Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1575
Hei!

Dama og jeg har en konto hver. Jeg spiller rocket league etc online på min og så spiller hun singelplayer/offlinespill som uncharted på sin.

De spilla hun spiller er kjøp på hennes konto. Spiller kun offline/singelplayer - aldri online.

Hun skulle bruke kontoen en gang før jul og får da opp at kontoen er banna; Access to playstation network for this account has been banned due to violations of the playstation TOS.

Sist aktivitet på kontoen var 26.08 da vi kjøpte siste Uncharted: The Lost Legacy. Dette har vært spilt et par ganger siden. Ellers så har kontoen vært ubrukt. Jeg tror kontoen har blitt banna en gang i november/desember.

Sist mail fra Sony er "takk for handelen" ang Uncharted. Vi har ikke fått noen mail angående utestengelsen av kontoen.

Jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd. Ingen av oss driver med cheating eller lignende. Ikke har vi scamma noen eller kjøpt brukt ps4/konto. Vi har heller ikke skrevet ufine ting i chat, spammet andre bruker o.l. Kontoen det er snakk om har så vidt vært brukt det siste halve året. Vi har brukt kontoen på helt vanlig måte, jeg kan ikke komme på en eneste ting som skulle tilsi suspensjon engang, ihvertfall ikke utestengelse!

Hva kan ha skjedd? Hva kan jeg gjøre?
Kan kontoen ha blitt hacket f.eks? Kan e-posten knytta opp mot psn-konto blitt hacket? Kan noen andre ha brukt kontoen for så å fått den bannet?

Hvordan kontakter jeg Sony på en grei måte?
Det beste du kan gjøre er å presentere situasjonen sånn den er. Oversiktlig og detaljert.

Her er kontaktformen de henviser til når man trenger hjelp med konto: https://www.playstation.com/no-no/ge.../contact-form/
Morgul's Avatar
Trådstarter
Takk for link! Fikk overraskende fort svar. Viser seg at beløpet vi betalte for Uncharted i august harblitt trukket tilbake fra banken (??) og det har da stått minus på psn-kontoen og den har da blitt bannet. Ordner seg ved kjøp av en verdikupong og epost til kundeservice.

Skjønner ikke hvordan dette har skjedd, men da er ihvertfall kontoen ikke tapt!