Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2760
Hei.

Bruker Visa Gold kredittkort. Var og handlet.. Når jeg kom til kassen og skulle betale funket ikke kortet, da tenkte jeg at jeg hadde blitt svindlet. Da jeg sjekket saldo før dette skjedde, hadde jeg på kontoen 17.000 kr, og nå har jeg igjen 0 kr og så står det reservert ikke bokført transaksjon..

Kan noen fortelle meg hva som har skjedd???
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Hva med å ringe banken?

Vi kan bare spekulere og komme med over 100 forskjellige grunner. Banken gir deg bare en grunn.
Ring dem.
Approved
Trådstarter
Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Hva med å ringe banken?

Vi kan bare spekulere og komme med over 100 forskjellige grunner. Banken gir deg bare en grunn.
Ring dem.
Vis hele sitatet...
Har allerede ringt til banken, og de kan ikke gjøre noe med det, enn å sperre kortet, og det har jeg gjort.

Edit: Ingen andre som vet hva som kan ha hendt? HASTER! det er snakk om 17k.
Sist endret av Zirto; 1. juli 2010 kl. 19:45.
Gå til banken imorgen?
Approved
Trådstarter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Gå til banken imorgen?
Vis hele sitatet...
Da er pengene allerede trukket til imorgen.
Sist endret av Zirto; 1. juli 2010 kl. 19:49.
Slik verden fungerer i dag skjer følgende:
Pengene er allerede tapt og utbetalt til de som tok det. VISA Norge vil utbetale pengene til den banken som har formidlet transaksjonen. Den delen av saken er over for din del.

Du derimot må anmelde saken, fylle ut noen skjema i banken din(husk å notere anmeldelsenummeret (tror det var det det het)) og så får du pengene tilbake minus en egenandel. Alt dette skulle du egentlig ha blitt informert om av banken din. Det kan ta litt tid å få pengene tilbake.
Sist endret av meitemark; 1. juli 2010 kl. 19:53.
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Da er pengene allerede trukket til imorgen.
Vis hele sitatet...
På et kredittkort har du ikke saldo, men regning i etterkant. Eller er brukskontoen din tømt?
Approved
Trådstarter
Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Jaja, får vel vente til imorgen, og se hva som skjer.

Kommer tilbake med mer imorgen. Tusen takk til alle som har svart.
Til vanlig tar det ca 3 dager,men i mellomtiden vil det stå reservert.
DU har sikkert brukt opp ca 17.000
Approved
Trådstarter
Sitat av weritas478 Vis innlegg
Til vanlig tar det ca 3 dager,men i mellomtiden vil det stå reservert.
DU har sikkert brukt opp ca 17.000
Vis hele sitatet...

Neh, har ikke brukt så mye engang.. skullle bare kjøpe en batteri-drill til 499.
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Neh, har ikke brukt så mye engang.. skullle bare kjøpe en batteri-drill til 499.
Vis hele sitatet...
Da har du dessverre blitt svindlett!

Sorry
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
tull, om du har 0,- disponibelt er det noe helt annet som har skjedd. jeg tar kontakt på PM.
somnium: Som hva?