Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1529
Hei.
Beklager om tråden blir litt vag da jeg kan ufattelig lite om temaet.

Jeg laster ned 4k på PCen min. Disse filmene ønsker jeg via nettverket å se på TVen min. Både TV og PC er på kablet nettverk. Har en Samsung smart tv fra... 2014/2015 en gang. Problemet blir buffering (på grunn av transcoding?). Jeg har prøvd PLEX osv men det blir aldri helt bra, spesielt de 4k filmene som er litt stor, noen få går ok.

Har lest litt, men er så tung i hodet at jeg greier ikke helt å få ting til å stemme. Nvidia shield koster jo litt, men det virker kjekt.

Kan jeg bruke den mot mitt formål?

Jeg må vel legge til at tanken var å koble Nvidia Shield direkte mot TV, overføre media til den og spille av fra den. Dersom dette er mulig
Sist endret av Berglii; 19. desember 2017 kl. 23:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
Jeg strømmer 4K fra NAS til Nvidia shield uten problemer over gigabit nettverk. Spiller av i VLC på Shield.
Sist endret av tr80r; 20. desember 2017 kl. 00:37.
Trådstarter
17 2
Da bør dette fungere flott. Takk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hørtes litt tungtvint ut å overføre alt du skal se til disken i Shielden?
Har du et godt hjemmenettverk bør det ikke være noe problem å lese av filene fra PC eller NAS
Trådstarter
17 2
I stua ved TVen hadde jeg en dårlig bærbar fra år 2009 koblet til TVen for å se fotball (via kodi) ellers annet media via hdmi eller nettverk for små filer. Grunnen til at jeg så etter en alternativ løsning var at bærbaren er ufattelig treg og jeg vil ha bort alt av rot rundt TVen. Prøvde jeg å spille av 4k materiale via denne bærbaren (over nettverk eller via HDMI), ble det buffering hvert andre sekund.

Nå har jeg Nvidia shield på plass som en liten boks som står skjult ved siden av senterhøyttaleren min. Denne har kodi som tilgjengelig app (i motsetning til tven) og jeg kan spille av 4k filmer smertefritt (over nettverket). Om det var transcodingen som var problemet på den gamle bærbaren vet jeg ikke. Shield er ihvertfall så kraftig at det ikke blir et problem.

Shield lå på 1700 kr nå og var det billigste alternativet. I tillegg er jeg ufattelig fornøyd (Y) Bruker nå denne til alt istedenfor smart tv løsningen som er ganske så treg på TVen min
Ja, anbefaler shield til slike formål. Chromecast + videostream er også ufattelig bra for å streame lokale filer.

Kodi + Covenant er også det beste programmet jeg har vært bort i for å se på film "gratis"
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Berglii Vis innlegg
I stua ved TVen hadde jeg en dårlig bærbar fra år 2009 koblet til TVen for å se fotball (via kodi) ellers annet media via hdmi eller nettverk for små filer. Grunnen til at jeg så etter en alternativ løsning var at bærbaren er ufattelig treg og jeg vil ha bort alt av rot rundt TVen. Prøvde jeg å spille av 4k materiale via denne bærbaren (over nettverk eller via HDMI), ble det buffering hvert andre sekund.

Nå har jeg Nvidia shield på plass som en liten boks som står skjult ved siden av senterhøyttaleren min. Denne har kodi som tilgjengelig app (i motsetning til tven) og jeg kan spille av 4k filmer smertefritt (over nettverket). Om det var transcodingen som var problemet på den gamle bærbaren vet jeg ikke. Shield er ihvertfall så kraftig at det ikke blir et problem.

Shield lå på 1700 kr nå og var det billigste alternativet. I tillegg er jeg ufattelig fornøyd (Y) Bruker nå denne til alt istedenfor smart tv løsningen som er ganske så treg på TVen min
Vis hele sitatet...
Har lest mye tilbakemeldinger om Shield rundtomkring, og det er ikke mye negativt å finne! Kult at en så billig boks skal være så bra, og så kraftig Kan jeg spørre hva du bruker til å se fotball? Har prøvd sikkert 10 forskjellige løsninger. IP TV leverandører, og et par gratisløsninger via Kodi. Enten er dem ustabile, eller så er kvaliteten middelmåldig. Alt for ofte begge deler Premier League og CL er det jeg ønsker å få med meg!