Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 767
Hei!
Driver å recorder litt med Nvidias shadowplay, brukt det i kanskje 3 måneder nå og i starten fungerte det fint, men nå har bare blitt mer og mer problemer. Det startet med at mikrofonen ikke kom med på opptakene, så kom det ingen lyd whatsoever, noen ganger kommer det kun lyd og ingen bilde, og mange rare kombinasjoner.
Dette har jeg klart å finne nogenlunde ut av, det er det trådløse headsettet mitt som fucker det opp når jeg kobler i usb stick'en, så det løser jeg.

Nå er det da kommet et helt nytt problem hvor shadowplay slutter å "lytte" på skjermen den skal ta opp fra. Det er prosessen Nvidiacontainer.exe som styrer alt dette. Når jeg slet med problemene med mikrofonen fant jeg ut at nvidiacontainer dukker opp i "volummikser", da den skal recorde volume såklart. Når shadowplay slutter å fungere, forsvinner den herfra, selv om selve prosessen i oppgavebehandling fortsatt er der. Resultatet er at når jeg trykker alt+f9 eller alt+f10 for å recorde så reagerer ikke Shadowplay. Trykker jeg shortkey for å få opp shadowplay overlay fungerer dette derimot, så det gir ingen mening.
Jeg har ikke funnet noe mønster på når shadowplay slutter å lytte på skjermen, det skjer mer eller mindre tilfeldig, og jeg må da restarte pc'n for å få den tilbake igjen, å avslutte prosessene og starte dem igjen hjelper faktisk ikke.

Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hva det kan være? Det som er rart er at det har blitt værre og værre, uten at jeg har innstallert nye programmer eller endret innstillger.
Jeg har også forsøkt å reinstallere alt av nvidia, inkl. drivere uten resultat.
Videre har jeg forsøkt å prøve OBS, PlaysTV og Xsplit, men ingen er i min mening tilfredstillende nok. Shadowplay funker som fjell når det funker, men faller ut så ofte at jeg ikke kan stole pådet. Supert om noen vet noe, har forsøkt å google en hel del.

Takk for all hjelp
Sist endret av Dice; 19. desember 2017 kl. 01:47.
▼ ... noen uker senere ... ▼
du kan prøve og reinstalere det, det jeg gjorde var og avinstalere det og bruke obs. Der kan du bare sette på hotkey for og recorde og avslutte.