Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 585
Hellu kjære mednerder !

Da har det seg sånn at jeg skal bygge ny pc! Selv er jeg helt grønn når det kommer til bygging av pc! Så har fått en kompis til å komme med ei liste over deler som vil funker bra for mitt bruk!

Hovedkort : Asus Maximus Formula, X38, Socket-775, DDR2,ATX,2xGbLAN,Firew, 2xPCI-Ex(2.0)x16
Prosessor : Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan
Minnebrikke : Corsair XMS2 6400 DDR2, 2048MB PC6400 CAS 5-5-5-18, 800MHz, 240pin x2
Skjermkort : Asus GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP
Strømforsyning : Corsair Powersupply 1000W Black ATX/EPS, 140mm fan, SLI
Kabinett : bZerk Miditower m/25cm vifte, "Storm", Sort/Sølv
(Kabinett har veldig liten betydning, så lenge det ikke er et shuttle eller et svært tårn!)

Dette ble en sammlet sum, på hele 8960,-

Kom gjerne med meninger, positive\negative! Alt tas imot med en stor takk
Bytt ut deler, eller kom med et helt nytt oppsett om du føler for det!
Bare det ikke blir helt forjævlig pris!
Jeg kan slengepå 2 lapper til, max! Om det blir nødvendig!

Den vil i hovedsak bli brukt til gaming, småprogrammer, bare tull igrunn... Den må kjøre nye spill uten problemer.
Hva med Denne + en 22" av eget valg
Sist endret av Lebowski; 13. april 2008 kl. 10:03.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lebowski
Hva med Denne + en 22" av eget valg
Vis hele sitatet...
Mindre ram, dårligere strømforsyning osvosv.. Jeg skal bygge noe som vil holde seg litt mer "up to date", enn den der Men takk!
Du har nå absolutt ikke bruk for en 1000W strømforsyning. Du kan klare å kjøre quad prosessor + 2x 8800GTX i SLI med 550w ~ så med enkelt skjermkort og ikke ørtentusen harddisker så bør en 600W være absolutt maks av hva du trenger.

Og for å få ned prisen mer kan du jo kanskje vurdere å ikke kjøpe det aller nyeste skjermkortet, f.eks et 8800GT.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Jeg har en del disker som skal inn i pc'n, 2 x 750gb + 1 x 500gb + 1 x 350gb. Så jeg trenger vel strømforsyninga da ?

Kjører på med det nyeste skjermkorte, bare for å ha noe som holder seg up to date ei god stund
750W Corsair skal vel holde... Da sparer du 466kr
Kan være snedig med en stor PSU skjønner dere, så slipper du å kjøpe en på en stund
Jeg har nå en 600W PSU atm, med C2D, 8800GTS, og 4 disker. Har aldri hatt noe problemer.
Sitat av Inge90
Kan være snedig med en stor PSU skjønner dere, så slipper du å kjøpe en på en stund
Vis hele sitatet...
ja, funker det. men jeg tror det holder lenge uansett
blir nokk ikke krise med det første heller, funker med flere strømforsyninger også, men det er rotete..