Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3204
Hei!

Jeg starta nettop på VGS1 nå ig da fikk jeg Ny pc... Har selv bygd meg stasjonær pc og lurer på om det er Mulig å bygge på HP ProBook 4330s ? Bytte ramkort og Skjermkort ?


Takk!
Du kan bytte feks ram, hdd og bedre trådløst kort. Ikke stort mer
Trådstarter
73 3
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du kan bytte feks ram, hdd og bedre trådløst kort. Ikke stort mer
Vis hele sitatet...
Hvordan er det å skru opp denna driten?

Ikke mulig å bytte prosessor og Skjermkort ?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei.

Det er en laptop, normalt sett er det onboard CPU og skjermkort, ingen replacable parts og man bytter hovedkort for å bytte CPU normalt sett.

Det er lett å skru opp laptops hvis man bruker ca 5min på å gjøre et overblikk deretter krester fram 80 IQ.
Åpne opp batteriet, i midten på batteriveggen er det en skrue, skru opp den, deretter dytter du de som åpner batteriet mot hverandre til dekselet åpnes.

Du kan legge til mer RAM og bytte HDD, ellers er det ikke så veldig mye mer å gjøre i den laptopen.
Trådstarter
73 3
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Nei.

Det er en laptop, normalt sett er det onboard CPU og skjermkort, ingen replacable parts og man bytter hovedkort for å bytte CPU normalt sett.

Det er lett å skru opp laptops hvis man bruker ca 5min på å gjøre et overblikk deretter krester fram 80 IQ.
Vis hele sitatet...

Hahahhaha Takk skal du ha!

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Åpne opp batteriet, i midten på batteriveggen er det en skrue, skru opp den, deretter dytter du de som åpner batteriet mot hverandre til dekselet åpnes.

Du kan legge til mer RAM og bytte HDD, ellers er det ikke så veldig mye mer å gjøre i den laptopen.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha !

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Åpne opp batteriet, i midten på batteriveggen er det en skrue, skru opp den, deretter dytter du de som åpner batteriet mot hverandre til dekselet åpnes.

Du kan legge til mer RAM og bytte HDD, ellers er det ikke så veldig mye mer å gjøre i den laptopen.
Vis hele sitatet...
Fulgte hva du sa.... Fikk opp lokket takk skal du ha!
Lurer også på hvilke RAM kort dette er ? :S Kan jeg bruke mine gamle ifra Min acer aspire 7738g ?
lefsespiser
lefze's Avatar
Det skal være mulig, begge bruker DDR3 men HP-maskinen har 1333mhz brikker og Acer'n har 1066mhz.
Trådstarter
73 3
Sitat av lefze Vis innlegg
Det skal være mulig, begge bruker DDR3 men HP-maskinen har 1333mhz brikker og Acer'n har 1066mhz.
Vis hele sitatet...

Søker man F Eks å¨komplett er det en i3 prosessor med 4 gig Ram

Denna er en
Processor: Intel(R) Celeron(R) CPU B810 @ 1.60GHz (2 CPUs), ~1.6GHz
Memory: 2048MB RAM
Hvor mye ram er det i laptopen nå? Skal du få mest ut av den kjøper du en ssd og 8gb ram siden det er stort sett ikke mulig og sette mer inn i laptoper.
Kjøp deg SSD til den! Da blir det nok andre boller
Maskinen inneholder 4 gb RAM, det er lite nytte i og sette i mer, siden du må ha 32 bit windows 7 på skolen.
Sitat av fredeve Vis innlegg
Maskinen inneholder 4 gb RAM, det er lite nytte i og sette i mer, siden du må ha 32 bit windows 7 på skolen.
Vis hele sitatet...
Hvorfor må man ha 32?

Jeg fikk 32 bit etter en reinstallasjon, så snakket jeg med IKT og så installerte de 64 bit.
det er 64bit, 2gb RAM
Trådstarter
73 3
Det er en 64bit 2bg ram ja
Sitat av fredeve Vis innlegg
Maskinen inneholder 4 gb RAM, det er lite nytte i og sette i mer, siden du må ha 32 bit windows 7 på skolen.
Vis hele sitatet...
Vi bruker bare win7 64x, da vi har 4gb ram.
trodde det var 64bit 4GB, men det er vel forskjellig fra ett fylke til ett annet.

RAM og harddisk er nok allt du kan røre. uansett tror jeg ikke IKT avdelingen(og de som driver service for de) blir særlig happy.
Har du fått pcen eller er den skolen sin? Siden du har 2gb ram ville jeg sterkt anbefalt og sette i mer.SSD hadde som sakt også gjort den betudelig bedere!
Trådstarter
73 3
Sitat av Rambola Vis innlegg
Har du fått pcen eller er den skolen sin? Siden du har 2gb ram ville jeg sterkt anbefalt og sette i mer.SSD hadde som sakt også gjort den betudelig bedere!
Vis hele sitatet...
SSD ? Ram minne ?