Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1212
Hei!

Jeg studerer Informatikk, og trenger dessverre å kjøpe meg en ny studentmaskin, da den gamle har røket. Jeg har ikke fulgt med i laptopmarkedet på mange år da jeg typisk har brukt min stasjonære pc til tyngre oppgaver, og trenger dermed hjelp til å kjøpe en ny maskin.

I korte trekk ønsker jeg en maskin som gir mye "bang for buck", og som ikke har noe problem overhode med å utføre oppgavene som en typisk IT-Student har. God skjerm og tastatur er viktig. Maskinen trenger forøvrig ikke kunne kjøre spill, og jeg er ikke interessert i Apple-produkter.

Om dere har noen forslag under 10k så hadde jeg blitt en meget lykkelig freak
Sist endret av KeyboardBlckblt; 3. januar 2018 kl. 18:15.
Et til forslag:

https://www.komplett.no/product/9535...n-14-fhd-matt#

Når du skal ha deg PC i dag vil du se etter i5 eller i7 fra den åttende generasjonen
Kjøp deg en brukt Thinkpad maskin. Jeg fikk en Thinkpad Carbon X1 2016-modell til 8000,-. Desse koster rundt 20 000,- nye. Funker svært bra for meg til skolebruk, og Thinkpad maskinene er veldig mye brukt i IT-industrien. Svært holdbare maskiner. Du kan få de enda billigere om du går et par modeller lengre bak, bare sjekk at spesifikasjonene er greie for deg.