Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 829
Jeg fant et gammelt script som jeg har brukt tidligere for å kryptere passord. Jeg får den imidlertid ikke til å virke, når jeg skriver inn brukernavn og passord, og trykker på krypter kommer jeg bare tilbake til "start" med blanke felt....jeg får altså ikke kryptert passordet!

Jeg har sjekket scriptet to ganger, men klarer ikke å finne noen feil. Noen andre som klarer det?


P.S. Jeg måtte endre filendelsen til .txt for å få lastet det opp på forumet. Jeg hadde endelsen .php da jeg testet det!
Bruk if(isset()) eller lignende, evt. ha HTML-koden og PHP-koden i separate filer. Det gjør det både ryddigere og enklere å forstå.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Feilen er at du prøver å bruke variabler, direkte, som om REGISTER_GLOBALS var på. Antakeleg er det avskrudd, endringa kom vel ruwndt php 4.

Bytt ut $bruker med $_REQUEST['bruker'] og les litt om Register_globals på php.net.
Stemmer det. Register globals ble skrudd av med php 4 (default) av sikkerhetshennsyn.
NKF
Trådstarter
Takker for svar

Noen som har et annet script som virker slik at jeg slipper å rote noe mer med dette tullet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det tar deg 20 sekund å fikse.
NKF
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Det tar deg 20 sekund å fikse.
Vis hele sitatet...
Det tar nok litt lenger tid for meg som egentlig ikke kan så mye om hverken PHP eller noe annet språk

Noen som kan dette som gidder å fikse det for meg? Jeg hadde satt utrolig stor pris på det
Vidarlo har jo gitt deg svaret opp i hånda di NKF!

Bytt ut $bruker med $_REQUEST['bruker'] og les litt om Register_globals på php.net.

Det kan vel ikke bli lettere enn det?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
NKF
Trådstarter
Nå har jeg prøvd å skifte ut $bruker med $_REQUEST['bruker'] i hele koden, og i deler av koden, men uansett hva jeg gjør får jeg det ikke til å virke...

Vet at jeg nok er litt tett i pappen som ikke forstår dette, men kan noen endre det som skal endres, slik at jeg ser hva jeg har gjort galt?
Siden du bruker $pw på samme måte som du brukte $bruker så bør du nesten skjønne at du bør gjøre den samme med den også.. Mao bytt uy $pw med $_REQUEST["pw"]
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Nei, du må gjere det samme med alle variabler som du prøver å hente inn frå formen.

Mao, du har bare mekanisk gjort det eg sa, og ikkje forstått.

I.e bytter du ut alle forekomster av $bruker med $_REQUEST['bruker'] og alle forekomster av $pw med $_REQUST['pw']

Også endrer du innholdet i if-setninga di til if (isset($_REQUEST['pw']) && isset($_REQUEST['bruker'])) { ...
NKF, skrev du dette scriptet sjøl?
Hvis ikke, kan du poste kilden din?
Jeg tror det ville ha hjulpet...
Sist endret av Turbolego; 30. juni 2007 kl. 21:17.
NKF
Trådstarter
Da har jeg forsøkt igjen - uansett hva jeg prøver å gjøre får jeg det ikke til å virke...

Turbolego: Nei, jeg skrev ikke scriptet selv - hadde bare håpet at jeg kunne få det til å virke igjen

Noen som kan "paste" hele koden med endringene i forumet? Evt. med endringene i farger så ser jeg hva jeg ikke klarer å forstå. Jeg har ingen mål om å lære meg så mye annet enn at det hadde vært greit å få dette til å virke

På forhånd takk!
Kan ikke du poste det du har nå? For hvis du har gjort det lille som vidarlo har forklart at du skal gjøre så skal den fungere..

Edit: for sent..
Sist endret av Olav; 30. juni 2007 kl. 21:24.
NKF
Trådstarter
Takker Jeg fant feilen - det er jeg som er klumsete

Jeg hadde glemt <?php det er ikke så rart at det ikke virket.

Men nå virker det iallefall

Takker igjen