Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5917
Lagde en liten video med min Dji mavicpro i dag. Trenger litt tilbakemeldinger på hva folk syns.

https://www.youtube.com/watch?v=0XNgAGj0huQ

Grei nok denne.

Forslag til forbedringer:

- Justere eksponeringen. Flesteparten av klippene er overeksponerte
- Raskere klipping
- Blir kjedelig i lengden med kun film fra 50m+. Varier høyde og vinkler mer
Trådstarter
Takk for tilbakemeldig

Veldig enig i det du sier! eksponeringen syns jeg er vanskelig å regulere under filmingen, selv med histogram blir det vanskelig å vurdere lyset på liten skjerm med dårlig lys. Raskere Klippingen, og filming fra forskjellige vinkler og høyder kommer seg vel etter litt megdetrening!
Trondheims "Dubai" det der, Grilstad Marina.

Morsomt at det dukker opp her. Kan se ene huset til høyre i videoen som jeg voks opp i. Takk for titt
Sitat av Kamma Vis innlegg
Grei nok denne.

Forslag til forbedringer:

- Justere eksponeringen. Flesteparten av klippene er overeksponerte
- Raskere klipping
- Blir kjedelig i lengden med kun film fra 50m+. Varier høyde og vinkler mer
Vis hele sitatet...
Finnes det programvare som justerer eksponeringen nærmest automatisk? Eller må man gjøre dette manuelt? Bruker FCP til redigering men må kalle meg en amatør.
This is bat country!
gregory's Avatar
Sitat av reodor669 Vis innlegg
Finnes det programvare som justerer eksponeringen nærmest automatisk? Eller må man gjøre dette manuelt? Bruker FCP til redigering men må kalle meg en amatør.
Vis hele sitatet...
Det finnes vel plugins som justerer eksponering automatisk. Se etter "auto levels" eller lignende.

Jeg ville dog eksponert manuelt.

Mitt beste tips er å få eksponeringen noe-lunde riktig i kamera, for å evnt justere i post. Jo bedre råmaterialet er, jo mindre slipper du å gjøre i post.

Se denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=TYrmAAqRXao
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av reodor669 Vis innlegg
Finnes det programvare som justerer eksponeringen nærmest automatisk? Eller må man gjøre dette manuelt? Bruker FCP til redigering men må kalle meg en amatør.
Vis hele sitatet...
Eksponeringen gjør du i kameraet når du skyter film. Jeg bruker alltid manuell eksponering. Dette for å ha fullkontroll over hvordan det blir.

Pass alltid på at du ikke overeksponerer. Blir det for lyst, blir det utbrente partier i filmen. I de utbrente partiene mister du informasjon som det er umulig å hente tilbake igjen i redigeringen. Derfor tar jeg alltid utgangspunkt i de lyseste partiene i motivet når jeg eksponerer, for å unngå overeksponering. Det er bedre at enkelte områder i klippene blir litt for mørke enn litt for lyse. De mørke partiene går det an å få frem igjen i redigering.