Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1540
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Har fått nok av Chrome og CoolNovos småbugs. Har fått nok av Firefox's hakkinger, særlig under bruk av Flash.

Har dere noen tips til hva som vil være en grei erstatning for disse?

Opera er ikke helt min cup of tea...
Hvis du virkelig har såpass mye problemer med nettleserne så er det ikke særlig mye og gjøre.
Om du leter etter den raskeste "custom" nettleseren som har minst bugs, så bør du bruke Lynx
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av HwT Vis innlegg
Hvis du virkelig har såpass mye problemer med nettleserne så er det ikke særlig mye og gjøre.
Om du leter etter den raskeste "custom" nettleseren som har minst bugs, så bør du bruke Lynx
Vis hele sitatet...
Er småproblemer som blir ganske irriterende når man benytter seg av datamaskinen 10-15 timer om dagen.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Er småproblemer som blir ganske irriterende når man benytter seg av datamaskinen 10-15 timer om dagen.
Vis hele sitatet...
Lyst å fortelle om hvilke bugs du opplever? Kan jo være det er en mulighet for å utslette disse.
Hilsen en som sitter med chrome nesten 13 timer hver dag i friperioder
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Obster Vis innlegg
Lyst å fortelle om hvilke bugs du opplever? Kan jo være det er en mulighet for å utslette disse.
Hilsen en som sitter med chrome nesten 13 timer hver dag i friperioder
Vis hele sitatet...
Chrome mangler double click tab close, restore last closed button, mangler drag open new tab...

Er man først vant til disse så er Chrome litt for naken.

CoolNovo hadde disse som standard.

Firefox har disse som addons.

Og.. Jeg tror 8gb, i5 3570k, HD6970 og Samsung 840 Pro vil klare å kjøre en liten nettleser eller to (uten små laggs).

Grunnen til at jeg sluttet med CoolNovo var at stabiliteten gikk nedover jo lenger jeg brukt den.

Firefox henger som sagt når jeg ser på videoer og skal gå mellom ulike faner o.l.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Chrome mangler double click tab close, restore last closed button, mangler drag open new tab...

Er man først vant til disse så er Chrome litt for naken.

CoolNovo hadde disse som standard.

Firefox har disse som addons.

Og.. Jeg tror 8gb, i5 3570k, HD6970 og Samsung 840 Pro vil klare å kjøre en liten nettleser eller to (uten små laggs).

Grunnen til at jeg sluttet med CoolNovo var at stabiliteten gikk nedover jo lenger jeg brukt den.

Firefox henger som sagt når jeg ser på videoer og skal gå mellom ulike faner o.l.
Vis hele sitatet...
Midt klikk for å lukke faner. Gå til control og recent tabs for lukkede tabs. Du kan også trykke ctrl+shift+t for å åpne siste lukkede fane.
Ctrl+t for å åpne ny tom fane.
Midt klikk for å åpne linker i nye faner.
Ctrl+n for nytt vindu.

Vet ikke om jeg har misforstått men..
Sitat av uaexed Vis innlegg
Chrome mangler double click tab close, restore last closed button, mangler drag open new tab...

Er man først vant til disse så er Chrome litt for naken.
Vis hele sitatet...
Eller bare lære deg shortcuts.
ctrl+w - lukk fane
ctrl+shift+t - åpne nylig lukkede faner
trykk på musehjulet for å åpne link i ny fane.

Og forresten så kan du dra linker/bilder til fanelinja så åpnes linken i ny fane.
Sist endret av Xernox; 29. oktober 2014 kl. 16:57.
Har veldig lite problem og god erfaring med comodo sin chrome versjon. Kan også aktivere virtualmode enkelt i nettleseren.
Bruke chromium, har litt problemer med html 5 video avspilling, men eller er den merkbar raskere enn chrome og det er omtrent alt .)
Flash vil etter et visst punkt være tregt uansett hvilken nettleser. Det er mer snak om hvordan flash virker og mindre av hvordan nettleseren er bygget. Likevel, sist gang jeg leste noen tester på dette var faktisk IE den som best taklet flash når minneforbruket ble mer enn 400MB. Firefox dytter alt av flash og slikt inn i en plugin-container slik at om de skulle kræsje, så følger ikke resten av nettleseren med i krasjet. Det gjør også at om man bruker flere type plugins samtidig, feks unity også, om flash krasjer så er det bare det som går, om enn på alle nettsider man har oppe som bruker flash.
Det er iallefall sånn chromium har løst flash crash også.
Hvordan er egentlig IE i 2014?

Kan ikke huske hvilket år jeg brukte Internet Explorer sist, men er det en god nettleser nå? Eller fortsatt treig og tungvint?
Sitat av Obster Vis innlegg
Hvordan er egentlig IE i 2014?

Kan ikke huske hvilket år jeg brukte Internet Explorer sist, men er det en god nettleser nå? Eller fortsatt treig og tungvint?
Vis hele sitatet...
På den forrige jobben min måtte jeg bruke nyeste versjon av IE og var ikke så jævlig som man skal ha det til når det kommer til vanlig surfing og arbeid.

Men jobber du med mange nettsider som krever litt og har mange tabs oppe på en gang starter den å slite veldig og det går utover alle tabs. Som man slipper med chrome f.eks som kjører en prosess på hver tab om jeg ikke tar feil.
Sist endret av WhiteHat; 29. oktober 2014 kl. 18:20.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Eller bare lære deg shortcuts.
ctrl+w - lukk fane
ctrl+shift+t - åpne nylig lukkede faner
trykk på musehjulet for å åpne link i ny fane.

Og forresten så kan du dra linker/bilder til fanelinja så åpnes linken i ny fane.
Vis hele sitatet...

Kan shortcuts.
Har custommus med play/pause på profilen jeg benytter på musehjulet.


Det som er tingen er kanskje at når man ikke er vant til slike hurtige løsninger så vil man ikke savne det.

Trikset med CoolNovos måte å åpne en fane fra link så bare "dro" man den bare littegranne unna der lenken var også slapp man den bare. Også var det en ny fane åpnet.

Slike finurligheter er vanskelig å gi slipp på.
Sist endret av uaexed; 29. oktober 2014 kl. 18:29.