Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 5056
Hei
Fant denne tv og lurte på om det var et godt kjøp? https://www.mpx.no/philips-60-3d-led...3#!tab:reviews

Er på jakt etter en tv fra 50 tommer og oppover. men hvor mye penger bør man egentlig skal legge i en tv? Sitter 2-2.5 meter ifra...
Skal du ha en 60" på 2-2.5m !??? Jeg vil si det blir overkill. Du vil ikke få en god 3D opplevelse, du vil bli sliten i hodet og ødelegge synet ditt. Gå heller for en 46-47" evnt. 50 (dog. få gode 50" på markedet nå).

Skal du absolutt ha en 50"+ så hadde jeg valgt LA 965 i dag. Den går for 15k, samme som Philipsen, bare dette er 55" og 4K tv. Ryktene sier også at LG er de som får 4K eksklusivt på Netflix den første tiden. Hvis du ikke ønsker å gå for noe i dag så er Philipsen du viste ett veldig godt valg! Ekstremt bra bildekvalitet!

Prisen på TV'ene bestemmer ikke nødvendigvis om det er en god eller dårlig TV. Jeg vil si at i 40"- klassen bør du ut med rundt 7-9000kr, 46"-47"må du ut med rundt 10 000. i 55" rundt 13-14 000kr. I 60" er det veldig varierende. Prisene på TV'er hopper opp og ned konstant så det er vanskelig å gi en eksakt sum, men estimatet jeg ga over gir deg en middelsklasse TV+ .
Sist endret av Wolfie; 23. mars 2014 kl. 16:41.
Sånn "on topic" så er forslaget til TS en god TV til en rimelig penge... Philips lager gode TV'er og 8-serien er veldig god...

Ellers er LA965 sikkert også et bra valg, men ser egentlig ikke poenget med 4k enda, for lite kildemateriale. Enig i at 60" er en smule i overkant på 2 meter, men samtidig er det digg med stor TV... noe man venner seg fort til Hadde en 60" selv før men satt sjelden nærmere enn 3 meter...
Trådstarter
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Skal du ha en 60" på 2-2.5m !??? Jeg vil si det blir overkill. Du vil ikke få en god 3D opplevelse, du vil bli sliten i hodet og ødelegge synet ditt. Gå heller for en 46-47" evnt. 50 (dog. få gode 50" på markedet nå).

Skal du absolutt ha en 50"+ så hadde jeg valgt LA 965 i dag. Den går for 15k, samme som Philipsen, bare dette er 55" og 4K tv. Ryktene sier også at LG er de som får 4K eksklusivt på Netflix den første tiden. Hvis du ikke ønsker å gå for noe i dag så er Philipsen du viste ett veldig godt valg! Ekstremt bra bildekvalitet!

Prisen på TV'ene bestemmer ikke nødvendigvis om det er en god eller dårlig TV. Jeg vil si at i 40"- klassen bør du ut med rundt 7-9000kr, 46"-47"må du ut med rundt 10 000. i 55" rundt 13-14 000kr. I 60" er det veldig varierende. Prisene på TV'er hopper opp og ned konstant så det er vanskelig å gi en eksakt sum, men estimatet jeg ga over gir deg en middelsklasse TV+ .
Vis hele sitatet...
Så på den tven du linka til og den virket jo ganske bra Men har den sånn ambylight bakbelysning?
vil du si at den du linka til er bedre enn denne?
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Så på den tven du linka til og den virket jo ganske bra Men har den sånn ambylight bakbelysning?
vil du si at den du linka til er bedre enn denne?
Vis hele sitatet...
Ja, den har ambilight... 8-serien har det.

Bildemessig tror jeg de er ganske like, begge har fått veldig bra kritikker, MEN jeg holder en knapp på Philips sin minimalistiske design i år For et par år siden var Samsung kongen på haugen der, men synes både Sony, Philips og LG har kommet seg kraftig de siste par årene..

Her er en test av en lignende Philips, og som vanlig må man justere farger...

http://www.hardware.no/artikler/phil...12/113285/alle
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Ellers er LA965 sikkert også et bra valg, men ser egentlig ikke poenget med 4k enda, for lite kildemateriale. Enig i at 60" er en smule i overkant på 2 meter, men samtidig er det digg med stor TV... noe man venner seg fort til Hadde en 60" selv før men satt sjelden nærmere enn 3 meter...
Vis hele sitatet...
Det er jeg absolutt enig i, til en viss grad. Skal man først ha en TV for 15 000kr så er LA965 ett bedre valg enn PFL8008. Man kan godt si at det er lite 4K materiale ute nå, og en 4K TV vil være unødvendig. Både ja og nei. Som jeg nevnte får nok LG enerett på Netflix 4K først (noe som er rett rundt hjørnet) og du vil få ett bedre HD bilde med en 4K TV. Dog, prisene er stort sett for høye til at det er verdt det. Men i denne sammenhengen ser jeg ingen grunner til å ikke velge LA965 da den koster det samme på tilbud :-).



Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Så på den tven du linka til og den virket jo ganske bra Men har den sånn ambylight bakbelysning?
vil du si at den du linka til er bedre enn denne?
Vis hele sitatet...
Det er en ekstremt bra TV. Lille minuset er at du får med høytallere i rammen. God lyd, men ikke kino-opplevelse.

Nei, det er det Philips som har patent på. Jeg selv har Philips 7008s som er så å si det samme som Philips 8008s (den du linket til først). Sammenlignet med Samsung F8005 holder jeg en finger på Philips. Rett og slett pga. bildekvaliteten og Ambilight. Bildekvaliteten på Philips TV'ene (6000-serien og oppover) i år har vært overlegende sammenlignet med konkurentene. Når du da i tilegg slenger på Ambilight vinner de lett i mine øyne :-).

Samsung F8005 er absolutt en god TV det og. Lille minuset med Samsung er at vi ikke vet, eller får vite noe som helst om spesifikasjonene på panelene deres. For alt vi vet kan det være ett 100Hz panel. Philips sin 8008s har 200Hz. Du vil nok få en langt bedre Smart-opplevelse hos Samsung, men bildemessig vil jeg si Philips vinner.

Kan også nevne at Philips 8008s vant "Årets TV" hos Lyd & Bilde. Du kan lese det her!

Gå for enten LA965 eller PFL8008s er mitt tips . Kan si at jeg aldri kommer til å forlate Ambilight
Trådstarter
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Det er jeg absolutt enig i, til en viss grad. Skal man først ha en TV for 15 000kr så er LA965 ett bedre valg enn PFL8008. Man kan godt si at det er lite 4K materiale ute nå, og en 4K TV vil være unødvendig. Både ja og nei. Som jeg nevnte får nok LG enerett på Netflix 4K først (noe som er rett rundt hjørnet) og du vil få ett bedre HD bilde med en 4K TV. Dog, prisene er stort sett for høye til at det er verdt det. Men i denne sammenhengen ser jeg ingen grunner til å ikke velge LA965 da den koster det samme på tilbud :-).





Det er en ekstremt bra TV. Lille minuset er at du får med høytallere i rammen. God lyd, men ikke kino-opplevelse.

Nei, det er det Philips som har patent på. Jeg selv har Philips 7008s som er så å si det samme som Philips 8008s (den du linket til først). Sammenlignet med Samsung F8005 holder jeg en finger på Philips. Rett og slett pga. bildekvaliteten og Ambilight. Bildekvaliteten på Philips TV'ene (6000-serien og oppover) i år har vært overlegende sammenlignet med konkurentene. Når du da i tilegg slenger på Ambilight vinner de lett i mine øyne :-).

Samsung F8005 er absolutt en god TV det og. Lille minuset med Samsung er at vi ikke vet, eller får vite noe som helst om spesifikasjonene på panelene deres. For alt vi vet kan det være ett 100Hz panel. Philips sin 8008s har 200Hz. Du vil nok få en langt bedre Smart-opplevelse hos Samsung, men bildemessig vil jeg si Philips vinner.

Kan også nevne at Philips 8008s vant "Årets TV" hos Lyd & Bilde. Du kan lese det her!

Gå for enten LA965 eller PFL8008s er mitt tips . Kan si at jeg aldri kommer til å forlate Ambilight
Vis hele sitatet...
Tuuuusen takk for alle svar

Det er denne du snakker om nå ikke sant?


også var det la965

la`en er 2000 kroner dyrere, men er den verdt det? hva er isåfall forskjellen på dem to? hvem av dem ville du ha valgt?

Men phillipsen har jo bare 1920 x 1080, mens LGen har hele 3840 x 2160 i oppløsning. Har det mye å si? Det høres jo ut som en stor forskjell?
Sist endret av zxcvbnm; 25. mars 2014 kl. 14:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
husk at det alltid lønner seg å prute.. vil dem ikke handler du ett annet sted
Er veldig fornøyd med Sharp Aquos Quatron 70"

Betraktningsavstand på en 1080p 50" er 5-7m
Sist endret av nudo; 25. mars 2014 kl. 14:47.
Trådstarter
Leste nettopp at mange syntes at phillipsen var veldig treg i smartfunksjonene. Så jeg tror jeg dropper den.. nå står det mellom samsung ue8005 og denne LGen
noen tips til hvem jeg bør velge?
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Leste nettopp at mange syntes at phillipsen var veldig treg i smartfunksjonene. Så jeg tror jeg dropper den.. nå står det mellom samsung ue8005 og denne LGen
noen tips til hvem jeg bør velge?
Vis hele sitatet...
Som jeg nevte tidligere har Samsung en mye bedre løsning. Philips sin Smart TV fra 2013 er så å si ubrukelig. Men du kjøper gjerne en TV etter bildet, ikke Smart-funksjonene .

Nå ser jeg at prisen på Philips 55PFL8008s har sunket enda mer ned, helt ned til 13 000. For meg er det fortsatt ett klart valg, Philips. Skal du absolutt ha bedre smartfunksjoner kjøp en Apple TV/WD-TV Live/Chromecast i tillegg.

(Forskjellen mellom LG sin oppløsning og de andre TV'ene er det at den LG TV'en er en 4K TV. Altså 4 ganger oppløsningen av HD, neste genereasjon av TV'er.)
Har Sharp Aquos Quatron 70" med MacMini og PS3, det finnes vel ikke en TV til dags dato som har smarte funksjoner på linje med en datamaskin eller spillekonsoll?

Sitat av Wolfie Vis innlegg
Men du kjøper gjerne en TV etter bildet, ikke Smart-funksjonene
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt dette bedre selv.
Sist endret av nudo; 26. mars 2014 kl. 04:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av Wolfie Vis innlegg
Som jeg nevte tidligere har Samsung en mye bedre løsning. Philips sin Smart TV fra 2013 er så å si ubrukelig. Men du kjøper gjerne en TV etter bildet, ikke Smart-funksjonene .

Nå ser jeg at prisen på Philips 55PFL8008s har sunket enda mer ned, helt ned til 13 000. For meg er det fortsatt ett klart valg, Philips. Skal du absolutt ha bedre smartfunksjoner kjøp en Apple TV/WD-TV Live/Chromecast i tillegg.

(Forskjellen mellom LG sin oppløsning og de andre TV'ene er det at den LG TV'en er en 4K TV. Altså 4 ganger oppløsningen av HD, neste genereasjon av TV'er.)
Vis hele sitatet...
Så phillipsen er det beste valget i den prisklassen?(av alle tver)
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Så phillipsen er det beste valget i den prisklassen?(av alle tver)
Vis hele sitatet...
Jeg kan gjenta det jeg sa i tidligere, av de du har ramset opp ville jeg valgt Philips sånn situasjonen er akkurat nå og med de prisene vi har akkurat nå...

Med riktig kalibrering er det en veldig god skjerm, og jeg synes designen på 8-serien er veldig fin. Jeg hadde en Sony KDL-55HX855 hengende på veggen en stund, og valgte den foran f.eks Samsung rett og slett på grunn av lekkert design og at det var mye for pengene...

Jeg synes fortsatt den TV'en er noe av det penere som er produsert, selv om Samsung har mindre rammer. Jeg liker ikke at de bruker "sølv" rundt.

Ellers:

"High end":

http://www.lydogbilde.no/wp-content/uploads/2013/11/Sony-KDL-55W905.jpg

http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Sony-KDL55W905A/post-strack-de.png

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-...1305172987.htm

"Toppklasse":

http://www.lydogbilde.no/wp-content/uploads/2013/11/Philips-55PFL8008.jpg

http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Philips-55PFL8008/post-strack-de.png

http://www.hdtvtest.co.uk/news/phili...1309193320.htm

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...GINE_PRISGUIDE

Sony sin koster 14k mot Philips 13k nå, Begge er pene å se på og begge har bra bildekvalitet... Svartnivået er omtrent likt, men Sony har litt bedre farger og 18ms mot 50ms input-lag.

Hvis du ikke bryr deg om ambilight og er villig til å cashe ut 1k ekstra, gå for Sony sin, ellers ta Philips.. begge er gode valg... Samsung til 13k er også bra, men personlig ville jeg valgt Philips av de to...
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Så phillipsen er det beste valget i den prisklassen?(av alle tver)
Vis hele sitatet...
Ja. *ti tegn*
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Sitter her med denne i stua, makan til heftig bildekvalitet skal du lete lenge etter. Jeg bruker den riktignok ikke som TV, men mer som PC-skjerm for filmer og surfing, og til det er den aldeles utmerket. Smart-TV-funksjonen er no hakka møkk og helt ubrukelig, men slikt har jeg heller ikke bruk for

Det jeg digger mest er hvordan TVen glatter ut bevegelser ved å "regne ut" ekstra-bilder... Y'see, nesten alle filmer og tv-serier har bare 24 bilder i sekundet, noe du ikke legger merke til før du har sett en Philips i 120fps-modus. Har sammenlikna med samsung og andre med liknende funksjoner, men de feilberegner og vrenger bildet enda mer enn Philips'n til tider gjør. Bør vel nevne at mange syntes det blir kunstig og unaturlig, men jeg er totalt hekta! Kan ikke se en eneste film uten
Sist endret av tripflag; 26. mars 2014 kl. 19:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det verdt å betale 12900 for ue55f8005 eller heller kjøpe den litt billigere samsung til 8400 ue55f6475 , og denne til 9900 ue55f6515 ? Hva er forskjellen liksom? Er det verdt de 3-4 tusen extra for den i første linken?

Sitat av Wolfie Vis innlegg
Skal du ha en 60" på 2-2.5m !??? Jeg vil si det blir overkill. Du vil ikke få en god 3D opplevelse, du vil bli sliten i hodet og ødelegge synet ditt. Gå heller for en 46-47" evnt. 50 (dog. få gode 50" på markedet nå).

Skal du absolutt ha en 50"+ så hadde jeg valgt LA 965 i dag. Den går for 15k, samme som Philipsen, bare dette er 55" og 4K tv. Ryktene sier også at LG er de som får 4K eksklusivt på Netflix den første tiden. Hvis du ikke ønsker å gå for noe i dag så er Philipsen du viste ett veldig godt valg! Ekstremt bra bildekvalitet!

Prisen på TV'ene bestemmer ikke nødvendigvis om det er en god eller dårlig TV. Jeg vil si at i 40"- klassen bør du ut med rundt 7-9000kr, 46"-47"må du ut med rundt 10 000. i 55" rundt 13-14 000kr. I 60" er det veldig varierende. Prisene på TV'er hopper opp og ned konstant så det er vanskelig å gi en eksakt sum, men estimatet jeg ga over gir deg en middelsklasse TV+ .
Vis hele sitatet...

Jeg har nå vert oppe på huset og måla og det er 2.5 til 3 meter fra sofa til vegg avhengig hvor tven står. blir det overkill med 55 tommer da også?
Sist endret av zxcvbnm; 3. april 2014 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hvis du skal kjøpe tv fra elkjøp lefdal ol. ikke registrer deg med ditt egentlige navn
da får du tv lisens i posten 1 mnd etterpå som krever 1000 kr+ i halvåret
http://www.hardware.no/artikler/slik...tv-en/116315/2
Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Er det verdt å betale 12900 for ue55f8005 eller heller kjøpe den litt billigere samsung til 8400 ue55f6475 , og denne til 9900 ue55f6515 ? Hva er forskjellen liksom? Er det verdt de 3-4 tusen extra for den i første linken?




Jeg har nå vert oppe på huset og måla og det er 2.5 til 3 meter fra sofa til vegg avhengig hvor tven står. blir det overkill med 55 tommer da også?
Vis hele sitatet...
Både ja og nei. Det er en god TV for pengene, men ikke den beste til den prisen. Som sagt tidligere, Philips PFL8008 gir deg mer for pengene.

Uansett så kan jeg nevne at Elkjøp Slependen selgger den til 9995.- nå (se her).

Forstår det sånn at du abolutt skal ha Samsung (???), og om du skal det, så hold deg på F6500-klassen +. IKKE kjøp F6475 om du skal bruke TV'en mye, da spessielt til spill, sport of film. Det er en ren 50Hz TV som vil gi deg hakking i bildet. F6515 er en helt ok TV, ren 100hz, men ellers ett kjedelig bilde for de litt kresene.

Spørs helt hvem du spør, og hva bruken er, men sånn som det er hos meg foretrekker jeg heller å bruke 3-4k ekstra der jeg VET jeg får en god TV jeg kan være fornøyd med i lang tid. Tenk på det som en invistering de neste 4-8årene .

Ja, jeg synes det. Selvfølgelig kommer mye an på smak og behag, men jeg tror det blir for stort. Jeg ville gått for en 46"/47". Jeg selv bruker det på 2.5m - 3m og er storfornøyd.
Jeg kan personlig gå god for Sony W905a i hvertfall, som er blitt lenket til lengre opp på siden. Spiller en del så valgte den på grunn av input lag. Samsung har bedre smartfunksjon, men synes det er bedre med en Apple tv eller lignende personlig.