Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 633
Hei!

Jeg er ingen ekspert på datamaskiner, men vet at det som skjer med pc'n min ikke er veldig normalt.

Den siste tiden så har pc'n begynt å krangle utrolig mye, jeg har satt den til å gå i dvalemodus etter 30min uten aktivitet å dette er jo greit nok, men her starter også problemene. Når jeg så skal "vekke" pc'n fra dvalen igjen så vil den ikke slå seg på. Uansett om jeg trykker på tastaturet, musa eller av/på knappen på pc'n.
Det jeg må gjøre er å dra ut strømkabelen og vente i ca 10sec før jeg plugger den inn igjen, da får jeg starta pc'n.

Ikke nok med det, hvis jeg faktisk velger selv å sette pc'n i dvalemodus så går det noen minutter og så skrur pc'n seg på igjen.

Hvis det er noen som har en anelse om hva som er feil og evt har en løsning så hadde jeg blitt utrolig glad!

Dette gjelder en stasjonær pc med windows 7!
Kan være så mangt.

1. Corrupted Hiberfil.sys file... this is where the hibernation, sleep, standby data is stored and in my experience is the main cause of Power Saving related startup problems. To try solving it; Switch the Power Options (in Control Panel) to no hibernation, sleep or standby or create a new power plan selecting Never in all settings... next save the power plan with a new name (EG: "Always On") and Apply it. This will delete the Hiberfil.sys file and rebuild it new the next time you restart the computer and enable any of the power saving plans.

2. The BIOS settings if corrupted can cause different startup problems.. reset it to delete any corrupted data.

3. To many Temp files. Going into any of the different power saving options includes saving the data in the temp files being used, and if these files are large in size or number, the data contained in them is saved in the Hiberfil.sys file so it's best to regularly delete these files to lighten the load on the Hiberfil file and lessen the chances of power saving and performance problems. To delete temp files; Start button > Select the Search bar or click on Run and type "%temp%" and delete the account temp files and next type "temp" and delete the system temp files. Or use CCleaner to delete these files.

4. If you encounter the problem again, try loging in Safe Mode or Last Known Good Configuration and reset the Power Options to use the new Power Plan, and apply suggestions #2 and #3.