. Anbefaler de ferdigbygde stasjonære PC-ene demmes, men hvis du er ute etter laptop så har de en guide for det også.

I tillegg har de kundeservice på livechat om du trenger hjelp. (De vil mest sannsynelig be deg ringe dem hvis du trenger kjøpshjelp på 33 00 55 00)

Lykke til!
Du får definitivt en bra stasjonær med tilbehør til prisen av en laptop, da kan du oppgradere i fremtiden også - da blir det langt billigere å ha toppspekket maskin over tid. http://www.prisjakt.no/list.php?l=202686&view=c

GTX 980M ytelse: http://www.videocardbenchmark.net/gp...X+980M&id=2976 (Finnes i laptop 17K og oppover)
R9 390 ytelse: http://www.videocardbenchmark.net/gp...R9+390&id=3464 (I listen ovenfor)
Men husk at dette går på preferanser. Selv om stasjonær er bedre over tid, billigere, og omtrent kun ser ut til å ha fordeler, må du huske at en bærbar er enkel å ha med seg rundt om kring, tar mindre plass, og er... bærbar. Den går i tillegg på batteri. Den vil nok vare i en god del år, men vil nok ikke dra alle spill på fullt om et par år. Uansett hva du kjøper til den prisen får du noe du kommer til å bli grisefornøyd med. Liker du bærbar PC bedre, kjøp bærbar. Om du helst vil ha det beste over lengre tid og ikke bryr deg så mye om mobilitet, kjøp stasjonær.
Takker for all hjelp, valget falt på ASUS ROG G751JY 17.3"