Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 978
Hei,

Jeg har i siste tiden prøvd å gjøre hjemmet mitt noen hakk smartere.

Nå ønsker jeg å flytte alt av enheter som er koblet inn i TV i dag til teknisk rom.

Jeg har laget en liten oversikt over hvordan jeg tenker det kan gjøres, har dere noen andre tanker?



https://imgur.com/a/8eZvs

Hva tenker dere?
Sist endret av LuxusCat; 27. november 2017 kl. 16:12.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du kan ikkje gjere det slik. HDMI-extendere bruker Cat5, men dei bruker ikkje ethernet-signalering. I beste fall funker det ikkje, i verste fall svir du extendere, NIC eller andre ting.

Skal du transportere HDMI over IP må du ha ei slags KVM over IP-løysing, som encoder signalet til f.eks. H.264, og transporterer det over nettverket. Det vil føre til degradering av bildet.
Ikke for å knuse guttedrømmen din. Det er en fin tanke.

Du har ganske mange muligheter til å bygge et lignende oppsett. Men mye avhengier av rommene og distansene.

Jeg kan eventuelt prøve helpe deg over pm senere.

Jeg vil ikke påstå at jeg er superflink men samenlignet flertallet føler jeg at jeg har en viss peil på hva jeg snakker om.

IR fra fjernkontroll har du tatt det med i beregningen?

Nå vet jeg ikke hva du har for øyeblikket av utstyr. Men dropp de svitsjene og faenskapen. Lever 2017 ikke 2010.

Kjøp deg en grei reciver (hjemmekino) med flere Hdmi in. Og minst 1 out

Før jeg svarer ytligere har du mulighet til å sende en plan tegning på leiligheten/huset ? Kan bare være tegnet paint, sketchup autocad etc.

Litt lettere og komme med forslag når jeg vet litt åssen det ser ut på papiret.