Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3778
Hei folkens!

Jeg har plantet inn en NFC-chip i hånden, kjøpt en NFC leser til PC og ønsker nå å forstå hvordan jeg kan klone mine smartkort (Treningskort hos Sats Elixia, månedskort etc).

Har noen forslag til software, og fremgangsmetode?
Du kan ikke. Chippen inneholder kun din ID som legges inn i systemet til f.eks Sats.
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Du kan ikke. Chippen inneholder kun din ID som legges inn i systemet til f.eks Sats.
Vis hele sitatet...
Men da skal det vel være mulig da? Han planlegger jo ikke å slutte å betale, men kun å slippe å drasse på kort?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av lroedal Vis innlegg
Men da skal det vel være mulig da? Han planlegger jo ikke å slutte å betale, men kun å slippe å drasse på kort?
Vis hele sitatet...
Tjeh.

IDen er innbrent frå levrandør, sånn i utgangspunktet. I tillegg finst det ulike typer NFC-kort. I prinsippet kan dei kjøre programvare på chippen i kortet - og mange er laga slik at det skal vere så vanskelig som mulig å kopiere - ofte på linje med smartkort. Kort kan og innehalde kryptonøkler.

Sikkerheta til ulike kort er varierande. Det finst ikkje eit fasit-svar. Enkelte er kun ID, andre er kryptografiske applikasjoner av ymse slag.
Om du bare skal ha all tilgang samlet i impantchippen drar du bare rundt til stedene du skal ha tilgang til å de legger din IDchip I systemet. Husk å medbringe hånda!
Hvilken type chip er det du har satt inn i hånden, det varier fra chip til chip om det går ann å skrive noe på den...
Du kan kun ha ett kort på chippen samtidig, om du har riktig chip så kan du gå til sats å be de skrive informasjonen direkte til implantatet/knytte id nummeret til chippen opp mot abbonementet ditt (avhengig av om de bruker NFC eller RFId). Både Sats (hvertfall i sverige) og SAS lar deg bruke implantat i stede for vanlig kort.

Regner med du har vært å kikket på nettsidene til bio nyfiken? Hvis ikke så har de mye informasjon om emnet.

Du vil ikke kunne klone busskort sånn helt uten videre de er bla. krypterte, men du kan søke etter Mifare DESFire EV1 og 2 og lese litt om de. Det er disse chippene/standardene som er vanligst å bruke til busskort her i landet.
Sist endret av random105675; 13. oktober 2017 kl. 22:37.
Trådstarter
Ah, takk for svar folkens!
Chip`en jeg har er:

NXP Mifare Ultralight C
NTAG 216.

Har prøvd applikasjonen NFC Tag Kloner på Android, men fikk den ikke til å funke.
Har også kjøpt en NFC-leser til PC`en, men finner ikke software til å bruke.
Vet det er mye om nfc hacking på defcon youtuben.. kanskje du finner noe der..
https://github.com/Proxmark/proxmark3
Skal være et rfid pentesting tool.. har ikke prøvd noe av dette selv dog
Sitat av Redhot Vis innlegg
Hei folkens!

Jeg har plantet inn en NFC-chip i hånden, kjøpt en NFC leser til PC og ønsker nå å forstå hvordan jeg kan klone mine smartkort (Treningskort hos Sats Elixia, månedskort etc).

Har noen forslag til software, og fremgangsmetode?
Vis hele sitatet...

Forsøkt med en slik?
http://www.ebay.com/itm/10-Frequency...UAAOSw4ERZbF0Y

Har en billigere utgave og den funka som fjell på RFID kortene vi har på kontoret
Trådstarter
Jøsses!
Det kan være en god idé å sjekke ut!
Takk for tips!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Natz Vis innlegg
Forsøkt med en slik?
http://www.ebay.com/itm/10-Frequency...UAAOSw4ERZbF0Y

Har en billigere utgave og den funka som fjell på RFID kortene vi har på kontoret
Vis hele sitatet...
Vil tro den funker fett med vanlige treningskort og annet, vil nok ikke funke så bra om du skal kopiere bolig nøkkler som man låser ved hjelp av en nfc brikke.

Da vil man evt invistere i en slik NFC-ACR122U-RFID hvor man da kan få ut nøkkler fra krypterte sektorer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skandix Vis innlegg
Da vil man evt invistere i en slik NFC-ACR122U-RFID hvor man da kan få ut nøkkler fra krypterte sektorer.
Vis hele sitatet...
Det avhenger av at du har ei kjent svakhet i kortet. Dei aller, aller fleste kort er på papiret umulig å kopiere.
Trådstarter
Har kjøpt en NFC-ACR122U leser, men vet ikke hvordan type software jeg skal bruke, fremgangsmetode etc.
Kan noen hjelpe?
De aller fleste RFID-chips er innbrent fra fabrikk med låst sektor 00 (som betyr at du ikke kan brenne din egen ID uten og kjenne nøkkelen).

Men som med alt annet finnes det piratvare og du kan få kjøpt "blanks" fra EBAY e.l hvor du kan skrive din egen ID til kortene.

Hva angår chippen i hånda di kan jeg ikke si så mye om, men jeg antar ID er brent i chippen og det eneste den funker til er hvis du registrerer den som et kort der hvor du vil bruke den.

NFC-ACR122U er en avansert leser og det kreves kunnskap for og bruke den, det finnes ikke noe "Out-of-the box" software jeg kjenner til, men Python er et steg i riktig retning. https://github.com/nfc-tools/libnfc
Trådstarter
Strålende informasjon, takk!

Til update: Var på Elixia i går og fikk damen bak skranken til å prøve å legge inn treningskortet mitt i chip`en. Det gikk! Prøvde også å lese av chipen, noe som (Etter mange forsøk) gikk. Strevet er å finne ut hvor leseren er, og hvordan hånden skal plasseres i forhold til leseren.

Ser jo maksimalt dust ut, men...Its all for science.