Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1569
Heisann,

Jeg har lenge vært på utskikk etter et comunity script.
Det skal ikke være så avansert, trenger bare være helt enkel profil redigering, bildegalleri og gb.

Hadde vært veldig bra hvis folk kunne kommet med ordentlige kommentarer,
som kunne hjelpet meg med dette
Hvor mye er du villig til å betale? Greit å få med, hvis du vil ha noen resultater
Thomas90's Avatar
Trådstarter
skal jo være ganske enkelt, men er usikker på pris. Er jo bare å komme med forslag, så skal jeg vurdere det
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Finnes sikkert noen moduler til Joomla. Men skal du ha det skrevet fra bunnen av må du nok regne med en pris på 10-20k bare for å starte på det hele. Det du snakker om er ganske omfattende kodearbeid som tar mange timer, bare for å gjøre det sikkert.
Jeg kunne muligens assistere deg med det mest grunnleggende du trenger om du velger å starte fra bunnen, jeg er gratis, rask og ganske grei, men baksiden er da et ganske usikret resultat.
Thomas90's Avatar
Trådstarter
finnes det ikke noe ferdig script for det jeg er ute etter ?
Sånn helt enkelt med masse reklame for de som har laga det osv ? haha ^^
Sist endret av Thomas90; 17. juni 2007 kl. 20:12.
Forstår ikke hvorfor dere sier det koster 10-20k. Da kan man jo bare gå til et proff designfirma...
Lazywriter
Gisse's Avatar
Det finnes en haug av slike scripts. Dette kalles CMS, Content Management System. Noen er Joomla, PHPnuke etc. Du finner flere her og her. Om du derimot skal ha noen til å fikse et system for deg, sette opp et ferdig CMS og endre det slik du vil ha det, kan det koste litt. Kommer ann på hva som må gjøres.
Sitat av Steffen2
Forstår ikke hvorfor dere sier det koster 10-20k. Da kan man jo bare gå til et proff designfirma...
Vis hele sitatet...
Et system med de funksjonene der tar lang tid å lage, og skal man ha en grei timelønn så må man ta slike priser. Går du til et firma som jobber med dette og spør om det som han lette etter, så er det godt mulig at du må betale enda mer en 10-20k. Mange firma tar minst 10k bare for et enkelt design uten noe som helst system under..
Thomas90's Avatar
Trådstarter
allså designet er klart.. Trenger bare di funksjonenene.
Om du fortsatt trenger hjelp, bruk www.google.com søk på scripts.

Det du trenger er:
profile scripts, guestbook scripts, forum scripts osv. til du har alle funksjoner du ønsker.

Deretter setter du bare alt sammen.
Lær deg å programmere. Det tar tid, men du får sikkert bruk for mye av det fremover også.
Det du trenger er:
profile scripts, guestbook scripts, forum scripts osv. til du har alle funksjoner du ønsker.

Deretter setter du bare alt sammen.
Vis hele sitatet...
"best outcome" av det ville vært kaos, hehe.

begynn å les på php.net i steden du..

Hadde det vært så enkelt som å smekke sammen et community på 5 minutter ville det nokk florert av communites på samme måte som stygge piczo nettsider :P
Du kan få kjøpe mitt system for en billig penge

Det har funksjoner som:
- Galleri (med watermark, resize og thumbs), og mulighet for opplastning av bilde via MMS.
- Forside med kunngjøringer
- Admin panel for godkjenning av galleribilder, SMSmeldinger, backup av database, utsending av postmeldinger/mail til brukere i forskjellige grader (admin, moderator, både admin og moderator osv).
- Profiler med gjestebok, vennelister, blogging (også via MMS om brukeren ønsker det).
- Gratis SMS tjeneste, med et bestemt antall gratis SMS til hver bruker i døgnet.
- SMS varsel til mobil ved nye gjestebokinnlegg, post, svar i forumtråd osv etter hva brukeren selv har valgt å motta varsel på. (Sendes kun ut om brukeren ikke er online)
- Forum, med forsjellige bruker grader.
- SMS shoutbox
- Invite system

+ mye mye mer!

EDIT: Det heter community
Sist endret av nukleuz; 18. juni 2007 kl. 07:05.
Jeg betalte gjennom jobben 30k til et firma for en nettbutikk, som er et mindre prosjekt enn det du beskriver her.
10-20k er ganske rimelig for en såpass stor jobb.
Se linkene over. PHPFox anbefales, og det koster ikke mer enn $300.
Synes å huske å ha vært borti noe som hette phpbb2 plus, som inneholder det meste du trenger til en side, som forside, forum, profilbehandling osv. Det er noe å sjekke ut i alle fall for det er gratis sist jeg sjekka. Finnes masse mods til den også. Sjekk her: http://phpbb2plus.phpbb2.de/