Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1080
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal få meg lydplanke. Har LG tv. Vil en samsung lydplanke fungere?
Aldri eid en lydplanke før så vet ikke hvordan de er koblet til tv, om det er proprietære teknologier eller om det går på standard kontakter. Planken har trådløse bakhøyttalere, subwoofer og selve planken. Skal levere lyd i forskjellige formater. 5.1 og 5.1.4. Atmos og DTS.

Har søkt litt på modellen og ser det er endel snakk om problemer med ARC. Såvidt jeg ser er det fikset i firmware. Er ARC en samsung standard som kun virker sammen med samsung TV?

Denne planken koster såpass mye at jeg vil være helt sikker på at den virker sammen med en LG tv før jeg bestiller.

Lg tv har 4K, hdmi 2.0 støtter 4k 60 fps.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
ARC er bransjestandard, som står for Audio Return Channel. Det er lyd frå tv levert via HDMI til mottaker. Har sett det på alt frå 32" kina-TVer til dyre Sony-apparat. Det er i utgangspunktet produsentuavhengig.

Om lydplanken vil fungere kan eg ikkje svare på.
Vil garantert virke. Den har vell en optisk kabel inngang? Det er det jeg bruker mellom min lydplanke og TVen.
Men du har åpent kjøp hos de fleste butikkene idag, så da er det bare å prøve den ut hjemme og om du ikke er fornøyd så kan du sende den tilbake.
Sist endret av Vod0; 26. desember 2017 kl. 01:00.